Σε συμφωνία κατέληξαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) για τον τερματισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων στα πλοία με ελληνική σημαία που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας, η οποία μάλιστα κράτησε συνολικά δέκα μέρες, με αποτέλεσμα τα λιμάνια σε Πάτρα και Ηγουμενίτσα να λειτουργούν άμεσα.

Ads

Η Γενική Συνέλευση της ΠΕΝΕΝ αποφάσισε την αποδοχή της συμφωνίας που επήλθε μεταξύ των συνδικαλιστών και των πλοιοκτητών και την λήξη της απεργίας.

Υπενθυμίζεται πως σε κλίμα αισιοδοξίας ολοκληρώθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης η μαραθώνια σύσκεψη μεταξύ της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ και της ATTICA GROUP, που πραγματοποιήθηκε στο πλοίο «SUPERFAST III», στο λιμάνι της Πάτρας.

Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ η  συνάντηση, που ζητήθηκε από το ναυτεργατικό σωματείο, συγκέντρωσε το σύνολο των απεργών με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Ένωσης, ενώ την ATTICA GROUP εκπροσώπησαν οι κ.κ Κυριάκος Μάγειρας, Παναγιώτης Δικαίος και ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος.

Ads

Η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού σημειώνει ότι μετά από εκτενή συζήτηση κατατέθηκε για πρώτη φορά ολοκληρωμένη πρόταση στα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του κλάδου που εμπλουτίστηκε και από μια νέα προσθήκη, ενώ η Διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου  έχει συγκαλέσει για σήμερα έκτακτη απεργιακή συνέλευση των μελών της προκειμένου να δοθεί η απάντησή.

Η συμφωνία περιλαμβάνει τα εξής σημεία:

Σε συνέχεια της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την ΠΝΟ, καθώς και της συμφωνίας του ΣΕΕΝ με την ΠΝΟ στις 4.6.2025, που αφορά την ενίσχυση των συνθέσεων πληρώματος στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας (όπως περιγράφεται και στη σχετική επιστολή του προέδρου του ΣΕΕΝ προς τον ΓΓ της ΠΝΟ), παρέχεται η δυνατότητα στους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων να απολύουν, λόγω άδειας, ναυτικό που το αιτείται με σχετική εγγραφή στο ναυτικό φυλλάδιο, ώστε μετά τη λήξη της αδείας να επαναναυτολογηθεί.

Καθιερώνεται ελάχιστος αριθμός φορτηγών οχημάτων ανά πλοίο, ανάλογα με την χωρητικότητα του  για την καταβολή του επιδόματος έχμασης – απέχμασης.

Τα παραπάνω σημεία δεν θίγουν ούτε τροποποιούν τους όρους της Συλλογικής Σύμβασης Μεσογειακών Πλοίων που υπεγράφη μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2017, τεύχος Β’, της 25ης Απριλίου 2025.

Aπό την πλευρά της η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η εισήγηση – πρόταση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ έγινε ομόφωνα αποδεκτή από τους απεργούς.

«Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ ΠΕΝΕΝ – ΣΕΕΝ –  Attica Group και  Grimaldi ρυθμίζει μια σειρά προβλήματα, θεσμικά, οικονομικά και κλαδικά που ήταν στο επίκεντρο της 10ημερης απεργιακής μάχης.

Ο κλάδος μας επιστρέφει στα καράβια και στην δουλειά με το κεφάλι ψηλά, περήφανος και νικητής.» επισημαίνει στην ανακοίνωση.