Άμεση λύση στα τεράστια προβλήματα που έχουν προκύψει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αποκορύφωμα την κατάρρευση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης από τις πρώτες ώρες λειτουργίας της, ζητούν οι ομοσπονδίες των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων της χώρας.
 
Όπως λέει στο tvxs.gr η Στέλλα Βαλαβάνη από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) «απαξιώνεται το ίδιο το σχολείο στα μάτια των παιδιών, με ευθύνη της κυβέρνησης», ενώ με ανακοίνωσή της η Συνομοσπονδία καλεί έστω και τώρα το υπουργείο να λύσει τα προβλήματα προκειμένου να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία.
 
«Όλο το προηγούμενο διάστημα η συζήτηση περιστρεφόταν γύρω από τις μαθητικές κινητοποιήσεις και τις διδακτικές ώρες που χάνονταν. Τώρα με τη σφραγίδα της κυβέρνησης χάνονται μαθήματα και μάλιστα ενώ δήλωνε πανέτοιμη για την τηλεκπαίδευση», επισημαίνει η Στέλλα Βαλαβάνη. Όπως μας λέει, γονείς από όλη την Ελλάδα στέλνουν μηνύματα αγωνίας για το πώς θα βγει η σχολική χρονιά, όταν η αρχή της τηλεκπαίδευσης είναι η κατάρρευση.
 
Το πρωινό της Δευτέρας στα σπίτια που έχουν μαθητές στη δευτεροβάθμια ήταν δύσκολο, όπως προκύπτει από τα πολλά μηνύματα που έχει λάβει από γονείς η Στέλλα Βαλαβάνη αλλά και την προσωπική της εμπειρία: «Φανταστείτε τους μαθητές να προσπαθούν από τις 8 το πρωί να μπουν σε ένα σύστημα για να παρακολουθήσουν το μάθημά τους και να τους «πετάει έξω» το ίδιο το σύστημα. Έχω ένα γιο στην Α’ Γυμνασίου και μία κόρη στη Β’, σας το λέω γιατί το έζησα».
 
Ακόμα μεγαλύτερο είναι το άγχος για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, που στο τέλος της χρονιάς κατά πάσα πιθανότητα θα κληθούν να εξεταστούν πάνω στην ύλη της τηλεκπαίδευσης για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Τέτοια περιστατικά μπορούν να επηρεάσουν τη στάση των παιδιών προς το σχολείο. Απαξιώνεται το ίδιο το σχολείο με ευθύνη της κυβέρνησης, κι ενώ το υπουργείο είχε όλο το χρόνο να προετοιμαστεί γι’ αυτή τη συνθήκη», υπογραμμίζει η Στέλλα Βαλαβάνη.
 
Πέρα όμως από το περιστατικό της κατάρρευσης της πλατφόρμας Webex, η κα. Βαλαβάνη στέκεται και στα προβλήματα που υπάρχουν, ακόμα και αν η λειτουργία της πλατφόρμας αποκατασταθεί άμεσα. Τονίζει μάλιστα πως σοβαρά προβλήματα υπήρχαν και κατά το πρώτο lockdown, ενώ τώρα το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης είναι ακόμα πιο απαιτητικό: «Φανταστείτε ότι στο lockdown, όταν η διαδικασία ήταν ασύγχρονη, 250.000 μαθητές έμειναν εκτός τηλεκπαίδευσης λόγω έλλειψης υποδομών, υπολογιστή ή τάμπλετ και σύνδεσης στο Διαδίκτυο. Τώρα, που η διαδικασία είναι σύγχρονη, το μάθημα δηλαδή γίνεται σε πραγματικό χρόνο, οικογένειες με δύο ή τρεις μαθητές στη δευτεροβάθμια πρέπει να βρουν τρόπο να συμμετέχουν παράλληλα στις τάξεις τους, με ό, τι αυτό συνεπάγεται σε ανάγκες για υποδομές και ταχύτητες σύνδεσης», σημειώνει.
 
Όπως προκύπτει και από το μήνυμα που έστειλε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο προς τα σχολεία της χώρας εν όψει του νέου lockdown και της απόφασης για τηλεκπαίδευση για τα γυμνάσια και τα λύκεια, οι απαιτήσεις σε ταχύτητα σύνδεσης προκειμένου η πλατφόρμα Webex να λειτουργεί ικανοποιητικά είναι μεγάλες. Είναι απορίας άξιο πώς το υπουργείο, χωρίς να έχει φροντίσει για ενισχυμένες συνδέσεις, υπολογίζει στη συμμετοχή των μαθητών, ειδικά όσων ανήκουν σε οικογένειες με αδέλφια επίσης στην τηλεκπαίδευση ή γονείς σε συνθήκη τηλεργασίας. 
 
«Εμείς είχαμε προτείνει στο υπουργείο να δώσει συνδέσεις μέσω usb σε μαθητές ακριτικών περιοχών και συσκευές σε όλα τα παιδιά, που όταν ολοκληρωνόταν η περίοδος της τηλεκπαίδευσης θα έμεναν στα σχολεία. Αν είχε γίνει αυτό, τώρα τα παιδιά θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν και τα πράγματα θα ήταν καλύτερα», σημειώνει η κα. Βαλαβάνη.
 
ΑΣΓΜΕ: «Η κυβέρνηση φροντίζει για την ισότιμη μόρφωση. Αφήνει όλους τους μαθητές εκτός τηλεκπαίδευσης»
 
Με σημερινή της ανακοίνωση (9/11), η (ΑΣΓΜΕ), σχολιάζει ειρωνικά την κατάρρευση της πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας λέγοντας ότι «η κυβέρνηση φροντίζει για την ισότιμη μόρφωση. Αφήνει όλους τους μαθητές εκτός τηλεκπαίδευσης».
 
Το σχόλιο αναφέρεται στο υπόμνημα που είχε στείλει την περασμένη Παρασκευή η Συνομοσπονδία προς τη Νίκη Κεραμέως και τον πρωθυπουργό στο οποίο εν όψει του lockdown κατέγραφαν τα προβλήματα που υπάρχουν σε υποδομή και τόνιζαν τον κίνδυνο η τηλεκπαίδευση να επιτείνει τις κοινωνικές ανισότητες. Το υπόμνημα τελείωνε με τη φράση: «Η τηλεκπαίδευση ως αναγκαίο συμπληρωματικό μέτρο σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες και όχι ως μόνιμη επωδός δεν πρέπει να αποτελέσει μέτρο που θα επιτείνει ακόμα περισσότερο την ανισοτιμία στη μόρφωση των παιδιών μας».
 
Στην σημερινή ανακοίνωση η ΑΣΓΜΕ καταγγέλλει πως «η κυβέρνηση, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις υποδομές και τον τεχνολογικό εξοπλισμό για κάθε μαθητή ώστε απρόσκοπτα να μπορεί να συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ορίζει υποχρεωτική την τηλεκπαίδευση με συνέχεια της διδακτικής ύλης και καταχώρηση απουσιών στους μαθητές». Αναφερόμενη μάλιστα στις κινητοποιήσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, η ΑΣΓΜΕ σημειώνει: «Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά πόσο δίκιο είχαν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που διεκδικούσαν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων».
 
Σε αυτό το πλαίσιο η ΑΣΓΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας «έστω και τώρα, να ακούσει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας». Επίσης ζητά από το υπουργείο να στείλει σχετική εγκύκλιο για μη καταγραφή απουσιών και παράλληλα να προμηθεύσει τον κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό στους μαθητές. «Είναι αυτονόητο ότι η αναβάθμιση του ΠΣΔ και των δυνατοτήτων της τηλεκπαίδευσης, όσο καθυστερεί φέρει την ευθύνη της κυβέρνησης που τόσους μήνες δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για τα σχολεία και τη μόρφωση όλων των μαθητών», καταλήγει η ανακοίνωση.  
 
Το γρηγορότερο δυνατό άνοιγμα των σχολείων αλλά με ασφάλεια, ζητά η ΟΛΜΕ
 
Τις δυσκολίες που έχει η τηλεκπαίδευση, ειδικά ελλείψη σωστής προετοιμασίας, τόνισε στο tvxs.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Θεόδωρος Τσούχλος: «Από τα τέλη Σεπτεμβρίου είχε το υπουργείο για να προετοιμάσει το έδαφος για το ενδεχόμενο που τα σχολεία θα έπρεπε να κλείσουν και να συζητήσει με την ΟΛΜΕ. Αντ’ αυτού ασχολήθηκε μόνο με αυθαίρετες κι ακραίες ενέργειες που αφορούσαν τις εκλογές», είπε ο κ. Τσούχλος αναφερόμενος στη διαδικασία των ηλεκτρονικών εκλογών που επέβαλε το υπουργείο Παιδείας και απονομιμοποιήθηκε από την τεράστια αποχή των εκπαιδευτικών.
Στο ίδιο πνεύμα με την ΑΣΓΜΕ, έθεσε κι αυτός με τη σειρά του το πρόβλημα των υποδομών που αφορά και στους καθηγητές: «Υπάρχουν καθηγητές που έχουν οι ίδιοι παιδιά μαθητές της τηλεκπαίδευσης ή ίσως άλλα μέλη της οικογένειας που εργάζονται από απόσταση, κι ενώ στο σπίτι υπάρχει ένας υπολογιστής», σημείωσε χαρακτηριστικά.
 
«Η τηλεκπαίδευση είναι μια αναγκαία διαδικασία για τις τρεις επόμενες εβδομάδες αλλά σίγουρα δεν αντικαθιστά τη διά ζώσης διδασκαλία» συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και επανέλαβε το αίτημα της ΟΛΜΕ για το όσο το δυνατόν συντομότερο αλλά ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. «Κι όταν λέμε ασφαλές εννοούμε η κυβέρνηση να υιοθετήσει τις προτάσεις μας για δεκαπέντε μαθητές ανά τμήμα, συνεχόμενα τεστ, απολυμάνσεις, πρόσληψη εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία», τόνισε ο κ. Τσούχλος. 
 
Στην εταιρεία παραπέμπει για το πρόβλημα το υπουργείο Παιδείας
 
Στη σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι «ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος» και πως «προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα».