Μαζικές προσφυγές στο ΣτΕ, ετοιμάζουν γονείς μαθητών λυκείων κυρίως της Αθήνας, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας για παραβίαση του άρθρου 25 σχετικά με την αρχή της αναλογικότητας αλλά και του άρθρου 16, που διασφαλίζει την δωρεάν και ίση εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας.

Ads

Οι γονείς μιλούν για «μαθητές δύο ταχυτήτων» αφού στις κόκκινες περιοχές οι μαθητές του λυκείου παραμένουν εκτός σχολείου, σε αντίθεση με τους συμμαθητές τους σε άλλες περιοχές της χώρας. Την ίδια άνιση μεταχείριση, έχουν καταγγείλει και στο  tvxs.gr γονείς μαθητών από γυμνάσια με λυκειακές αίθουσες, τα οποία επίσης παραμένουν κλειστά.

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι της Γ’ Λυκείου,  που θα πάνε στις πανελλήνιες εξετάσεις με διαφορετικές μαθησιακές ικανότητες αφού ορισμένοι θα έχουν παρακολουθήσει μαθήματα δια ζώσης διδασκαλίας μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από άλλους οι οποίοι κατοικούν στις λεγόμενες «κόκκινες περιοχές», λέει στο tvxs.gr o δικηγόρος Κωνσταντίνος Γώγος, στον οποίο έχουν απευθυνθεί αρκετοί γονείς.

Ο δικηγόρος σημειώνει ότι οι γονείς είναι εν αναμονή των νέων αποφάσεων προκειμένου να συντονίσουν τις κινήσεις τους: «Ό,τι απόφαση παρθεί, πρέπει να ισχύει για όλους τους μαθητές. Αν το υπουργείο συνεχίσει να αποκλείει κάποιες ομάδες μαθητών, οι γονείς θα προσφύγουν σε δύο περίπου μήνες, που θα είναι καθαρό πλέον, ότι η άνιση αυτή κατάσταση έχει διαρκέσει για ένα διάστημα ικανό να επηρεάσει τους μαθητές».

Ads

Οι προσφυγές δεν θα αφορούν μόνο τον νόμο για την αρχή της αναλογικότητας, αλλά και το άρθρο 16 για δωρεάν εκπαίδευση: «Η εκπαίδευση δεν μπορεί να βασίζεται στην οικονομική δυνατότητα του γονέα. Είναι οικογένειες με τρία και τέσσερα παιδιά που θέλουν τέσσερα λάπτοπ για να παρακολουθήσουν το μάθημα. Όταν έρθει το Πάσχα θα μπορούν να προσφύγουν κι αυτοί οι γονείς, των οποίων τα παιδιά θα έχουν συμπληρώσει έναν χρόνο τηλε-εκπαίδευσης, την οποία στήριξαν με δικά τους μέσα, όσοι μπορούσαν δηλαδή» επισημαίνει ο δικηγόρος.

Στην ερώτηση μας, σχετικά με το τι θα μπορούσε να πράξει η πολιτεία απαντά: «Να ανοίξουν όλα τα σχολεία με ίδιο τρόπο. Δηλαδή γυμνάσια ανά τη χώρα και Λύκεια ανά τη χώρα και όχι ανά περιοχή. Η πρόταση όμως δεν πέρασε από την Επιτροπή που αποφάσισε με καθαρά επιδημιολογικά κριτήρια. Αν συνεχιστεί αυτό, υπάρχει προηγούμενο. Σε  συνθήκες κρίσης κατά το παρελθόν, οι κυβερνήσεις παρείχαν εχέγγυα εξασφάλισης ή μοριοδότηση ή με διαφορετικό τρόπο στις εξετάσεις. Για τις πανελλαδικές αυτό πρέπει να συμβεί για τα παιδιά των κόκκινων περιοχών».