Πολύωρη σύσκεψη των υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Πολιτισμού και Υποδομών πραγματοποιήθηκε σήμερα, με θέμα το τριετές πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Η συνάντηση γίνεται ενόψει του του υπουργικού συμβουλίου την ερχόμενη εβδομάδα που θα λάβει και τις τελικές αποφάσεις.

Ads

Η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε ιδιωτικοποίηση της πλειονότητας των δημοσίων επιχειρήσεων και των υποδομών, στοχεύοντας σε έσοδα τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου. Μεταξύ των σχεδίων που εξετάζουν οι συναρμόδιοι υπουργοί, είναι η παραχώρηση ποσοστού μετοχών της ΕΥΔΑΠ, η πώληση τμήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- με το Δημόσιο να διατηρεί το 51% της εταιρίας- η παραχώρηση αεροδρομίων, λιμανιών, εμπορευματικών κέντρων και αυτοκινητοδρόμων, η πώληση των καζίνο και η αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου.

Κατά περίπτωση, θα υπάρξουν, πώληση ποσοστού ή του συνόλου εταιριών, αναζήτηση «στρατηγικών επενδυτών» και συμβάσεις παραχώρησης της δημόσιας περιουσίας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τα “Νέα”, η μέθοδος των συμβάσεων είναι κάτι ανάλογο με αυτό που εφαρμόσθηκε στην περίπτωση του Αεροδρομίου των Σπάτων και της Αττικής Οδού, η οποία επιλέγεται ως το επικρατέστερο μοντέλο ιδιωτικοποίησης από την κυβέρνηση.

Ads

Σύμφωνα με την εφημερίδα, τα ακίνητα και τα δικαιώματα που τίθενται στο τραπέζι περιλαμβάνουν τα εξής:

ΔΕΗ: Είναι γνωστό ότι το υπουργείο Οικονομικών τάσσεται υπέρ της πώλησης μονάδων της, αλλά η αρμόδια υπουργός Τ. Μπιρμπίλη τάχθηκε προχθές εναντίον, δημιουργώντας ερωτηματικά για το τι πρόκειται να γίνει.

ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ:
Υπάρχει σίγουρα πρόθεση να μπουν ιδιώτες στις επιχειρήσεις, όμως η κυβέρνηση θέλει να δει το θέμα με προσοχή και κυρίως να διασφαλίσει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να αυξηθεί υπέρμετρα η τιμή του νερού. Σε περίπτωση που αποφασισθεί ότι θα δοθεί όχι μόνο πακέτο μετοχών, αλλά και το μάνατζμεντ των εταιρειών σε ιδιώτες, θα προκριθεί πιθανότατα και εδώ το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης. Δηλαδή, ο ιδιώτης θα εκμεταλλεύεται για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τις εταιρείες, αλλά μετά αυτές θα επιστρέψουν στο Δημόσιο, αν δεν παραταθεί η σύμβαση.

Λιμάνια και αεροδρόμια: Ολα τα περιφερειακά λιμάνια και αεροδρόμια είναι στο τραπέζι για παραχώρηση της εκμετάλλευσής τους από ιδιώτες.

Αυτοκινητόδρομοι: Με συμβάσεις παραχώρησης θα προωθηθούν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που έχουν προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ακίνητα (περιλαμβανομένων των τουριστικών): Το ίδιο μοντέλο θα ακολουθηθεί και εδώ με παραχωρήσεις σε ιδιώτες. Αναφέρονται χαρακτηριστικά οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της Αθήνας (Λαρίσης) και της Θεσσαλονίκης, όπου θα μπορούσαν να αναπτυχθούν εμπορικά κέντρα, στα πρότυπα των μεγάλων σταθμών του εξωτερικού.

ΔΕΠΑ: Παραμένει ο σχεδιασμός για παραχώρηση ποσοστού της και μάνατζμεντ σε ιδιώτες.

ΛΑΡΚΟ: Μετά την άνοδο της τιμής του νικελίου η κυβέρνηση θεωρεί ότι είναι καλή στιγμή για να την πουλήσει και να αντλήσει ένα αξιοπρεπές τίμημα.

Στο τραπέζι ενδέχεται να τεθούν επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες των “Νέων”, οι ΔΕΘ και Ηelexpo, καθώς και τα δικαιώματα για τις ραδιοσυχνότητες