Ζημίες ύψους 35 εκατ. ευρώ προκύπτουν από το ισολογισμό έναρξης του ΟΑΣΘ, όπως αποκάλυψε, μιλώντας στην εκπομπή Επι-Κοινωνία της Τετάρτης, στην ΕΡΤ 3 και τους δημοσιογράφους Δώρα Αυγέρη και Δημήτρη Παπαγρηγορίου, ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς

Ads

Στο στο παρελθόν έχει αφήσει να εννοηθεί ότι σε περίπτωση που  προκύψει αρνητική καθαρή θέση του Οργανισμού, το Δημόσιο θα εγείρει αξιώσεις σε βάρος των πρώην μετόχων, της εταιρίας. «Ηδη έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του ισολογισμού έναρξης. Θα πρέπει να σας πω ότι δεν είναι και πολύ ευχάριστα τα νέα για τους μετόχους. Στο πρώτο επτάμηνο προκύπτει 35 εκατ. ζημιά» είπε ​με νόημα.

Όπως εκτίμησε, για τον ΟΑΣΘ  υπάρχουν διαχειριστικές αλλά και πολιτικές ευθύνες και σημείωσε: «Ο ΟΑΣΘ ήταν μια αμαρτωλή ιστορία. Δεν το είπα εγώ, δεν το ήξερα καν εγώ. Το είπαν οι ελεγκτές δημόσιας διοίκησης που έκαναν έλεγχο το 2016. Ήταν βουτηγμένος σε μη ομαλές καταστάσεις ο Οργανισμός και γι’ αυτό αποφασίστηκε μια τομή. Και η τομή είναι η εξής: Ο Οργανισμός αυτός θα εκκαθαριστεί και στο τέλος της εκκαθάρισης θα περάσει σε ένα νέο οργανισμό τον ΟΣΥΘ. Ο ΟΑΣΘ ολοκληρώνει το βίο του του το τέλος του 2019»  ενώ ανέφερε ότι ο ο λογαριασμός αποτελεσμάτων χρήσης έχει παραβιάσει το εθνικό λογιστικό σχέδιο και μάλιστα, σε θεμελιακούς λογαριασμούς.

Σύμφωνα με τον Στέλιο Παπά, που ανέφερε ότι μέσα στο 2019 ο οργανισμός κλείνει τον κύκλο του και παραδίδει στο νέο φορέα,​ η εκκαθάριση ενός οργανισμού και μάλιστα εν λειτουργία, είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση και ο ίδιος δεν φοβάται τις συγκρίσεις με προηγούμενες περιόδους: «Πήραμε μια επιχείρηση που ήταν για κλείσιμο, αρχίσαμε τις τεχνητές αναπνοές και την ξαναβάλαμε σε λειτουργία. Αυτό το τετράμηνο έγινε μια πολύ κοπιώδης προσπάθεια. Έχουμε κάνει πολύ σημαντικές οικονομίες αυτό το τετράμηνο, της τάξης των 7,5 εκατ. ευρώ με προοπτική να ξεπεράσουμε τα 30 εκατ. ευρώ το 2018.» σημείωσε.

Ads

Στη Βουλή ο ΟΑΣΘ στις 11 Ιανουαρίου

Παράλληλα, εκτίμησε ότι η υπόθεση του οργανισμού δεν συνιστά μόνο πρόβλημα διαχείρισης αλλά και πρόβλημα βαθύτατα πολιτικό, κάνοντας γνωστό ότι στις 11 του Γενάρη η υπόθεση θα φτάσει στη Βουλή, αφήνοντας αιχμές για τους νόμους που ψηφίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια για να ρυθμίσουν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ο οργανισμός: «Στις 11 Ιανουαρίου θα πάμε στη Βουλή. Η πρωτοβουλία είναι δική μας. Όταν βλέπω ένα νόμο ο οποίος είναι εξοργιστικός οφείλω να απευθυνθώ στη Βουλή. Ένα μήνα πριν τις εκλογές του 2014, στις 17 Δεκεμβρίου, βγήκε ένας νόμος για να κλείσει το 2009, το 2010, το 2011, το 2012, το 2013 αλλά δεν έμεινε εκεί, έκλεισε και το 2014 αλλά δεν έμεινε εκεί προσδιόρισε και για το 2015 και το 2016 και το 2017.»

