Έξοδο από τη ζώνη Σένγκεν των χωρών που δεν συμμορφώνονται θα προβλέπει πρόταση της Ε.Ε., η οποία θα κατατεθεί την Παρασκευή, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times. Διπλωμάτες θεωρούν ότι η νέα αυτή πρόταση θα είναι ένα μέτρο πίεσης προς την Ελλάδα, ώστε να αυξήσει τις προσπάθειες της στην αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. 

Ads

Για δημοσίευμα που «δημιουργεί σύγχυση και διαστρεβλώνει την αλήθεια», κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

«Εδώ και δεκαετίες, η χώρα έχει υπάρξει ο αδύναμος κρίκος του συστήματος κοινών συνόρων της ΕΕ, αδυνατώντας να ελέγξει τη παράνομη μετανάστευση από τα σύνορα της με την Τουρκία και μέσω των νησιών της», γράφουν οι FT.

Η νέα πρόταση θα περιέχει αυτό που ορισμένοι αξιωματούχοι έχουν ανεπίσημα ονομάσει «όρο για την Ελλάδα», την πρόβλεψη δηλαδή ότι μια χώρα θα μπορεί προσωρινά να εξέρχεται από τη συνθήκη Σένγκεν και να υπάρχει ξανά συνοριακός έλεγχος μεταξύ αυτής και των υπολοίπων χωρών της ΕΕ.

Ads

Όπως επισημαίνει η εφημερίδα, ο σκοπός της πρότασης θα είναι να χρησιμοποιηθεί ως η τελευταία λύση, όταν πλέον οι χώρες θα έχουν αποτύχει να χρησιμοποιήσουν επιτυχώς την ευρωπαϊκή βοήθεια για την καταπολέμηση της μετανάστευσης. «Πολλοί πιστεύουν ότι η Ελλάδα έχει ήδη φτάσει σε αυτό το σημείο».

 

«Διαστρεβλώνει την αλήθεια» το δημοσίευμα

 

Για δημοσίευμα που «δημιουργεί σύγχυση και διαστρεβλώνει την αλήθεια», κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, επισημαίνοντας πως «η χώρα μας τον τελευταίο χρόνο κάνει ένα τιτάνιο έργο σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Frontex για τη φύλαξη των χερσαίων και των θαλασσίων συνόρων. Ταυτόχρονα, πραγματοποιούνται αυστηροί έλεγχοι στα λιμάνια και στα αεροδρόμια της χώρας.

Εφαρμόζεται το “ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης των συνόρων”.Επιπλέον, έχει υποβληθεί έγκαιρα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναμένεται εντός των επομένων ημερών η έγκρισή του, το αναθεωρημένο πρόγραμμα με δράσεις, του 2011 για τη θωράκιση των εξωτερικών μας συνόρων. Αμέσως μετά ξεκινάει η διαδικασία για την υλοποίηση των έργων.

Ήδη, στο χερσαίο τμήμα των ελληνοτουρκικών συνόρων στην περιοχή της Ορεστιάδας, έχει ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου εγκατάστασης ενός συστήματος αυτοματοποιημένης επιτήρησης των συνόρων με χρήση θερμικών καμερών επί ιστών σε σταθερά σημεία και αξιοποίηση ειδικού λογισμικού ανίχνευσης.

Τέλος, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις 9 Σεπτεμβρίου 2011, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του φράχτη στο χερσαίο τμήμα των συνόρων μας στον Έβρο , με καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 4η Οκτωβρίου του 2011».

 

«Καταρρέουν τα σχέδια για την Ελλάδα»

 

Στο μεταξύ, δημοσίευμα επίσης των FT αναφέρει πως λιγότερο από δύο μήνες μετά την επίτευξή της, η συμφωνία της 21ης Ιουλίου βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η συμφωνία είχε πολλά ψεγάδια από την πρώτη στιγμή.

Η συμφωνία είναι «με διαφορά η πιο περίπλοκη διάσωση χώρας μέλους της ευρωζώνης», με αποτέλεσμα ακόμα και οι υπουργοί Οικονομικών να δυσκολεύονται να εξηγήσουν τι είχαν συμφωνήσει. Λιγότερο από δύο μήνες μετά όλα τα σκέλη της συμφωνίας, καθώς και το προηγούμενο πακέτο διάσωσης των 110 δισ. ευρώ, βρίσκονται στα πρόθυρα κατάρρευσης, σχολιάζει η εφημερίδα. «Η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε δίνη, οι κάτοχοι ομολόγων εξεγείρονται και οι ψηφοφόροι στις χώρες-πιστωτές ζητούν όλο και πιο έντονα από τους ηγέτες τους να εγκαταλείψουν την Ελλάδα». 

 

«Ένα κεντρικό πρόβλημα ήταν η εξ αρχής βαθιά προβληματική δομή της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου, καθώς λόγω πολιτικών πιέσεων στο βορρά δεν προβλέπονταν μόνο παραδοσιακά δάνεια με χαμηλό επιτόκιο, όπως στις περιπτώσεις της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας. Μαζί με τα δάνεια υπολογίζονταν στο πακέτο έσοδα από αποκρατικοποιήσεις και μία πολύπλοκη σειρά ανταλλαγής και επιμήκυνσης ομολόγων. Όλα αυτά όμως βασίζονταν σε προβλέψεις που έχουν αρχίσει στο σύνολό τους να μοιάζουν υπεραισιόδοξες. Οικονομολόγος από τις Βρυξέλλες εκτιμά ότι ίσως χρειαστεί αναθεώρηση προς τα πάνω του ποσού των 109 δισεκατομμυρίων ευρώ που προβλεπόταν ως βοήθεια για την Ελλάδα στο δεύτερο πακέτο διάσωσης».