Προθεσμία υποβολής ψηφοδελτίων

Ads

Η δήλωση του συνδυασμού καταρτίζεται γραπτώς και υποβάλλεται στον Πρόεδρο των Πρωτοδικών

Η υποβολή της δήλωσης στον Πρόεδρο των Πρωτοδικών γίνεται είτε με:

• Επίδοση από δικαστικό επιμελητή, ύστερα από παραγγελία του υποψήφιου Δημάρχου ή των υποψήφιων συμβούλων που την υποβάλλουν ή ενός εκλογέα δημότη είτε με:

Ads

• Παράδοση με απόδειξη από τον υποψήφιο Δήμαρχο ή τους υποψήφιους συμβούλους.

Η επίδοση ή η παράδοση πραγματοποιείται 20 ημέρες πριν από την ημέρα της ψηφοφορίας, δηλαδή το αργότερο μέχρι και την 12η ώρα βραδινή της 17ης Οκτωβρίου 2010.

Συμπληρωματική δήλωση συνδυασμού

Συμπλήρωση του συνδυασμού επιτρέπεται να γίνει μόνο μέχρι τη λήξη της 20ήμερης προθεσμίας που απαιτείται για την επίδοση ή παράδοση της δήλωσης του συνδυασμού στο αρμόδιο δικαστήριο, δηλαδή, μέχρι και την και την 12η ώρα βραδινή της 17ης Οκτωβρίου 2010, και μόνο προκειμένου να συμπληρωθεί ο συνδυασμός έως τον επιτρεπόμενο αριθμό υποψηφίων συμβούλων. Στην περίπτωση αυτή η συμπληρωματική δήλωση υποβάλλεται μόνο από τον υποψήφιο Δήμαρχο. Επισυνάπτονται, δε, σε αυτή τα στοιχεία που αναγράφονται στην αντίστοιχη ενότητα, καθώς και γραπτή αποδοχή του προσώπου που προτείνεται.

Περιορισμοί προβολής συνδυασμών και υποψηφίων

Οι υποψήφιοι, μπορούν να εμφανίζονται σε εκπομπές:

2 φορές σε κάθε ηλεκτρονικό ΜΜΕ εθνικής εμβέλειας

1 φορά σε κάθε ηλεκτρονικό ΜