Την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισιδώρου Ντογιάκου προκάλεσε η δεύτερη διαδοχική κατάρρευση του συστήματος της Τράπεζας Θεμάτων κατά τη διάρκεια των ενδοσχολικών εξετάσεων στα σχολεία.

Ads

Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός διαβίβασε ήδη την παραγγελία του στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αντώνη Ελευθεριάνο, ζητώντας τη συνδρομή του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τη σε βάθος έρευνα.

Σύμφωνα με την εντολή, για τον εντοπισμό των δραστών οι αρμόδιες αρχές μπορούν να προχωρήσουν ακόμα και σε κατασχέσεις ευρημάτων και άλλων στοιχείων που μπορούν να οδηγήσουν στον εντοπισμό των υπαιτίων.

Σημειώνεται ότι σοβαρά προβλήματα καταγράφηκαν και σήμερα με την Τράπεζα Θεμάτων, προκαλώντας ταλαιπωρία σε χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπαιδευτικοί προσπαθούσαν μάταια από τις 6 το πρωί να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων για να κληρώσουν τα θέματα των εξετάσεων.

Ads

Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης η πλατφόρμα δέχτηκε 165 εκατ. «χτυπήματα» από 140 χώρες.

Διαβάστε επίσης: «Έπεσε» ξανά η Τράπεζα Θεμάτων – Μετ’ εμποδίων οι ενδοσχολικές εξετάσεις για δεύτερη μέρα

Το σύστημα είχε επίσης καταρρεύσει πανελλαδικά το πρωί της Δευτέρας (29/5) και τελικά άρχισε να υπολειτουργεί μετά τις 9:30 το πρωί, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο ώρες η έναρξη των εξετάσεων της πρώτης βάρδιας, πράγμα που παρέσυρε και τη δεύτερη βάρδια που θα ξεκινούσε κανονικά στις 10:30.

Το χθεσινό πρόβλημα, όπως ανακοίνωσαν τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προκλήθηκε έπειται από κυβερνοεπίθεση στην πλατφόρμα.

«Επίθεση μεγατόνων στην εκπαίδευση» λέει το υπουργείο Παιδείας

«Πρόκειται για μια επίθεση εναντίον της εκπαίδευσης. Νιώθω πληγωμένος βαθύτατα από τις ενέργειες κάποιων, οι οποίοι επιβουλεύονται τέτοιες δύσκολες στιγμές και αγωνιώδεις στιγμές για τους μαθητές μας. Την χαρακτηρίζω εν πλήρη γνώση αήθη επίθεση. Το λέω αυτό γιατί το σύστημα λειτουργούσε κανονικότατα από την Τρίτη που ξεκίνησαν οι προαγωγικές και απολυτήριες. Και χθες το πρωί δεχθήκαμε μία επίθεση μεγατόνων. Σκεφτείτε δεν υπήρξε πρόσβαση στο σύστημα ή και παραβίαση συστήματος. Υπήρχε ροή προσβασιμότητας, Δηλαδή στήθηκε ένα τείχος απέναντι στην τράπεζα θεμάτων με 280.000 συνδέσεις εικονικές, ψεύτικες στο δευτερόλεπτο. Αυτό συνεχίστηκε επί ώρες» τόνισε σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης.

«Επειδή εμείς είχαμε δικλίδες ασφαλείας και είχαμε μια συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας πολύ γρήγορα, σε απίστευτο χρόνο, αποκαταστήσαμε το θέμα και συνέχιζαν επί ώρες μετά να γίνονται αυτές οι επιθέσεις. Πρέπει να σας πω ότι ήμασταν ανά τέταρτο τουλάχιστον με όλα τα στελέχη μας σε διαρκή επικοινωνία και τους καθοδηγούσαμε. Και δεν είναι τυχαίο ότι το κράτος λειτούργησε άψογα γιατί το 90% των μαθητών υποβλήθηκε σε αυτές τις εξετάσεις» πρόσθεσε.

Όσον αφορά τη σημερινή κατάρρευση της πλατφόρμας τόνισε ότι «ενώ όλη τη νύχτα ήμασταν πάνω στο θέμα και οι τεχνικοί μας χωρίς στιγμή ύπνου και δεν είχε γίνει τίποτα, είχαμε μια μεγαλύτερη επίθεση. Δεν θα τους περάσει. Το κράτος είναι εδώ και θα υποστηρίζει τους μαθητές μας. Δεν θα τους περάσει. Το λέω με κεφαλαία γράμματα. Υπήρχε μια επίθεση όχι μόνο στο σύστημα χθες, αλλά σε όλα τα παράπλευρα συστήματα, ακόμη και στο WiFi στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με σκοπό να μην μπορούν οι καθηγητές να μπαίνουν. Αυτή η στιγμή αποκαταστάθηκε. Πιθανόν πολλά σχολεία μπήκανε».

Ο κ. Κόπτσης εξήγησε ότι πάνω από 1.000 σχολεία έχουν μπει ήδη τώρα και παίρνουν θέματα, αλλά κάποια λίγα μπορεί να έχουν κάποιες καθυστερήσεις.

«Είμαστε ικανοποιημένοι από τη ροή. Αυτή τη στιγμή τα παιδιά θα υποβληθούν σε αυτές τις εξετάσεις και πρέπει να πω ότι είμαστε εντός χρονικών πλαισίων. Αυτό που είχαμε ορίσει ήταν ότι σήμερα τελειώνουν οι εξετάσεις, άσχετα αν κάποια σχολεία τελείωσαν νωρίτερα και αύριο βγαίνουν τα αποτελέσματα» σημείωσε.

Διαβάστε: Πρόεδρος ΟΛΜΕ στο tvxs: Η ευθύνη για την κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων είναι του υπουργείου Παιδείας

Ευθύνες σε ΣΥΡΙΖΑ και απλή αναλογική αποδίδει ο Σκέρτσος

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ απέδωσε τις διαδοχικές καταρρεύσεις της Τράπεζας Θεμάτων στον ΣΥΡΙΖΑ και την απλή αναλογική, αφήνοντας αιχμές για την υπηρεσιακή κυβέρνηση του Γιάννη Σαρμά.

«Προφανώς εδώ θα μπορούσαμε να το είχαμε αποτρέψει. Σας θυμίζω ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι η Νέα Δημοκρατία στην κυβέρνηση, έχουμε μια υπηρεσιακή κυβέρνηση» δήλωσε ο Άκης Σκέρτσος στο Mega, προκαλώντας την αντίδραση των δημοσιογράφων που φιλοξενούνταν στο πάνελ. Ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε: «

Δεν επιρρίπτει κανείς ευθύνες στην υπηρεσιακή κυβέρνηση, όμως εδώ προκύπτει ανάγλυφα και ο λόγος να έχουμε μια πολιτική κυβέρνηση το συντομότερο δυνατόν για να διαχειρίζεται, να αναλαμβάνει ευθύνες και να προστατεύει τη λειτουργία του κράτους».

«Τέτοιες επιθέσεις γίνονται καθημερινά, αποτρέπονται καθημερινά και δεν μαθαίνετε τίποτα γι’ αυτές. Μάθατε γι’ αυτή γιατί δεν μπορέσαμε να την αποτρέψουμε στο πλαίσιο της υπηρεσιακής κυβέρνησης. Βρισκόμαστε εδώ λόγω της νάρκης της απλής αναλογικής που έβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ στο πολιτικό μας σύστημα, δεν έχουμε μια σταθερή, πολιτική, αυτοδύναμη κυβέρνηση κι αυτός είναι ένας από τους λόγους, υπάρχουν κι αρκετοί άλλοι, που το συντομότερο δυνατόν πρέπει οι πολίτες να προσέλθουν στις κάλπες στις 25 Ιουνίου» τόνισε ο κ. Σκέρτσος.

