Σε περίπτωση που έχετε μια ανησυχία για το κόστος του τραπεζιού των γιορτών, η κυβέρνηση διαβεβαιώνει, μέσω του Κώστα Σκρέκα, ότι αδίκως την έχετε, αφού, όχι μόνο θα είναι φθηνότερο από πέρυσι, αλλά έχετε αυξήσει, ταυτόχρονα, και το εισόδημά σας – δεν έχει σημασία που δεν το ξέρετε εσείς, το ξέρει το υπουργείο Ανάπτυξης – οπότε, σε συνδυασμό, έχουμε, επιπλέον, μηδενικό πληθωρισμό ή ακόμη και αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο!

Ads

Την απολύτως αντικειμενική, παραπάνω εικόνα, περιέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μιλώντας στην ΕΡΤ, την Τετάρτη, μόλις 48 ώρες μετά τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Καταναλωτών, σύμφωνα με τα οποία, το φετινό τραπέζι των Χριστουγέννων, θα είναι ακριβότερο κατά 20% σε σχέση με πέρυσι.

Απτόητος, ωστόσο, ο υπουργός και αναφέροντας στον αέρα, το όνομα αλυσίδας σούπερ μάρκετ – με θετικό πρόσημο αφού ήθελε να τεκμηριώσει φθηνότερες τιμές – είπε:

«Έχω μπροστά μου τη λίστα από το πρώτο σούπερ μάρκετ, έχουμε το γιορτινό καλάθι από το σούπερ μάρκετ Μασούτης» Μέχρι το μεσημέρι, απόγευμα, θα έχουν ανακοινωθεί από όλες τις αλυσίδες, από όλα τα σούπερ μάρκετ. Καταρχήν βλέπουμε ότι έχουμε χαμηλότερες τιμές από πέρσι ή ίδιες τιμές από πέρυσι. Άρα έχουμε ή μηδενικό πληθωρισμό ή έχουμε αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Συγκεκριμένα έχουμε στο αρνίσιο κρέας είναι μειωμένη η τιμή του κατά 17%. Σήμερα στα σούπερ μάρκετ Μασούτης θα πωλείται το αρνί 8,9 ευρώ το κιλό, πολύ χαμηλότερα από τα 11,5 ευρώ και τα 12 ευρώ που πωλούνταν το αρνί το προηγούμενο διάστημα. Έχουμε τη φέτα να είναι στην ίδια τιμή ακριβώς με τα περσινά Χριστούγεννα, έχουμε τη γαλοπούλα να είναι μειωμένη η τιμή της κατά 5%. Έχουμε γαλακτοκομικά προϊόντα επίσης μειωμένα. Έχουμε το γάλα να είναι ελαφρά μειωμένο ή ίδια τιμή με πέρσι ανάλογα με το αν είναι πλήρες ή ελαφρύ η λάιτ, η ζάχαρη είναι ελαφρά μειωμένη, το τσουρέκι και η παραδοσιακή βασιλόπιτα ίδια τιμή με πέρσι. Καμία αύξηση -γιατί το προηγούμενο διάστημα και τις προηγούμενες μέρες άκουσα εκτιμήσεις ότι θα είναι αυξημένο το γιορτινό τραπέζι κατά 20%. Το γιορτινό τραπέζι φέτος και σε ό,τι αφορά το χοιρινό κρέας και σε ό,τι αφορά τη γαλοπούλα και σε ό,τι αφορά το αρνί και σε ό,τι αφορά και τα υπόλοιπα τα οποία είναι απαραίτητα, είναι είτε μειωμένο είτε ίδια τιμή».

Ads

Δεν είναι όμως οι τιμές στα σούπερ μάρκετ που, κατά τον κ. Σκρέκα, πέφτουν, αλλά πέφτει και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα:

«Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα επίσης το μήνα Νοέμβριο μειώθηκε κατά 10%, δηλαδή από 9,9% που ήταν τον Οκτώβριο μειώθηκε στο 8,9%. Από 9,9 τον Οκτώβριο, μειώθηκε στο 8,9 το Νοέμβριο.».

