Την πεποίθηση ότι «η 48ωρη απεργία των ιδιοκτητών ταξί στερείται κάθε ουσιαστικής αιτιολογίας» εκφράζει με ανακοίνωση το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο κάνει λόγο για «πολιτική ενθάρρυνση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης» στις εν εξελίξει κινητοποιήσεις. Σκληρή απάντηση από τη ΝΔ. Τι λένε τα υπόλοιπα κόμματα. Ένταση σε συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ στην Πάτρα. Διαβάστε επίσης: Κατασχέσεις ταξί αν παρακωλύεται η κυκλοφορία.

Ads

«Είναι γνωστό, ότι ο διάλογος για τους κανόνες απελευθέρωσης του επαγγέλματος, που σύμφωνα με το Ν. 3919 έχει συντελεστεί από 2 Ιουλίου, έχει ήδη ξεκινήσει με την προ δεκαημέρου επίσημη συνάντηση τους με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου διαλόγου, οι προτάσεις των ιδιοκτητών ταξί εστάλησαν μόλις την περασμένη βδομάδα, και οι ίδιοι χωρίς καν να περιμένουν την απάντηση του Υπουργείου προχώρησαν στην 48ωρη απεργία τους, προφανώς μετά την πολιτική ενθάρρυνση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κ. Α. Σαμαρά», αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, στην οποία προστίθεται: «Οι μορφές κινητοποιήσεων που επέλεξαν οι ιδιοκτήτες των ταξί είναι, όχι μόνο από κάθε άποψη απαράδεκτες, αλλά και δεν πρόκειται να φέρουν κανένα αποτέλεσμα. Σε κάθε περίπτωση, η απελευθέρωση του επαγγέλματος με κανόνες θα προχωρήσει κανονικά, ο διάλογος θα εξελιχθεί όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το Υπουργείο από την πρώτη στιγμή».

Η απάντηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήρθε από τον εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ Γιάννη Μιχελάκη, ο οποίος μίλησε για πολιτική αθλιότητα από την πλευρά της κυβέρνησης και ανέφερε ότι η ΝΔ ήταν το πρώτο κόμμα που έσπευσε να καλέσει τους οδηγούς ταξί να ανοίξουν αμέσως το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά. «Το ΠΑΣΟΚ παραμένει και σήμερα ανεύθυνο και δημαγωγικό κόμμα, όπως ήταν και προεκλογικά», δήλωσε, κατηγορώντας τον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση πως «στην προσπάθειά του να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες του, παίζει επικοινωνιακά παιχνιδάκια με ανεύθυνους και κακοήθεις ισχυρισμούς».

«Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ο κ. Σαμαράς συνεχίζει να ακολουθεί το δρόμο του ανεύθυνου λαϊκισμού, δίνοντας τώρα μάχη να μην προχωρήσει η απελευθέρωση των ταξί», ανταπάντησε το υπουργείο Μεταφορών. Η ΝΔ, συν τοις άλλοις, απέδωσε την κινητοποίηση στην «προσωπική βεντέτα Ραγκούση-Ρέππα και το κυβερνητικό ‘ράβε-ξήλωνε». Γενικότερα, έκανε ιδιαίτερη μνεία στις επιπτώσεις της κινητοποίησης στον τουρισμό, τις οποίες «χρέωσε» στην κυβέρνηση, αν και κάλεσε τους ιδιοκτητές ταξί να τηρήσουν στάση ευθύνης.

Ads

Η ελάσσονος αντιπολίτευση

«Με την εξόντωση των μικρών ιδιοκτητών ταξί ο στόχος της κυβέρνησης είναι να βάλει πόδι το μεγάλο κεφάλαιο στο φιλέτο της συγκεκριμένης αγοράς. Το αποτέλεσμα θα είναι να μετατραπεί σταδιακά το ταξί σε είδος πολυτελείας για το λαό, ενώ οι μισθωτοί οδηγοί που θα εργάζονται σε αυτές τις συνθήκες θα οδηγηθούν σε καθεστώς γαλέρας», διαπιστώνει ο Περισσός. Το ΚΚΕ διαβλέπει «οδοστρωτήρα του μεγάλου κεφαλαίου και των μονοπωλίων που ισοπεδώνει τα εργατικά δικαιώματα και συνθλίβει τους αυτοαπασχολούμενους».