Φίλης: Το έργο Μητσοτάκη – Κεραμέως σε όλη του την καταστροφική μεγαλοπρέπεια

Όλα όσα συνέβησαν με την τηλεκπαίδευση μέσω της Cisco αλλά υπενθυμίζει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Φίλης, με αφορμή το δεύτερο διαδοχικό «φιάσκο» με την Τράπεζα Θεμάτων, επιρρίπτοντας ευθύνες στη Νίκη Κεραμέως, τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Κυριάκο Πιερρακάκη.

Όπως επισημαίνει, «μέσα στην ιδεοληψία τους μάλιστα, αλλά και την απουσία εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς, δεν νομοθέτησαν καν τη δυνατότητα να βάζουν τα θέματα οι καθηγητές των σχολείων, σε περίπτωση δυσλειτουργίας της πλατφόρμας». «Πράγματι… άριστοι!» καταλήγει ο κ. Φίλης.

Η δήλωση του Νίκου Φίλη:

«Δεύτερη μέρα που πέφτει η ανοχύρωτη πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων.

Το έργο Μητσοτάκη – Κεραμέως στην εκπαίδευση σε όλη του την καταστροφική μεγαλοπρέπεια.

Το είχαμε ξαναδεί με την αμαρτωλή τηλεκπαίδευση μέσω Cisco, με τις αναθέσεις εκατομμυρίων σε ιδιώτες, για υποδομές που ήταν σε θέση να αναπτύξουν δημόσιοι εκπαιδευτικοί φορείς, με το «κρασάρισμα» των ψηφιακών συστημάτων για μια σειρά διοικητικές λειτουργίες του υπουργείου.

Η αδιαφορία και η ανικανότητα για τις ηλεκτρονικές υποδομές του δημοσίου χαρακτήριζαν την τετραετία ΝΔ στο ΥΠΑΙΘ, με συνεργό φυσικά τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Πιερρακάκη.

Μέσα στην ιδεοληψία τους μάλιστα, αλλά και την απουσία εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς, δεν νομοθέτησαν καν τη δυνατότητα να βάζουν τα θέματα οι καθηγητές των σχολείων, σε περίπτωση δυσλειτουργίας της πλατφόρμας.

Πράγματι… άριστοι!».

Ανδρουλάκης: Το επιτελικό κράτος αποδείχθηκε για άλλη μια φορά επιτελικό χάος

«Για μία ακόμα μέρα αναδεικνύεται η αποτυχία της πολιτείας να εξασφαλίσει την εύρυθμη διενέργεια των εξετάσεων. Το επιτελικό κράτος αποδείχθηκε για άλλη μια φορά επιτελικό χάος», σχολίασε ο Νίκος Ανδρουλάκης για τη νέα κυβερνοεπίθεση στην Τράπεζα Θεμάτων.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ πρόσθεσε ότι «παίζουν με την αγωνία των μαθητών, προσπαθώντας να ρίξουν μάλιστα τις ευθύνες στην υπηρεσιακή κυβέρνηση».

Ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε πώς «η απαράδεκτη αυτή κατάσταση βέβαια δεν είναι μόνο ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, είναι και θέμα κυβερνοασφάλειας των εθνικών μας ψηφιακών υποδομών, ευθύνη που με απόφαση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας πέρασε σε μετακλητό υπάλληλο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης».

ΚΚΕ: Το επαναλαμβανόμενο χάλι της τράπεζας θεμάτων να αντιμετωπιστεί εδώ και τώρα

«Το επαναλαμβανόμενο χάλι της τράπεζας θεμάτων πρέπει να αντιμετωπιστεί εδώ και τώρα! Να επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς να βάλουν οι ίδιοι τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων, αγνοώντας την τράπεζα θεμάτων, για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία, ιδιαίτερα των μαθητών της Γ’ Λυκείου», υπογραμμίζει το ΚΚΕ σε σχολιό του και καταλήγει:

«Οι μαθητές δεν είναι πειραματόζωα. Έχουν ήδη την αγωνία τους για να τα βγάλουν πέρα σε αυτόν τον ατέλειωτο εξεταστικό μαραθώνιο, δε χρειάζονται και επιπλέον βαθμούς δυσκολίας».