Μετά από επιτυχείς εξετάσεις στον ΑΣΕΠ και εφόσον διαθέτουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης, θα προσλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί στο δημόσιο, όπως προβλέπει προσχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάζει η κα Διαμαντοπούλου στο υπουργικό συμβούλιο.

Ads

«Σε αντίθεση με το παρελθόν που κάθε «μεταρρύθμιση» ξεκινούσε με το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, εμείς ξεκινάμε από την βάση – από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο – για να προετοιμάσουμε μια πραγματική αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση», δήλωσε η κα Διαμαντοπούλου.

Οι προσλήψεις θα γίνονται με βάση τα κενά των σχολικών μονάδων, ενώ κανένας εκπαιδευτικός δε θα αποσπάται εάν δε βρίσκεται ο αντικαταστάτης του.

Όσον αφορά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι εισαγωγικές εξετάσεις θα διεξάγονται σε εθνικό επίπεδο κεντρικά, αλλά πλέον τα θέματα θα επιλέγονται από τράπεζα, στην οποία περιλαμβάνεται πληθώρα θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας. Επίσης, τα ιδρύματα θα ορίζουν τους όρους για την εισαγωγή φοιτητών στα τμήματά τους.

Ads

Παράλληλα θα ψηφιοποιηθούν όλα τα βιβλία σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα υπάρξει μείωση της ύλης ενώ ο μαθητής από το δημοτικό θα αποκτά επάρκεια στη χρήση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας.

Το πιλοτικό πρόγραμμα εκμάθησης αγγλικής θα εφαρμοστεί πειραματικά σε 60 Δημοτικά σχολεία και 30 Γυμνάσια σε διαφορετικούς νομούς της χώρας.

Η πρόταση είναι η αποφοίτηση από το Δημοτικό να συνδέεται με πιστοποίηση Α2 ή Β1 και η αποφοίτηση από το Γυμνάσιο με πιστοποίηση Β2 (καλή γνώση – first certificate/lower).

Επίσης ενεργοποιείται ο θεσμός του «δόκιμου εκπαιδευτικού». Ο εκπαιδευτικός προβλέπεται να διορίζεται ως δόκιμος με διετή θητεία και θα μονιμοποιείται μετά από αξιολόγηση.

Παράλληλα, το Νέο Σχολείο, το οποίο θα είναι ολοήμερο, θα καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση του μαθητή.

Τέλος, σταδιακά, όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα μετατραπούν σε ολοήμερα.

Παπανδρέου: «Βασικός πυλώνας των αλλαγών η παιδεία»

«Δεν θα αφήσουμε την κρίση να επηρεάσει την υλοποίηση των
δεσμεύσεών μας, κοιτάμε μπροστά» δήλωσε ο πρωθυπουργός Γιώργος
Παπανδρέου στην εισήγησή του στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο που είχε
ως αντικείμενο την Παιδεία. Στη συνέχεια τόνισε ότι η παιδεία αποτελεί βασικό πυλώνα αλλαγών, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει ως στόχο έναν διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης απαραίτητη προϋπόθεση για το οποίο αποτελεί ένα νέα μοντέλο εκπαίδευσης.

Έκανε επιπλέον λόγο για ανάγκη ουσιαστικών αλλαγών και εξάλειψη των ανορθολογισμών στην Παιδεία, αλλά και αλλαγής του παιδαγωγικού μοντέλου που πνέει πλέον τα λοίσθια.

«Το σύστημα είναι ξένο προς τις ανάγκες των νέων και των ζητημάτων
τους, της κοινωνίας και της οικονομίας. Το εκπαιδευτικό σύστημα θα έπρεπε να προετοιμάζει για τη νέα εποχή που είναι, για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών, για τα πράσινα επαγγέλματα και ταυτόχρονα να δίνει στους νέους τα «όπλα» ώστε να ανταπεξέλθουν στο σκληρό οικονομικό ανταγωνισμό της εποχής» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός. Χαρακτήρισε την παιδεία αναχρονιστική και έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα τη δημιουργία ίσων δυνατοτήτων πρόσβασης και εξέλιξης στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τέλος, τόνισε ότι οι αλλαγές στην Παιδεία με τα νομοσχέδια που θα φέρει η κα Άννα Διαμαντοπούλου αφορούν την προσχολική, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας ότι το δημοτικό σχολείο είναι η βάση της εκπαίδευσης. Έκανε επιπλέον λόγο για καινοτόμο και ψηφιακό σχολείο, ψηφιακά μαθήματα και βιβλία αλλά και επικοινωνία και πρωτοβουλίες ακόμα και αξιολόγηση μέσω διαδικτύου, τονίζοντας ότι το ψηφιακό σχολείο αποτελεί προϋπόθεση της αναβάθμισης της Παιδείας.

«Η τσάντα στο σχολείο, το σχολείο στις επιχειρήσεις»

«Η κυβέρνηση δίνει συνέχεια στον πόλεμο ενάντια στην εργατική λαϊκή οικογένεια και στην εκπαίδευση. Με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης προωθείται το αποκεντρωμένο και ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο. Σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης, μέτρο που συνδέεται άμεσα και με την επικείμενη διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη», σχολίασε το ΚΚΕ.

«Το εργαλείο της «αξιολόγησης» που εισάγει η κυβέρνηση και για το σχολείο δεν έχει σαν στόχο την αναβάθμισή του ή την ελάφρυνση της λαϊκής οικογένειας από το κόστος της εκπαίδευσης. Έχει στόχο την πιο στενή προσαρμογή του στις ανάγκες και στον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων. Η δήθεν «προτεραιότητα στο μαθητή» σημαίνει τη διαμόρφωση του αυριανού απασχολήσιμου και ψευτοκαταρτισμένου εργατικού δυναμικού που έχει ανάγκη η πλουτοκρατία», πρόσθεσε, καλώντας σε πάλη για για λαϊκή παιδεία στο δρόμο της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας.