Πτώση τζίρου κατά την περίοδο των εκπτώσεων, χαμηλή συμμετοχή των πωλήσεων σε τουρίστες και έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος, το σημαντικότερο πρόβλημα των επιχειρήσεων της πρωτεύουσας, έδειξε η εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Ads

Από τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ότι μεγάλο μερίδιο των καταστηματαρχών (57,9%), δήλωσε πως ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων του 2019 ήταν χειρότερος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2018. Όμως 1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε καλύτερο τζίρο για την φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων και το 16,7% δήλωσε ότι κατέγραψε τα ίδια επίπεδα εμπορικής κίνησης.

Τα παραπάνω δείχνουν, όπως αναφέρει ανακοίνωση του συλλόγου, ότι έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι την πραγματική ανάκαμψη, αν και η σύγκριση με τους αντίστοιχους δείκτες της έρευνας του ΕΣΑ για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2019, δείχνουν μικρή βελτίωση, ειδικά στο ποσοστό των επιχειρηματιών που δήλωσαν καλύτερο τζίρο.

Τα στοιχεία που παρατίθενται είναι:

Αποτελέσματα Χειμερινών Εκπτώσεων 2019: καλύτερο τζίρο δήλωσε το 11,0%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 24,1%, χειρότερο τζίρο δήλωσε το 63,5% δεν ξέρω-δεν απαντώ το 1,4%

Ads

Αποτελέσματα Θερινών Εκπτώσεων 2019: καλύτερο τζίρο δήλωσε το 24,9%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 16,7%,  χειρότερο τζίρο δήλωσε το 57,9% δεν ξέρω-δεν απαντώ το 0,5%.

Κυριακές

Περίπου 1 στα 5 καταστήματα (18,1%) δεν άνοιξαν την Κυριακή 14 Ιουλίου και το φαινόμενο δείχνει να είναι εντονότερο στις μικρές περιφερειακές αγορές.

Καλύτερο τζίρο σε σύγκριση με την αντίστοιχη Κυριακή του 2018 δήλωσε το 10,8%, ίδιο τζίρο το 22,1% και περίπου 1 στα 2 καταστήματα (47%) καταγράψανε χειρότερο τζίρο.

Σύμφωνα με την έρευνα, ο επιχειρηματικός κόσμος θεωρεί πως το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή είναι υπεύθυνο για το χαμηλό επίπεδο τζίρου των τελευταίων ετών και πως ελάχιστα καταστήματα εκτός τουριστικής περιοχής επωφελούνται από τον τουρισμό.

Εμπόριο και τουρισμός

  • Το 2,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι από 21% και άνω.
  • Το 5,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι από 11% έως 20%.
  • Το 25% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι έως 10%.
  • Το 67,2% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι δεν επηρεάζει καθόλου τον τζίρο τους ο τουρισμός.

Ασφάλεια

Στο πλαίσιο της έρευνας, αναδεικνύεται η ασφάλεια και η παραβατικότητα ως το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι. Αυτή την απάντηση έδωσε το 52,9% των ερωτηθέντων, ενώ για το 21,6% το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η διαχείριση του δημόσιου χώρου (π.χ. καθαριότητα) και για το 21,1% η προσβασιμότητα (ΜΜΜ, θέσεις πάρκινγκ).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