Επέδειξε όμως σεμνότητα:

«Αυτό βεβαίως θέλω να πω ότι δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί κάποιον να τον αφήνει ικανοποιημένο και πολύ περισσότερο εμάς. Γι’ αυτό και η προσπάθεια να μειωθούν οι τιμές στα ράφια της κυβέρνησης είναι σημαντική. Πώς προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό; μέσα από τις πρωτοβουλίες “μόνιμη μείωση τιμής”. Σήμερα έχουμε στα σούπερ μάρκετ 1.286 προϊόντα που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες, είτε είναι τρόφιμα, είτε είναι απορρυπαντικά, είτε είναι καθαριστικά, είτε είναι προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα οποία διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ανάγκη, τα οποία περιλαμβάνονται σε αυτές τις κατηγορίες και σε αυτά τα 1.286 προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Αυτό βοηθάει την αποκλιμάκωση».

Όπως πάντα, υπάρχει και η «ατομική ευθύνη»:

«Επίσης, πρέπει να πω και το εξής ότι εμείς έχουμε προσπαθήσει να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή, γιατί και η καταναλωτική συμπεριφορά βοηθάει στο να έχουμε αποπληθωρισμό. Δηλαδή όταν επιλέγει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν το οποίο είναι ποιοτικό, είναι καλό, αλλά σε φθηνότερη τιμή από κάποιο άλλο αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό. Τι σημαίνει αυτό; Μειώνει, τραβάει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω.

»Γι αυτό και εμείς έχουμε τον e- Καταναλωτή. Πριν ξεκινήσει κάποιος να πάει στο διπλανό κατάστημα να ψωνίσει τα προϊόντα που θέλει, μπορεί να κάνει μια διερεύνηση και να δει πού μπορεί να αγοράσει φθηνότερα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Από ποια αλυσίδα δηλαδή. Όταν βγαίνουμε έξω από το σπίτι, σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων, έχουμε συνήθως δύο ή τρία καταστήματα σούπερ μάρκετ διαφορετικών εταιρειών. Άρα με τον e- Καταναλωτή μπορούμε να δούμε αυτά πού θέλουμε να αγοράσουμε, πού θα τα βρούμε φθηνότερα και να πάμε εκεί να προμηθευτούμε. Αυτό βοηθάει».

Το «κερασάκι» στην παραπάνω «τούρτα» της επελαύνουσας οικονομικής ευμάρειας των ελληνικών νοικοκυριών, δεν είναι άλλο, από την «αύξηση» του εισοδήματος, για την οποία ο κ. υπουργός δεν επέδειξε την παραμικρή αμφιβολία και η οποία συνεπικουρείται και από το «τσάκισμα» της ανεργίας:

«Καταρχήν το εισόδημα της ελληνικής οικογένειας έχει αρχίσει και αυξάνεται. Αυτό είναι μια μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα 10 -15 χρόνια, όπου το εισόδημα της οικογένειας ελληνικής μειωνόταν δραστικά και μειωνόταν όχι μόνο επειδή μειωνόταν μισθός, αλλά επειδή χάνανε και τη δουλειά τους οι άνθρωποι. Σήμερα έχουμε δημιουργήσει, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τετρακόσιες χιλιάδες θέσεις εργασίας (…)».

ΙΝΚΑ: 20% ακριβότερο από πέρυσι το τραπέζι των Χριστουγέννων

Η παραπάνω επικοινωνιακή «ρελάνς» της κυβέρνησης σε μια προσπάθεια να αμβλύνει, σε ένα εικονικό επίπεδο, τις οδυνηρές συνέπειες στην ζωή του ελληνικού λαού από την άγρια και κλιμακούμενη ακρίβεια, έλαβε χώρα με αφορμή την ανακοίνωση του ΙΝΚΑ, το οποίο, μετά από έρευνα που διενήργησε, διαπίστωσε, ότι το τραπέζι των Χριστουγέννων θα κοστίσει, περίπου, 147,15 ευρώ ενώ πέρυσι την πρωτοχρονιά, για τα ίδια είδη, το κόστος ήταν 119,25 ευρώ.

Και υπογραμμίζει ότι στον υπολογισμό του κόστους δεν έχει ληφθεί υπόψη η τιμή για το ελαιόλαδο, το ηλεκτρικό ρεύμα και για τα λεμόνια.