Για «σκανδαλώδεις παρατυπίες και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος στο σύστημα μεταφοράς μαθητών από νομαρχίες της χώρας» κάνουν λόγο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Ε. Αμανατίδου-Πασχαλίδου, Τ. Κουράκης και Δ. Παπαδημούλης σε σημερινή ερώτησή τους στο Κοινοβούλιο, επικαλούμενοι την έκθεση επιθεώρησης ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση Καραμανλή «φρόντισε με την ψήφιση του άρθρου 43 του Ν. 3731/23.12.2008 να νομιμοποιήσει αναδρομικά όλες αυτές τις παράνομες συμβάσεις μεταφοράς μαθητών μεταξύ των Νομαρχιών και ΚΤΕΛ-ιδιωτών προκειμένου να αποπληρωθούν».

Ads

«Οι συμβάσεις μεταφοράς μαθητών που συνήψαν Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της χώρας κατά παράβαση της αντίστοιχης ευρωπαϊκής νομοθεσίας, οδηγούν εδώ και χρόνια σε υπερτιμολογήσεις των υπηρεσιών και έχουν αποτελέσει αντικείμενο έρευνας από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης… […]Τον Μάρτιο του 2010 και μετά από τριετή καθυστέρηση εκδόθηκε η με αριθμό 175/Θ/2010 έκθεση επιθεώρησης-ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Περιφερειακό Γραφείο Θεσσαλονίκης) η οποία αποδεικνύει πλέον ότι το σύστημα μεταφοράς μαθητών στις Νομαρχίες Δράμας Σερρών και Θεσσαλονίκης αποτελεί τεράστιο σκάνδαλο» τονίζουν οι βουλευτές.

Όπως επισημαίνουν, η έκθεση αναφέρει αναλυτικότερα ότι:

  • «ως προς το σκέλος σχεδιασμού και ανάθεσης των δρομολογίων εκ μέρους των νομαρχιών παραβιάστηκαν επανειλημμένα οι σχετικές διατάξεις της ΚΥΑ ΙΒ/6071/98. Συγκεκριμένα ο σχεδιασμός των δρομολογίων δεν αποτέλεσε προϊόν ουσιαστικής μελέτης των πραγματικών αναγκών και επιλογής εναλλακτικών λύσεων όπως, αναπροσαρμογές υφιστάμενων τακτικών δρομολογίων, μεταφορά μαθητών από Δήμους, μετακίνηση με μαθητικά πάσο σε δρομολόγια τακτικής συγκοινωνίας. Παράλληλα στις διακηρύξεις των δημοπρασιών εισήγαγαν όρους ώστε να μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των υποψήφιων αναδόχων επιχειρήσεων, να περιορίζεται σημαντικά ο ανταγωνισμός με αποτέλεσμα οι σχετικοί διαγωνισμοί να αποβαίνουν άγονοι και οι συμβάσεις να εκτελούνται με απευθείας ανάθεση».
  • «ως προς το σκέλος της υπερβολικής πραγματοποιούμενης δαπάνης αναφέρονται περιπτώσεις όπου συμφωνήθηκε δρομολόγιο με δαπάνη περίπου 19.500 ευρώ ανά μαθητή. Ειδικότερα, στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, για τα σχολικά έτη 2004-2007, οι υπερβάσεις που διαπιστώθηκαν μεταξύ των προϋπολογιζόμενων και καταβληθέντων ποσών για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς κυμαίνονται από 2.253.000€ μέχρι και 4.905.000€».

Έτσι, οι βουλευτές ερωτούν τους κ.κ. υπουργούς:

Ads

«

  • Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν για τη διασφάλιση της έγκαιρης μελέτης των απαιτούμενων δρομολογίων, της νόμιμης ανάθεσης και εκτέλεσης των συμβάσεων για τη νέα σχολική χρονιά, έτσι ώστε να τηρούνται οι σχετικές διατάξεις του εθνικού και κοινοτικού δικαίου αλλά και να διεξάγεται η μεταφορά των μαθητών ομαλά, χωρίς να επιβαρύνονται και να ταλαιπωρούνται γονείς και μαθητές, χωρίς να χάνονται διδακτικές ώρες και κυρίως χωρίς σκανδαλωδώς υπερβολικές για τον κρατικό προϋπολογισμό δαπάνες;
  • Σκοπεύουν να προχωρήσουν στην κατάργηση του σκανδαλώδους άρθρου 43 του ν. 3731/2008, το οποίο παραβιάζει την κοινοτική νομοθεσία και δεν συμμορφώνεται με τις προειδοποιητικές επιστολές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;
  • Προτίθενται να προχωρήσουν στον προσδιορισμό της ζημιάς που υπέστη το ελληνικό δημόσιο από την παράτυπη ανάθεση εκ μέρους των νομαρχών του έργου της εκτέλεσης μεταφοράς των μαθητών για τα σχολικά έτη από το 2004 έως και 2010 και να καταλογισθεί στους υπεύθυνους κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 19 του νόμου 2218/1994;

»