Επίδειξη fake ευαισθησίας έκανε το σαββατόβραδο ο Πρωθυπουργός, στο πλαίσιο μιας καλά ενορχηστρωμένης επικοινωνιακής άσκησης, με… κομπάρσους (δυστυχώς) τους αστέγους στο λιμάνι του Πειραιά.

Ads

Ήταν μια άκρως προπαγανδιστική επίσκεψη που το μόνο που φανέρωσε ήταν το ελλειμματικό κοινωνικό προφίλ ενός πρωθυπουργού ενόψει της επερχόμενης κάλπης. Εξ ου και η επιχείρηση οικοδόμησης κοινωνικά ευαίσθητης εικόνας στη βάση… ανύπαρκτου έργου. Ένα τεράστιο κενό που καλείται να γεφυρώσει το γαλάζιο επικοινωνιακό οπλοστάσιο δημιουργώντας «γεγονός». 

Έτσι ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε συνοδευόμενος από κάμερες και φωτογράφο ενώ στην ανάρτησή του στο Fb περιέλαβε πλήρως όλα τα στοιχεία του σχετικού «ενημερωτικού σημειώματος» της ΝΔ, σχετικά με την… «κοινωνική πολιτική» της κυβέρνησης για την «αντιμετώπιση της αστεγίας» κλπ.

Ήταν μια ολοκληρωμένη, από επικοινωνιακή άποψη, ενέργεια, με στόχο την προώθηση της εικόνας του πολιτικού που βρίσκεται «κοντά στους αστέγους στο λιμάνι του Πειραιά» οι οποίοι, όπως παρατηρεί εν είδει δημοσιογραφικού σχολιασμού, το «ενημερωτικό σημείωμα» της ΝΔ, «τον ευχαρίστησαν για την απρόσμενη συνάντησή τους»!

Ads

Το πόσο «απρόσμενη» ήταν η συνάντηση αυτή, εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς… Μπορεί βέβαια η επίσκεψη του Πρωθυπουργού να ήταν καλά προετοιμασμένη, δεν μπορεί όμως να κουκουλώσει το γεγονός ότι η γαλάζια κυβέρνηση δεν έχει να επιδείξει σοβαρό έργο για ένα σύνθετο φαινόμενο όπως αυτό της σύγχρονης αστεγίας στις πόλεις. Μόνο παγερή αδιαφορία και… εξαγγελίες.

Ακριβώς στον αντίποδα της δράσης της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και της Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής, την περίοδο 2014 – 19.

Όταν η Διοίκηση της Δύναμης Ζωής είχε αναλάβει πρωτοβουλία στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά και χρηματοδοτούσε με τρία εκατομμύρια, μέσω του ΠΕΠ Αττικής, δομές για αστέγους, ανοικτά κέντρα και υπνωτήρια. Όταν αναβάθμιζε και αναδιοργάνωνε, στο πλαίσιο του νόμου, τη λειτουργία μιας υφιστάμενης πλην άτυπης δομής αστέγων. Όταν χρηματοδοτούσε κοινωνικό παντοπωλείο, κοινωνικό φαρμακείο, κοινωνικό συσσίτιο. Όταν στήριζε τη δημιουργία Ξενώνα Φιλοξενίας Κακοποιημένων γυναικών και των παιδιών τους. Όταν χρηματοδοτούσε απογευματινές υπηρεσίες διημέρευση σε άτομα με νοητική αναπηρία και αυτισμό.

Όταν, με λίγα λόγια, υφαίναμε δίχτυ αλληλεγγύης στον Πειραιά όπως και σε όλους τους Δήμους της Αττικής. Γιατί έτσι καταλαβαίναμε την κοινωνική συνοχή. Μακριά από photo opportunity, κάμερες με ντεκόρ τις κουβέρτες των αστέγων και προπαγανδιστικά «ενημερωτικά σημειώματα». Ό,τι ακριβώς σκιαγραφεί το προφίλ του πολιτικού που ορίζοντάς του δεν είναι ο άνθρωπος αλλά η κάλπη.

ΥΓ: Η υπόθεση της αστεγίας είναι πολύ σοβαρή για να χωρέσει στα επικοινωνιακά πλάνα του Μαξίμου, που στην πρεμούρα οικοδόμησης του «κοινωνικού προφίλ» του κ. Μητσοτάκη, εξήγγειλε και πράγματα που έχουν ήδη γίνει. Όπως για παράδειγμα την καταγραφή των αστέγων εντός κι εκτός δομών στον Πειραιά, που έγινε με πρωτοβουλία της υπουργού Θ. Φωτίου σε συνεργασία με τη Διοίκηση της Δύναμης Ζωής, πριν από πέντε χρόνια.