Το σποτ των μιντιακών εκατομμυρίων έγινε viral, στον ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν πως – παρά τις αντιδράσεις και την αμφιθυμία εντός και εκτός κόμματος – ο επικοινωνιακός στόχος επετεύχθη, και από σήμερα η «λίστα Πέτσα» ξαναγίνεται η αιχμή του δόρατος στην αντιπολιτική ατζέντα της Κουμουνδούρου.

Ads

«Yπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο να φτιαχτεί ένα δίκτυο αντί αμοιβής στο χώρο της ενημέρωσης για να κάνουν στην κυβέρνηση λιβανιστήρι», δήλωσε χθες στον ΣΚΑΙ ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης. Αυτή η δήλωση αποτελεί και τον άξονα πάνω στον οποίο θα βασιστεί στο εξής η πίεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς την κυβέρνηση έως ότου δοθούν στην δημοσιότητα τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης για την καμπάνια κατά της πανδημίας.

Η εν λόγω πίεση θα κινηθεί σε δύο επίπεδα: Το πρώτο, όπως έδειξε και το μήνυμα Σκουρλέτη, είναι η ανάδειξη της «ένοχης σιωπής» για το ποιοι πήραν, και κυρίως πόσα πήραν από τα 20 εκατομμύρια της λίστας Πέτσα. Το δεύτερο είναι η προειδοποίηση που απευθύνουν επίμονα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ «να μην διανοηθεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών να αλλοιώσουν την αρχική λίστα».

Η προειδοποίηση αυτή ήρθε μετά την δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου  Στέλιου Πέτσα ότι τα στοιχεία για την κατανομή των ποσών θα δημοσιοποιηθούν αφού ολοκληρωθεί «ο ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος» από το υπουργείο Οικονομικών – μια δήλωση, που έχει προκαλέσει εύλογες υποψίες στον ΣΥΡΙΖΑ για προσπάθεια «μαγειρέματος» της αρχικής λίστας των 1.232 μέσων ενημέρωσης η οποία περιλάμβανε από ανύπαρκτα έως νεοσύστατα sites και από τοπικές ιστοσελίδες πολιτευτών της ΝΔ έως τα sites του Μένιου Φουρθιώτη.

Ads

Η βασική υποψία στην Κουμουνδούρου είναι πως, πριν δοθούν τα στοιχεία στην δημοσιότητα, θα επιχειρηθεί κάποια ανακατανομή των ποσών προκειμένου να μην φανεί ότι ευνοούνται – όπως προκύπτει από τις έως τώρα πληροφορίες – σκανδαλωδώς με τεράστια ποσά συγκεκριμένα media και εκδοτικά συμφέροντα προσκείμενα προς την ΝΔ, την ώρα που μέσα ενημέρωσης με πολύ μεγαλύτερη απήχηση είτε αποκλείονται, είτε παίρνουν ελάχιστο μερίδιο από την «πίτα» της καμπάνιας.

Το ζήτημα, μετά και την ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα προς τον πρωθυπουργό, προκαλεί ισχυρές αναταράξεις πλέον στο Μαξίμου όπου ήδη θεωρείται «τελειωμένος» ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. Από την Κουμουνδούρου ωστόσο τονίζεται πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση ο Στέλιος Πέτσας να λειτούργησε αυτόνομα και, πολύ περισσότερο, να καθόρισε ο ίδιος χωρίς καμία εντολή και έγκριση τα ποσά που θα διατίθεντο στα «ημέτερα μιντιακά συμφέροντα» όπως λέει χαρακτηριστικά στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Εξ ου και από τον ΣΥΡΙΖΑ δείχνουν ευθέως προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό και προς την επιτελική τριάδα του Μαξίμου – δηλαδή, τους Γρηγόρη Δημητριάδη, Άκη Σκέρτσο και Γιώργο Γεραπετρίτη. Όλα αυτά σημαίνουν πως η πίεση προσωπικά προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη θα κλιμακωθεί τις επόμενες μέρες, καθώς θεωρείται ότι το σχέδιο πλήρους άλωσης του μιντιακού περιβάλλοντος αποτελεί κεντρική επιχείρηση του Μαξίμου.

Στα «μετόπισθεν» της κλιμακούμενης πολιτικής σύγκρουσης, στον ΣΥΡΙΖΑ αποτιμάται θετικά και η απήχηση του σποτ «Πόσο κοστίζει ο Μωυσής», παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσε από πολλούς δημοσιογράφους και τον διχασμό που έφερε και εντός κόμματος.

Το σποτάκι είχε μέχρι χθες περισσότερες από 400.000 θεάσεις δίνοντας διαδικτυακό ρεκόρ στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Πάνος Σκουρλέτης απέκρουσε τις επικρίσεις που δέχθηκε λέγοντας: «Το σποτ έχει ένα δηκτικό χαρακτήρα. Δεν ήταν καθόλου λάθος διότι πιέζει μια κυβέρνηση η οποία έχει καταπατήσει τους όρους της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης του δημόσιου χρήματος».

Αντιθέτως, η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Ολγα Γεροβασίλη είχε χαρακτηρίσει το σποτ ως σατιρικό και είχε κάνει λόγο για «ατυχή παρουσίαση» της συζήτησης για τα μέσα ενημέρωσης. Ορισμένα στελέχη επίσης καταγράφουν και το γεγονός ότι το σποτ δεν έχει παίξει από τους διαδικτυακούς λογαριασμούς του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.