Περισσότερες από 26.000 υπογραφές έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, στο δημόσιο αίτημα να παραιτηθεί η Νίκη Κεραμέως και να ανακληθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που αφήνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χιλιάδες υποψήφιους.

Ads

Στο διαδίκτυο, από την Τρίτη 20 Ιουλίου, αναρτήθηκε ψήφισμα αναφορικά για την παραίτηση της υπουργού και την ανάκληση της ΕΒΕ.

«Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές της αποδεικνύουν σταθερά ότι δεν έχει σχέση με το αντικείμενο της παιδείας και δεν δύναται να ανταπεξέλθει ως υπουργός παιδείας, σε βαθμό που απειλεί τους μαθητές και το συμφέρον τους, ειδικά όταν φέρεται επιθετικά στους μαθητές, όπως και άλλα μέλη της κυβέρνησης» αναφέρει το ψήφισμα, ζητώντας «αυτός ο μεσαίωνας να λήξει εδώ».

Το ψήφισμα και η συλλογή ηλεκτρονικών υπογραφών

Ads

Νίκος Φίλης: «Δεκάδες χιλιάδες παιδιά ζητούν παραίτηση Κεραμέως»

«Γιατί άραγε σήμερα δεκάδες χιλιάδες παιδιά ζητούν την παραίτηση της κας Κεραμέως; Μια πολιτική κίνηση χωρίς προηγούμενο και χωρίς κομματική καθοδήγηση! Έχουν προσωπικά μαζί της; Γιατί δεν τη ζητούσαν και προχτές την παραίτηση, όταν με άλλες αφορμές η υπουργός βούλιαζε -και εξακολουθεί να βουλιάζει- στις δημοσκοπήσεις;» αναρωτήθηκε ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατά την τοποθέτηση του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Και πρόσθεσε:

«Διότι αυτές τις μέρες αποκαλύπτεται, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, το πραγματικό πρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας. Ένα πρόσωπο ακραία ταξικό. Αποκαλύπτεται η «σφαγή των νέων της πανδημίας». Από την πρώτη στιγμή που έφεραν τη ρύθμιση στη Βουλή, αναδείξαμε τις συνέπειές της και ζητήσαμε να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί. Γιατί είναι άδικη και παράλογη.

Η κυβέρνηση είχε ένα χρέος. Να στηρίξει τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, της περσινής Β’ Λυκείου, που έχουν βιώσει πρωτόγνωρες συνθήκες, που έχουν περάσει δυο χρόνια μακριά από τις τάξεις. Αντί γι’ αυτό νομοθέτησε στη μέση της χρονιάς την Ελάχιστη Βάση, με την οποία αφήνει φέτος χιλιάδες αποφοίτους Λυκείου έξω από το δημόσιο πανεπιστήμιο και χιλιάδες άλλους τους στέλνει σε σχολή που δεν ήταν της επιλογής τους.

Κι όπως είδαμε με την περίπτωση του Διονύση, αλλά και άλλες πολλές που αναδύθηκαν από προχτές και θα πολλαπλασιάζονται διαρκώς, αφήνει έξω ακόμα και αριστούχους. Μαθητές που έχουν συγκεντρώσει πάνω από 20.000 μόρια. Και ποια ήταν η απάντηση της υπουργού σε αυτό; Έφτασε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής να πει, επί λέξει, «πιθανότατα ούτε πέρσι θα είχε μπει στην Αρχιτεκτονική» ο συγκεκριμένος μαθητής. Ενώ ξέρει ότι συγκέντρωνε με το παραπάνω τα μόρια και για το ΕΜΠ και για το ΑΠΘ. Ένα κοινό ψέμα δηλαδή, που μόνο παραπανίσια οργή μπορεί να συσσωρεύσει.

Για αυτό δε θα ήθελα να βρίσκομαι στη θέση της κας Κεραμέως σήμερα. Αναρωτιέμαι, μόνο η αντιπολίτευση βλέπει πού πάνε; Οι βουλευτές της ΝΔ δεν το έχουν καταλάβει; Δεν παίρνουν μηνύματα από τις γειτονιές και από τις πόλεις τους; Από τις οικογένειες που γίνονται πελάτες για τα κολέγια, από τα περιφερειακά πανεπιστήμια που θα ερημώσουν; Για την ώρα κάθονται αυτάρεσκα πάνω στις δημοσκοπήσεις, αλλά νομίζω θα ξυπνήσουν πολύ απότομα».

«Επί προσωπικού» – Να κοιτάζουμε στα μάτια τα παιδιά

Επιπλέον ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τοποθετήθηκε και επί προσωπικού:

«Η υπουργός Παιδείας, που έχει εξοργίσει το Πανελλήνιο με τη «σφαγή» δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων στα Πανεπιστήμια, διαπράττει τη μία απρέπεια μετά την άλλη σε βάρος τους. Έφτασε, μάλιστα, στο σημείο να πει ψέματα στη Βουλή, ότι δήθεν δεν θα έμπαιναν πέρυσι σε σχολές της επιλογής τους παιδιά με 18.000 και 19.000 μονάδες, προσβάλλοντας αυτά και τις οικογένειές τους.

Αυτό το κατάφωρο ψεύδος και η εξοργιστική προσβολή που εκτόξευσε απέναντι στα παιδιά της πανδημίας, προκάλεσε τη δική μου αντίδραση και μια αναφορά στο πώς θα προσλάμβανε την καταστροφή που επιφέρει στη δημόσια εκπαίδευση, η δική της οικογένεια στο μέλλον.

Γιατί, όπως είπα, ειδικά οι υπουργοί Παιδείας πρέπει να νομοθετούν βλέποντας στα μάτια των παιδιών τους, τα παιδιά όλου του κόσμου. Να δείχνουν δηλαδή την απαραίτητη ενσυναίσθηση κι όχι ως άλλος Ηρώδης να σφαγιάζουν το μέλλον και τα όνειρα των νέων ανθρώπων, για χάρη πολιτικών σκοπιμοτήτων και ακραίων ιδεοληψιών».