Σήμερα, Δευτέρα 12 Ιουνίου, ξεκινά η δεύτερη εβδομάδα των πανελλαδικών εξετάσεων, με τους υποψηφίους των ΓΕΛ να εξετάζονται σε μαθήματα προσανατολισμού.

Ads

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται στην Ιστορία, οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών εξετάζονται στη Φυσική, ενώ οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάζονται στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Το Tvxs.gr σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστήριων «Θεματικό» δημοσιεύει κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων την εκτίμηση και τις λύσεις των Θεμάτων. 

image

Ads

Εκτίμηση Φυσική

Τα θέματα της Φυσικής κάλυπταν το σύνολο της διδακτέας ύλης και μπορούν να χαρακτηριστούν βατά για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, χωρίς, ωστόσο, να είναι ιδιαίτερα απαιτητικά. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν κατά την εκτέλεση των πράξεων και την αιτιολόγηση κάποιων υποερωτημάτων.

Εκτίμηση Ιστορία

Τα θέματα στο μάθημα «Ιστορία Προσανατολισμού» κρίνονται στο σύνολό τους απαιτητικά και απευθύνονται σε καλά διαβασμένους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη ομάδα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία και ένας πολύ καλά προετοιμασμένος και προσεκτικός μαθητής μπορεί να προσεγγίσει το «άριστα». Η δεύτερη ομάδα, όμως, δηλαδή αυτή των παραθεμάτων, είναι αυξημένης δυσκολίας και απαιτεί όχι μόνο πολύ καλή γνώση της ιστορικής αφήγησης αλλά και κριτική ικανότητα καθώς και εμπειρία στη σύνταξη ανάλογων απαντήσεων. Γενικά, τα θέματα καλύπτουν σημαντικό εύρος της διδαχθείσας ύλης (και τα τέσσερα κεφάλαια) και θεωρούνται πιο δύσκολα σε σχέση με τα περσινά, κυρίως λόγω της μεγάλης έκτασης των παραθεμάτων. Γι’αυτό και απαιτούνταν πολύ καλή διαχείριση του χρόνου.

Εκτίμηση ΑΕΠΠ

Τα θέματα χαρακτηρίζονται βατά χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Ειδικότερα τα δύο πρώτα θέματα ήταν αναμενόμενα και ο μαθητής μπορεί σχετικά εύκολα να ανταποκριθεί και να πάρει τις μονάδες όλων των υποερωτημάτων. Το θέμα Γ’ παρουσιάζει μια δυσκολία στη διατύπωση της εκφώνησης και ως εκ τούτου ενδέχεται να δυσκολέψει αρκετούς μαθητές στην κατανόησή του. Απαιτούσε προσοχή και καλή προετοιμασία. Το θέμα Δ’ χαρακτηρίζεται πιο βατό συγκριτικά με το Γ’, καθώς τα ερωτήματά του έχουν καλύτερη δομή, ωστόσο η λύση του απαιτεί περισσότερο χρόνο.

Τα Θέματα στη Φυσική:

Τα Θέματα στην Ιστορία: 

Τα Θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών: