Για «πανδημία» συντελεστών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κάνει λόγο ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της ΟΙΕΛΕ Δρ Στρ. Γεωργουδής που επιμελήθηκε μια πρώτη ανάλυση των νέων συντελεστών βαρύτητας που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ads

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο alfavita.gr, από τις Πανελλαδικές του 2022 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων που μέχρι τώρα  όλα τα Τμήματα κάθε πεδίου έχουν δύο μαθήματα βαρύτητας. Δύο μαθήματα, δηλαδή, που ο βαθμός τους πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,3 το πρώτο και 0,7 το δεύτερο. Από τις προσεχείς Πανελλαδικές κάθε τμήμα ορίζει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.

Πλέον υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα, ακόμη και στα Τμήματα που έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών. Μια στοιχειωδώς προσεκτική ματιά στους σχετικούς πίνακες καθιστά ολοφάνερη την ασυνεννοησία ανάμεσα σε Τμήματα με ίδια γνωστικά αντικείμενα. Άλλα μόρια συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι για τη Νομική Αθήνας και άλλα για τη Νομική Θεσσαλονίκης.

Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα επέλεξαν να αποδώσουν διαφορετικούς συντελεστές στα εξεταζόμενα μαθήματα. Φιλολογικά τμήματα, τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Ιστορίας κ.α. εμφανίζουν σοβαρές αποκλίσεις στους ανά μάθημα συντελεστές.

Ads

image

Βλέπουμε, για παράδειγμα, στο Φυσικό Αθήνας η Φυσική να «βαρύνεται» με συντελεστή 33% και τα Μαθηματικά με συντελεστή 27%, ενώ στο Φυσικό Κρήτης οι συντελεστές είναι ακριβώς αντίστροφα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των συνεπειών των διαφορετικών συντελεστών παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί.

Επιπλέον, προκειμένου να υπολογιστούν τα μόρια των υποψηφίων Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ δημιουργούνται περισσότεροι από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών. Το δεδομένο αυτό θα δυσχεράνει σημαντικότατα τις επιλογές των υποψηφίων. Διαμορφώνεται ένα σύστημα εισαγωγής εξαιρετικά πολύπλοκο.

Πηγή: alfavita.gr