Μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου «Αθηνά» για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, το Αθηναϊκό Πρακτορείο απευθύνθηκε σε τρεις πρυτάνεις ζητώντας την πρώτη εκτίμησή τους.
 

Ads

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, Γιώργος Παναγιωτάκης, δήλωσε: «Σε ό,τι αφορά στο Πανεπιστήμιο Πατρών δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με το σχέδιο. Είναι σημαντικό ότι δεν χάνουμε κανένα τμήμα, όπως άλλωστε προσωπικά ο υπουργός είχε διαψεύσει φήμες που μας έφεραν να χάνουμε ένα τμήμα. Η διαφωνία μου, η οποία όμως πιστεύω ότι θα αντιμετωπισθεί, έγκειται στην προτεινόμενη αλλαγή της ονομασίας μας σε Πανεπιστήμιο Πατρών -Δυτικής Ελλάδας. Και ο λόγος είναι ότι μας πήρε πενήντα χρόνια ιστορίας και ανάπτυξης του Πανεπιστημίου μας, να κάνουμε το όνομα του, διεθνώς γνωστό και αναγνωρίσιμο».
 
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, δήλωσε: «Το σχέδιο έχει θετικά σημεία, αλλά και πολλά σημεία που χρήζουν περισσότερη επεξεργασία, ώστε οι αλλαγές να αποκτήσουν νόημα, σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν ευθύς εξ αρχής. Ιδιαίτερα για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, υπάρχουν εκκρεμή θέματα για τα οποία η σύγκλητός του θα υποβάλει διορθωτικές προτάσεις».
 
Τέλος, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Πάρις Τσάρτας, τόνισε: «Προφανώς υπάρχουν ορισμένα θετικά σημεία στο σχέδιο και ένα απ’ αυτά είναι ότι κρατήθηκε σε υψηλό ποσοστό η πρόταση που είχε γίνει από τα ίδια τα πανεπιστήμια, ότι δηλαδή θα πρέπει να αλλάξουν κυρίως τα προφανή. Και αναφέρομαι στα πανεπιστήμια τύπου Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας. Αυτό όμως, σε κάθε περίπτωση, δεν αλλάζει δύο βασικά προβλήματα: Το ένα είναι ότι πληθώρα αλλαγών εντοπίζεται στα περιφερειακά πανεπιστήμια, χωρίς αυτό να συνδέεται τις περισσότερες φορές με κάποια συγκεκριμένα κριτήρια. Το δεύτερο είναι ότι έχουν γίνει προφανή ακαδημαϊκά λάθη. Ως παράδειγμα θα αναφέρω το Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Προτείνεται συγχώνευση τμημάτων πενταετών πολυτεχνικών σχολών Μηχανικών, με τμήματα Διοίκησης. Επίσης, δεν λειτουργεί για 5η χρονιά το τμήμα Τουρισμού χωρίς να υπάρχει κανείς λόγος και δεν ιδρύεται η πολυτεχνική σχολή. Την ίδια ώρα υπάρχουν πάμπολλα τμήματα σε όλα τα Πανεπιστήμια που μετατράπηκαν σε σχολές».