Όπως ανέφερε στη Βουλή, θα ζητήσει α πληροφορηθεί πώς και με ποια διαδικασία βγήκε ο επίμαχος νόμος: «Η Βουλή πρέπει να απολογηθεί. Εγώ λοιπόν ζητώ το λόγο. Με βάλανε υπεύθυνο να διαχειριστώ ένα φορέα. Δεν πρέπει να ζητήσω το λόγο; Η δική μου αρμοδιότητα είναι όπου διακριβώσω ένα πρόβλημα να απευθυνθώ αρμοδίως».

Δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους –  Η κατάσταση σήμερα

Ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ έδωσε ιδιαίτερα βαρύτητα στη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων λέγοντας «Πόσοι είναι οι άνεργοι στη Θεσσαλονίκη; Το ότι δώσαμε στο 25% του πληθυσμού τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης λίγο είναι;»  ενώ έκανε ιδιαίτερες αναφορές στη σημερινή κατάσταση και των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης «Αυτή τη στιγμή είναι προφανές ότι η πόλη δεν έχει τις συγκοινωνίες που της πρέπουν, το ξέρουμε. Αυτό που δε δέχομαι σε καμία περίπτωση είναι ότι είναι χειρότερα από τα προηγούμενα. Εμείς αναλάβαμε να στήσουμε στα πόδια του ένα πτώμα. Περί αυτού πρόκειται. Όταν παραλάβαμε τα αξιόμαχα λεωφορεία ήταν 240. Το γεγονός ότι σήμερα αυτός ο αριθμός έχει αυξηθεί στα 400 είναι πάρα πολύ σημαντική υπόθεση. Το κόστος λειτουργίας ανά λεωφορείο την προηγούμενη περίοδο ήταν 3,69 ευρώ ανά χιλιόμετρο ενώ στη δική μας περίοδο είναι 2,99 ευρώ. Συνολικά έχουμε 17,1% βελτίωση των εξόδων μας. Ο πολίτης μου λέει ότι βασανίζεται στις στάσεις και εγώ τον πιστεύω και τον συμμερίζομαι. Αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσει και ο πολίτης ότι και εγώ έχω ζαλιστεί με αυτά που βρήκα.»

Όπως ανέφερε ο Στέλιος Παππάς, η διοίκηση προσπαθεί να βελτιώσει την επιχειρησιακή δυνατότητα των λεωφορείων ενώ το επόμενο διάστημα θα επιχειρηθεί να τεθούν σε κυκλοφορία άλλα 50 με 60 λεωφορεία για να ανακουφιστεί η πόλη. Όπως ανέφερε, ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να πάρει καινούρια γιατί τα χρέη σε ΕΦΚΑ, εφορία και άλλους «πνίγουν» τον οργανισμό.

Τέλος άφησε αιχμές για τη διαδικασία και τις συναλλαγές των μετόχων καθώς και τη σχετική λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα:  Υποχρεώθηκα να δώσω μία λίστα από ονόματα στη δημοσιότητα γιατί μου κάνανε εξώδικο και μου ζητούσαν να προστατεύσω την περιουσία τους. Εγώ τη δημοσιοποίησα την περιουσία τους. Την είδατε; Και ήταν 300 ευρώ, 500 ευρώ. Και αυτά είναι στοιχεία από τα συμβόλαια. Ξέρω ότι οι συναλλαγές με τις μετοχές γίνονταν με μία διαδικασία όχι και πολύ διαφανή. Εγώ πού να το βρω τώρα; Αυτό μπορούν να το βρούνε άλλες υπηρεσίες της χώρας και υπάρχουν.  Εγώ είμαι υποχρεωμένος να δώσω την πλήρη εικόνα στους πάντες και οι αρμόδιοι πρέπει να αποφασίσουν. Όσοι είναι αρμόδιοι για πολιτικά ζητήματα, όσοι είναι αρμόδιοι για τα οικονομικά ζητήματα. Εγώ δεν ήρθα εδώ για να συγχωρέσω. Ήρθα να κάνω ένα έργο που έχει να κάνει με την εκκαθάριση ενός καθεστώτος το οποίο δεν ήταν αναμάρτητο.»