Σχετική ανακοίνωση επισημαίνει: «Το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων στη μεταφορά ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί ως συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή ιδιοκτησία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών ενταγμένα σε αυτόν τον φορέα μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία, αξιοπρεπή μισθό και ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους».

Η κυβέρνηση φέρει την ευθύνη, ανακοίνωσε ο ΛΑΟΣ: «Για ό,τι συμβεί, σε μία εξαιρετικά ευαίσθητη και εξόχως τουριστική περίοδο, την ευθύνη φέρει ακέραια η κυβέρνηση και ο υπουργός Υποδομών κ. Ραγκούσης. Εάν θέλει ο πρωθυπουργός λύση, να μεταφέρει την ευθύνη για τον έλεγχο των αδειών ταξί στο Υπουργείο του κ. Ρέππα».

Το Μνημόνιο «ξεκληρίζει» τη μεσαία τάξη, διαπιστώνει ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος μιλώντας στο Alter ανέφερε: «Αυτοί οι άνθρωποι είναι σε απόγνωση, όχι μονάχα γιατί δεν έχουν να βγάλουν το μεροκάματό τους, αλλά γιατί έχουν πάρει και δάνεια για να πάρουν αυτές τις άδειες και έχουν υποθήκες και θα χάσουν και τα σπίτια τους. Και αν αυτοί οι άνθρωποι αύριο μείνουν στο δρόμο, ούτε ταμείο ανεργίας θα έχουν».

«Να ανοίξει το επάγγελμα, αλλά όχι με τον τρόπο που το επιβάλλει το Υπουργείο. Η χώρα έχει πάρα πολλά ταξί, δεν πρέπει όμως να στερηθούν το δικαίωμα να αποκτήσουν άδεια και άλλοι, αλλά με τις προϋποθέσεις εκείνες που δεν θα καταστήσουν το συγκεκριμένο χώρο ξέφραγο αμπέλι και δεν θα επιφέρουν πλήρη απορρύθμιση του επαγγέλματος. Να ληφθούν υπόψη και να συνυπολογισθούν οι προϋποθέσεις και οι ελεγχόμενες πληθυσμιακές αναλογίες που ισχύουν στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης», σύμφωνα με τη ΔΗΜΑΡ.

«Το ταξί πρέπει να αποκτήσει συγκεκριμένο ρόλο στη ζωή της πόλης, αυστηρά συμπληρωματικό με τη δημόσια συγκοινωνία, που πρέπει κι αυτή να αναβαθμιστεί», εκτιμούν οι Οικολόγοι Πράσινοι, οι οποίοι θεωρούν πως «κάθε πολιτική για τις άδειες και το άνοιγμα, το κόμιστρο ή τις λεωφορειολωρίδες, θα πρέπει να κρίνεται πρώτα με αυτό το πρίσμα». Παράλληλα, οι Πράσινοι καταλογίζουν στην κυβέρνηση ότι ανοίγει μέτωπα χωρίς να επιλύει τα προβλήματα.

Ένταση σε συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ στην Πάτρα

Οργισμένοι αυτοκινητιστές επιχείρησαν να προσεγγίσουν ξενοδοχείο της Πάτρας, κατά τη διάρκεια συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ στην οποία συμμετείχαν 6 υφυπουργοί της κυβέρνησης. Η αστυνομία απάντησε με χρήση δακρυγόνων. Λόγω των επεισοδίων, αναβλήθηκε η συνδιάσκεψη του κυβερνώντος κόμματος.