Η σημερινή παράδοση της τριπλής σήραγγας των Τεμπών δίνει σάρκα και οστά σε ένα έργο που σχεδιαζόταν και αναμενόταν εδώ και τέσσερις δεκαετίες και αλλάζει πλέον τον οδικό χάρτη της χώρας.

Ads

Το έργο, που πλέον μειώνει τον χρόνο για να καλυφθεί η απόσταση από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη στις 4 ώρες και 15 λεπτά, περιλαμβάνει τρεις δίδυμες σήραγγες: Τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών, μήκους 6 χιλιομέτρων, και δύο μικρότερες, μία στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα.

Η παράδοση των τριών σηράγγων ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο ο Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550χιλιομέτρων – ένα έργο, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και χρειάστηκε σχεδόν μισό αιώνα για να τελειώσει πλήρως. Ειδικά, δε, το έργο της σήραγγας των Τεμπών προβλεπόταν αρχικά να τελειώσει το 2011.

Τα συνολικά νέα τμήματα της εθνικής οδού, θα παρακάμπτουν τα Τέμπη και τις επικίνδυνες στροφές του Παντελεήμονα, έχουν μήκος μήκους 25 χιλιομέτρων μαζί με τις τρεις δίδυμες σήραγγες. Η πρώτη βρίσκεται στον Ευαγγελισμό κι έχει μήκος 2 χιλιομέτρων η δεύτερη παρακάμπτει τα Τέμπη με μήκος 6 χιλιομέτρων και η τρίτη παρακάμπτει τις στροφές του Παντελεήμονα κι έχει μήκος 2,7 χιλιομέτρων.

Ads

Πρόκειται για σήραγγες δύο κλάδων, δηλαδή η κάθε σήραγγα θα διαθέτει ξεχωριστό κλάδο ανά κατεύθυνση. Κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα.

Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.

Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.

Μαζί με την τριπλή σήραγγα των Τεμπών, συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων, παραδίδεται σήμερα και το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι).