Χάος για όσους επιχειρήσουν να ταξιδέψουν προς τα ελληνικά νησιά φέτος το καλοκαίρι αλλά και για τους εργαζόμενους στις ακτοπλοϊκές εταιρείες εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν οι οδηγίες που έχουν δώσει οι υγειονομικές αρχές της χώρας για τη μεταφορά επιβατών με πλοία.

Ads

Πολλοί θεωρούν για παράδειγμα εκτός πραγματικότητας την πρόβλεψη για θερμομέτρηση κατά την επιβίβαση όλων των επιβατών και ταυτόχρονη συμπλήρωση επίσης από όλους τους επιβάτες «εντύπου-ερωτηματολογίου δήλωσης υγείας» για την ανίχνευση επιβατών που έχουν εκτεθεί στον νέο κοροναϊό.

Σημειώνουν μάλιστα ότι οι προβλεπόμενες, προσώρας,  διαδικασίες σημαίνουν ατέλειωτες ουρές, έστω και με τη μειωμένη επιβατική κίνηση που συνεπάγεται η δρομολόγηση μερικών μόνον πλοίων και μάλιστα με μέγιστες επιτρεπτές πληρότητες της τάξης του 50%, όπως τουλάχιστον προβλέπει το πρώτο σχέδιο πρωτοκόλλου που παρέδωσαν οι ελληνικές υγειονομικές αρχές για την ακτοπλοΐα.

Εκφράζουν μάλιστα ανησυχία για την οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αλλά και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κατά τους μήνες αιχμής, καθώς οι θέσεις που απομένουν μετά την εφαρμογή όλων αυτών των περιορισμών εκτιμάται πως δεν επαρκούν ούτε κατ’ ελάχιστον για την εξυπηρέτηση της εγχώριας επιβατικής κίνησης κατά το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, τη μόνη δηλαδή περίοδο που αναμένεται να υπάρξει κάποια στοιχειώδης δραστηριότητα για τις ακτοπλοϊκές.

Ads

Ειδικότερα, σε έγγραφο με τίτλο «Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 στα φέρι μποτ που εκτελούν πλόες εσωτερικού μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19», αναφέρεται ότι «ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους» και για όσα διαθέτουν καμπίνες 55%. Ομως τα εν ενεργεία πλοία φέτος εκτιμάται ότι θα είναι σημαντικά λιγότερα από ό,τι πέρυσι.

Το ζήτημα εκτιμάται πως θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης, σήμερα Πέμπτη, μεταξύ των αρμόδιων πολιτικών και υγειονομικών αρχών. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ορίζεται «σε όλους τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους να τηρείται η απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρου και υποχρεωτική χρήση υφασμάτινης μάσκας» και «τα μέλη του πληρώματος θα ελέγχουν την τήρηση των μέτρων κοινωνικής απόστασης σε όλους τους χώρους». Ακόμα, «όπου υπάρχουν μόνιμα μη μετακινούμενα καθίσματα, είτε στον εσωτερικό είτε στον εξωτερικό χώρο, να υπάρχει ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις».