Τα «νέα» λεωφορεία τα οποία υπόσχεται ο πρωθυπουργός, αφενός δεν είναι νέα, αφετέρου αποτελούν νέο πεδίο κερδοφορίας για τους ιδιώτες με δημόσιο χρήμα.

Ads

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, τα τέσσερα ΚΤΕΛ πρόκειται να διαθέσουν μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) 203 οχήματα και 550 οδηγούς και θα αναλάβουν την εκτέλεση δρομολογίων του ΟΑΣΑ προς τα πιο απομακρυσμένα προάστια (Ελευσίνα, Μάνδρα, Αχαρνές, Κηφισιά, Μαραθώνας, Ραφήνα, Σαρωνίδα, Ανάβυσσος κ.λπ.). Σε ό,τι αφορά αυτό το κομμάτι παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες παραμένουν άγνωστοι οι όροι και τα ποσά.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Μεταφορών, τα 100 από τα 200 ΚΤΕΛ θα τεθούν στην κυκλοφορία τη μεθεπόμενη εβδομάδα, ενώ τα υπόλοιπα θα δρομολογηθούν έως το τέλος Νοεμβρίου.

Στο μεταξύ είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω της μακροχρόνιας μίσθωσης από ιδιώτες (leasing), μέθοδος που αναμένεται να κοστίσει στα δημόσια ταμεία 50 εκατομμύρια ευρώ!

Ads

Η παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες  θα έχει τριετή διάρκεια, ενώ τα λεωφορεία που θα προμηθευτεί με προσωρινή μίσθωση θα είναι ηλικίας μέχρι δέκα ετών.

Στις υποσχέσεις της κυβέρνησης περιλαμβάνονται η αναβάθμιση 15 συρμών του ΗΣΑΠ, χωρίς όμως να είναι γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες, καθώς και η αγορά 7 νέων συρμών του μετρό, με άγνωστο όμως χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Ωστόσο, το μεγάλο ζήτημα στη λειτουργία του μετρό, προκειμένου να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να αρθεί άμεσα ο συνωστισμός, είναι η άμεση αγορά ανταλλακτικών στους παροπλισμένους συρμούς και η πρόσληψη προσωπικού, όπως περιγράφει μιλώντας στην «Αυγή» ο πρόεδρος εργαζομένων στη λειτουργία του μετρό (ΣΕΛΜΑ) Σπύρος Ρεβύθης.

«Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα του συνωστισμού στο μετρό», σημειώνει ο κ. Ρεβύθης, «πρέπει να γίνει άμεσα πρόσληψη προσωπικού, καθώς είμαστε μείον 700 εργαζόμενοι από το ψηφισμένο οργανόγραμμα. Και, την ίδια στιγμή, άμεση αγορά ανταλλακτικών και υλικών και αναλώσιμων για να μπουν όλοι οι συρμοί σε λειτουργία, ώστε να μπορούμε με το προσωπικό και τα ανταλλακτικά να βγάλουμε πιο πυκνά δρομολόγια. Το σύστημά μας μπορεί να υποστηρίξει πολύ πιο πυκνά δρομολόγια, αλλά λόγω έλλειψης ανταλλακτικών αρκετοί συρμοί είναι παροπλισμένοι μία πενταετία. Γι’ αυτό εξάλλου οι απεργίες μας τα τελευταία χρόνια γίνεται μόνο γι’ αυτούς τους λόγους. Αν προσλάβουμε προσωπικό, τεχνίτες και οδηγούς κι αν επισκευάσουμε τους συρμούς που είναι ασυντήρητοι, η διέλευση των συρμών θα γίνει άμεσα πάρα πολύ πυκνή» καταλήγει.

Η εφημερίδα σημειώνει πως στο διάγγελμα του πρωθυπουργού, όπως και στο σχετικό σημείωμα που απέστειλε μετά το υπουργείο Μεταφορών, λησμονήθηκαν οι μόνιμες προσλήψεις εργαζομένων σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ που έχει υποσχεθεί ο υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής. Η εν λόγω εξαγγελία περιλαμβάνει την πρόσληψη 655 οδηγών και τεχνικών στις δύο εταιρείες, με διαδικασίες μάλιστα fast-track, σύμφωνα με τα κυβερνητικά λεγόμενα, και με κριτήρια ΑΣΕΠ.