Ένα Plan Β στην υπόθεση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης έρχεται να προτείνει ο Σπύρος Βούγιας, συγκοινωνιολόγος, καθηγητής ΑΠΘ και δημοτικός σύμβουλος, την ώρα που το ΚΑΣ έχει προγραμματίσει συνεδρίαση την Τετάρτη, η οποία θα γίνει με φόντο τη διαμαρτυρία αρχαιολόγων, εργαζομένων και φορέων.

Ads

Όπως εξηγεί στο tvxs.gr, όλα τα προβλήματα θα μπορούσαν εύκολα να αποφευχθούν με το να μην γίνει ο σταθμός Βενιζέλου. «Έτσι και τα αρχαία θα μείνουν στη θέση  τους, γιατί αυτό είναι το σωστό για την προστασία τους, αλλά και το μετρό θα τελειώσει νωρίτερα».

Αυτή την πρόταση την είχε εκφράσει από τον Σεπτέμβρη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Άρεσε, αλλά δεν βρήκε ένθερμους υποστηρικτές μέχρι σήμερα, που, απ΄ ό,τι φαίνεται, κάποιοι αρχαιολόγοι την ακούν με ενδιαφέρον.

«Οι αποστάσεις είναι μικρές στην πόλη μας. Αν στερηθούμε τον σταθμό Βενιζέλου, θα έχουμε μια απώλεια 500 μέτρων. Ούτως ή άλλως ήταν υπερβολή να βάλουμε στάση εκεί. Ήταν κάτι που επιδίωξε τότε ο Παπαγεωργόπουλος, γιατί ήθελε μια στάση κάτω από το δημαρχείο. Αν δεν γίνει η στάση Βενιζέλου θα προστατευτούν οι αρχαιότητες αφού θα δημιουργηθεί εκεί ένα υπέροχο αρχαιολογικό πάρκο, θα γλιτώσουμε χρήματα και την περιπέτεια της κατασκευής που θα έβαζε τα ευρήματα σε κίνδυνο» λέει ο Σπύρος Βούγιας.

Ads

Συμπληρώνει πως η πρόταση του είχε βρει αντίθετους αρχικά κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι θεωρούν πως η δημιουργία του σταθμού θα αναβαθμίσει την περιοχή και θα ανεβάσει τις αντικειμενικές άξιες. «Τους εξήγησα πως η περιοχή θα αναβαθμιστεί ούτως ή άλλως από το αρχαιολογικό πάρκο» απαντά.

Στο πολιτικό πεδίο, ο Σπύρος Βούγιας εκτιμά, πως η κατάσταση έχει πολωθεί μεταξύ άλλων και εξαιτίας των δηλώσεων Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. «Η ένταση, που σιγόβραζε τα τελευταία χρόνια, επιδεινώθηκε από την τοποθέτηση του πρωθυπουργού στην ομιλία του στη ΔΕΘ για την  απόσπαση και επιστροφή των ευρημάτων. Όταν προαναγγέλλει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ότι επιστρέφουμε στο προηγούμενο σχέδιο, είναι δύσκολο μετά να το πάρουν πίσω. Απάντησε σε υψηλούς τόνους μετά και ο ΣΥΡΙΖΑ και το θέμα εργαλειοποιήθηκε.»

Ο Σπ. Βούγιας κρίνει πως η λύση αυτή θα δώσει ένα τέρμα στον εμφύλιο που έχει ξεσπάσει στην πόλη και δηλώνει πως ως συγκοινωνιολόγος μπορεί να τοτεκμηριώσει.

«Είναι χαρακτηριστικό, πως και οι δύο λύσεις που αντιπαρατίθενται σήμερα, έχουν (αμφισβητούμενο) ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023 ή το ’24, ενώ η πόλη και, ειδικότερα, οι κάτοικοι και επαγγελματίες στις περιοχές των σταθμών, δεν αντέχουν ούτε ένα μήνα παραπάνω».