Σήμερα το απόγευμα αναμένεται να ληφθούν τελικά οι οριστικές αποφάσεις των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης σχετικά με την πρόταση του εμπορικού κόσμου της χώρας για εβδομαδιαία αναστολή των κινητοποιήσεών τους.

Ads

Όπως ανακοίνωσε χθες το βράδυ εκπρόσωπος του κλάδου, στη νέα συνεδρίαση των προέδρων των ομοσπονδιών που έγινε χθες, συμφωνήθηκε τις αποφάσεις να τις λάβουν οι ίδιες οι Ομοσπονδίες των επαγγελματιών, που θα συνεδριάσουν σήμερα στις 17:00. Στη διάρκεια της συνάντησης, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται ο Τύπος, διατυπώθηκαν διαφορετικές προτάσεις, με τους «σκληροπυρηνικούς» να επιμένουν σε συνέχιση των κινητοποιήσεων, με το αιτιολογικό δεν «έχουμε πλέον να χάσουμε τίποτα» και τους πιο ψύχραιμους να προτείνουν αναστολή των κινητοποιήσεων.

Καθώς ωστόσο δεν γινόταν να ληφθεί έτσι, αποφασίστηκε να συγκληθεί Γενική Συνέλευση και να αποφασίσει η βάση, με τη διευκρίνιση ότι αυτή τη φορά θα στηθούν κάλπες και δεν θα ληφθεί απόφαση δια βοής, όπως την περασμένη Παρασκευή.

Νωρίτερα, οι εκπρόσωποι του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου συναντήθηκαν με τους μεταφορείς, ενώ μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης άφησαν να εννοηθεί ότι θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα που διαθέτουν για να υπερασπιστούν τις επιχειρήσεις τους. «Θα προσφύγουμε δικαστικά κατά των μεταφορέων αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Γιώργος Κασσιμάτης. «Παραιτούμαι από κάθε άλλη προσπάθεια συνεννόησης με τους μεταφορείς» είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρων, Βασίλης Κορκίδης.

Ads

«Η κυβέρνηση έδειξε ότι διαθέτει την πολιτική βούληση για να προχωρήσει αυτό το πολύ μεγάλο θέμα. Είναι πλέον νόμος του κράτους και φυσικά η αγορά και λειτουργεί και θα λειτουργήσει καλύτερα», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής και πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση κρατά μια ισορροπία για το δημόσιο συμφέρον».

Σχετικά με αναφορά του προέδρου των επιμελητηρίων ότι ενδεχομένως να υπάρξουν αγωγές εναντίον των μεταφορέων, ο Γιώργος Πεταλωτής είπε ότι «ο καθένας μπορεί να κάνει αγωγές και καταγγελίες, όταν δεν εξυπηρετείται από τα φορτηγά ΔΧ.»

Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Στο μεταξύ, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο παραπέμπεται η χώρα μας για τους περιορισμούς στην έκδοση αδειών οχημάτων δημοσίας χρήσεως και ιδιωτικών βυτιοφόρων. Αναλυτικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων δημοσίας χρήσεως και ιδιωτικών βυτιοφόρων, ιδίως με το άρθρο 4 του νόμου 383/1976, τα άρθρα 6 και 7 του νόμου 3054/2002 με τις υπουργικές αποφάσεις περί εφαρμογής των εν λόγω νόμων, καθώς και με την επιβολή σταθερών κομίστρων (εντός ορισμένων ορίων) για τις υπηρεσίες μεταφοράς που παρέχονται από φορτηγά δημοσίας χρήσεως, παραβιάζει το άρθρο 49 (πρώην 43 ΣΕΚ) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης.

«Η καθυστέρηση της Ελλάδας να απελευθερώσει την αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες, με αποκορύφωμα την προσφυγή σήμερα επισήμως στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων εναντίον της χώρας μας», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Στην ανακοίνωση προστίθεται ακόμη πως «καθένας αντιλαμβάνεται ότι στο θέμα αυτό κάθε παράταση της σημερινής κατάστασης εκθέτει την Ελλάδα» και αναφέρεται πως «είναι βέβαιο ότι μετά την ψήφιση, πριν λίγες ημέρες, του σχετικού νόμου και με την επίσημη διαβίβαση του ΦΕΚ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η υπόθεση θα κλείσει θετικά για την Ελλάδα». «Είναι φανερό ότι σε τέτοια θέματα δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για χάσιμο χρόνου», καταλήγει το Υπουργείο.

Επεισόδια

Δεν αποφεύχθηκε και χθες η ένταση σε ορισμένα σημεία, όπως στο λιμάνι του Ικονίου, όπου μεταφορείς επιχείρησαν και πάλι να εμποδίσουν φορτηγά να επιβιβαστούν στα πλοία, με αποτέλεσμα να συγκρουστούν με δυνάμεις των ΜΑΤ. Νωρίτερα, αυτοκινητιστές από το μπλόκο της Μεταμόρφωσης συγκεντρώθηκαν έξω από το κέντρο επεξεργασίας λυμάτων εμποδίζοντας την προσέγγιση και τη είσοδο σε αυτό φορτηγών που μετέφεραν λύματα. Οι διαδηλωτές συγκρούστηκαν με δυνάμεις της αστυνομίας που έκαναν χρήση χημικών.

Στη διάρκεια του επεισοδίου δύο μεταφορείς -πατέρας και γιος- συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν ενώπιον του εισαγγελέα. Ο εισαγγελέας άσκησε σε βάρος των δύο μεταφορέων ποινική δίωξη για διατάραξη κοινής ειρήνης ενώ σε βάρος του πατέρα απήγγειλε επιπλέον κατηγορίες για τα αδικήματα της αντίστασης κατά της Αρχής και της επικίνδυνης σωματικής βλάβης καθώς φέρεται να δάγκωσε στο χέρι αξιωματικό της ΕΛΑΣ. Οι δύο κατηγορούμενοι παραπέμφθηκαν σε δίκη.

Εν τω μεταξύ, στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας οδηγήθηκε 41χρονος Έλληνας ιδιοκτήτης φορτηγού αυτοκινήτου που κατηγορείται, μαζί με άλλους τέσσερις συναδέλφους του, ότι επιτέθηκε και τραυμάτισε ελαφρά οδηγό φορτηγού αυτοκινήτου, ενώ προκάλεσαν και υλικές ζημιές στο φορτηγό. Η αστυνομία αναζητά του άλλους τέσσερις δράστες.


Προσφυγές στο ΣτΕ

Επιπλέον, στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκε, κεκλεισμένων των θυρών, η αίτηση των συνδικάτων χερσαίων μεταφορών της Αθήνας και της Μακεδονίας-Θράκης που ζητούν να ανασταλεί η επίταξη των φορτηγών και βυτιοφόρων. Ο δικηγόρος του δημοσίου υποστήριξε ότι από την απεργία των φορτηγών έχει προκληθεί αδυναμία εφοδιασμού των νοσοκομείων με συνέπεια να υπάρχει κίνδυνος της ζωής των ασθενών, αλλά παράλληλα υπάρχει και πρόβλημα εφοδιασμού της αγοράς με τρόφιμα και άλλα αγαθά πρώτης ανάγκης. Αντίθετα, οι δικηγόροι των συνδικάτων τόνισαν ότι η επιστράτευση είναι αντισυνταγματική και παράνομη, καθώς πλέον των άλλων, δεν έχει ημερομηνία λήξης. Ακόμη, ανέφεραν ότι όπως χειρίζεται η κυβέρνηση το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών των φορτηγών αυτοκινήτων, χωρίς διαπραγματεύσεις, οι ιδιοκτήτες τους ζημιώνονται. Η έκδοση της απόφασης αναμένεται.