Χωρίς χρηματοδότηση, αλλά με πόρους που προέρχονται από τους ίδιους τους μαθητευόμενους λειτουργεί το Σχολείο Μεταναστών, ενώ παράλληλα, οι 50 εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι από την αρχή του προγράμματος.

Ads

Το πρόγραμμα που προβλέπει την εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, ιστορία και πολιτισμό, χρηματοδοτείται από χώρες που είναι συνδεδεμένες με τη ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, με κονδύλι που ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η εκταμίευση της χρηματοδότησης έχει καθυστερήσει αρκετά, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι μετανάστες να καλύπτουν από «τη τσέπη τους» τα έξοδα και το πρόγραμμα, που έχει ολοκληρωθεί κατά 50%, να συνεχίζει τη λειτουργία του μετ’ εμποδίων. Όπως επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και πρόεδρος του Ταμείου Θράκης, Γιώργος Παύλος, στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», το έργο πραγματοποιείται «στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού μηχανισμού ΕΟΧ με 45,6% και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 54,4%, ενώ συμπληρώνει ότι «υλοποιείται από τους φορείς Κέντρο Έρευνας Θεμάτων Ισότητας (ΚΕΘΙ) – Ταμείον Θράκης – Πανελλήνια Οργάνωση «Η Ελληνική Εστία» (ΠΟΕΕ) – Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης/Αποστολή Αθήνας – Γραφείο Διαμεσολάβησης Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης – Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης/ Αποστολή Όσλο – Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας».

Στο 2ο Φόρουμ Διαβούλευσης Μεταναστών/ στριών, Ρομά, Προσφύγων, Αλλοδαπών, Ομογενών, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη, ειπώθηκε, μεταξύ άλλων, η ανάγκη καθιέρωσης μαθήματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Σχολείο Μεταναστών, από την πρώτη κιόλας τάξη, ανεξάρτητα με τις προσωπικές επιθυμίες του κάθε εκπαιδευτικού ή το περιθώριο χρόνου που υπάρχει. «Καλά είναι τα φόρουμ και οι συζητήσεις αλλά απευθύνονται σε πολύ λίγους ανθρώπους. Χρειάζεται να γίνει κάτι πιο σημαντικό. Να μπούμε στα σχολεία.», τόνισε ο επικεφαλής της Ελληνικής Αποστολής του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ), Δανιήλ Εσδράς.