Πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των δημόσιων μεταφορών, ανακοίνωσε κατά την εισήγησή προς τα μέλη του ΚΤΕ ΠΑΣΟΚ για τις διατάξεις του σχεδίου νόμου που προωθείται σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Ραγκούσης. Την ίδια ώρα, χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί είχαν αποκλείσει το Σύνταγμα, αντιδρώντας στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους.

Ads

 

Ο κ. Ραγκούσης ενημέρωσε τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ ότι στο προωθούμενο νομοσχέδιο θα υπάρχουν εκτός από τα ταξί και διατάξεις που αφορούν στα φορτηγά, σημειώνοντας ότι «το άνοιγμα θα είναι πλήρες, ολοκληρωμένο, άμεσο και με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ».

Με την κίνηση αυτή ουσιαστικά σταματάει η τριετής μεταβατική περίοδος για την απελευθέρωση των φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη μεταβατική αυτή περίοδο θα υπήρχε σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013, ώστε το αντίτιμο να είναι πλέον μηδενικό, ενώ από την 1η Ιουλίου 2013 δεν θα υπήρχε καθόλου εισφορά για την είσοδο κάποιου στο επάγγελμα, παρά μόνο διοικητικά τέλη.

Ads

Ο κ. Ραγκούσης υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν πράξη οι μεταρρυθμίσεις, όπως το χτύπημα της μαύρης αγοράς αδειών, αναφέροντας ότι μόνο την τελευταία 10ετία έχουν αλλάξει χέρια 35.000 άδειες ταξί και υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές 5 δισ ευρώ. Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και στις νέες μορφές ταξί, μέσω των οποίων, όπου έχει εφαρμοστεί, έχουν δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι το προσχέδιο νόμου όπου επιδέχεται βελτιώσεων είναι αυτονόητο ότι θα ενσωματωθούν, αλλά αυτές δεν μπορούν να κινούνται αντίθετα προς την πραγματική απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Στην εισήγησή του, ο υπουργός περιέγραψε με μελανά χρώματα και σε δραματικούς τόνους την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, σημειώνοντας ότι «είναι η ώρα μηδέν για την πατρίδα και πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε πως τα τελευταία 24ωρα, η κατάσταση έχει αλλάξει και πλέον διεθνώς υπάρχει μηδενική ανοχή, όπως μηδενικά είναι και τα περιθώρια που έχει η χώρα μας, η κυβέρνηση, να μην αντιδράσει άμεσα. Δε μιλάμε πια για κρισιμότητα ούτε της περιόδου, ούτε της εποχής. Πλέον μιλάμε για κρίσιμες στιγμές. Η Ελλάδα έχει απέναντι της, πιο ενισχυμένες από ποτέ, διεθνώς συντεταγμένες δυνάμεις που ποντάρουν ή και επιδιώκουν την χρεοκοπία της, ψάχνοντας για προσχήματα και αφορμές».

«Η Ελλάδα που άλλα λέει, άλλα εννοεί και άλλα κάνει στο τέλος – πάγια πρακτική της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης – δεν έχει καμία ανοχή από κανένα, ούτε από τους εταίρους ούτε από τους πολίτες. Πρέπει να κάνουμε πράξη όσα λέμε με τρόπο απόλυτο, ολοκληρωμένο και άμεσο».

 

Με στάση πληρωμών απειλούν οι ιδιοκτήτες ταξί

 

Την ίδια ώρα, χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί έχουν συγκεντρωθεί στο Σύνταγμα από το απόγευμα της Τρίτης, προειδοποιώντας ακόμη και με «στάση πληρωμών» στο Ταμείο τους και στις τράπεζες, από όπου έχουν πάρει δάνεια.

 

Απευθυνόμενους προς τους συγκεντρωμένους, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος ανέφερε πως στόχος θα γίνουν στο εξής όχι μόνο ο υπουργός κ. Ραγκούσης, αλλά και όλοι οι βουλευτές που θα συνταχθούν μαζί του.

Οι ιδιοκτήτες προσανατολίζονται σε νέα 24ωρη απεργία εντός ημερών. Κατά την ημέρα της απεργίας θα μοιράσουν φυλλάδια με τις θέσεις τους για τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση απελευθερώνει το επάγγελμά τους. Τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν το βράδυ σε συνέλευση των συνδικαλιστικών οργάνων.

 

@font-face {
font-family: “Cambria”;
}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0in 0in 10pt; font-size: 12pt; font-family: “Times New Roman”; }div.Section1 { page: Section1; }

Διαβάστε επίσης: Κριτική βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για την απελευθέρωση των ταξί