Την ένταξη του Φιξ στον ιστό της πόλης, με τη δημιουργία ενός πεζόδρομου μέχρι τους Στύλους του Ολυμπίου Διός και τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας προτείνει ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Κονταργύρης. Εφόσον η πρότασή του υλοποιηθεί, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο ίδιος, «Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ θα βρεθεί απομονωμένο πολεοδομικά. Σαν ένα νησί περικυκλωμένο από ορδές αυτοκινήτων».

Ads

Το παλιό εργοστάσιο Φιξ παραμένει εγκαταλελειμμένο μεταξύ των λεωφόρων Συγγρού και Καλλιρόης, καθώς ο διαγωνισμός για τη μετατροπή του σε Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έπειτα από χρόνια παλινωδιών έχει ακυρωθεί και αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί.

Όπως δηλώνει στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο κ. Κονταργύρης, μελέτησε και προτείνει την αναδιάταξη των λεωφόρων Αρδηττού και Καλλιρρόης και της νησίδας πρασίνου που χωρίζει τα δύο ρεύματα, ώστε να δημιουργηθεί ένας φαρδύς πεζόδρομος που θα συνδέει το Φιξ με τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας και τον «περίπατο» της ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων.

«Σήμερα η λεωφόρος Καλλιρρόης έχει τρεις λωρίδες κυκλοφορία ανά ρεύμα. Η πρότασή μου είναι να μειωθούν σε δύο, με την εξαίρεση των διασταυρώσεων και η μία λωρίδα να μετατραπεί σε πεζόδρομο» σημειώνει.

Ads

Ο κ. Κονταργύρης προτείνει το ρεύμα καθόδου να καταργηθεί, ενώ η κεντρική λωρίδα πρασίνου (που χωρίζει τα δύο ρεύματα), καθώς και οι γραμμές του τραμ να μετακινηθούν προς την πλευρά του Φιξ, ώστε να δημιουργήσουν χώρο για το ρεύμα καθόδου ακριβώς δίπλα στο ρεύμα ανόδου. «Σήμερα η λωρίδα πρασίνου ανάμεσα στα δύο ρεύματα της Καλλιρρόης δεν χρησιμοποιείται από τους πολίτες. Απλά τη διασχίζουν για να περάσουν απέναντι. Με τη λύση αυτή, το πράσινο θα μετατραπεί σε χώρο περιπάτου και ποδηλάτου» εξηγεί.

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, η πρόταση του αρχιτέκτονα βρίσκεται αντιμέτωπη με δύο προβλήματα. «Το πρώτο είναι η κυκλοφοριακή επιβάρυνση, δηλαδή η αφαίρεση μιας λωρίδας ανά ρεύμα σε μήκος 1.200 – 1.300 μ. Εκτιμώ ότι η κυκλοφοριακή επιβάρυνση δεν θα είναι σοβαρή σε σχέση με το όφελος» εξηγεί ο κ. Κονταργύρης. «Το δεύτερο είναι το «ράβε- ξήλωνε» που θα χρειαστεί στις γραμμές του τραμ, κυρίως στην Αρδηττού».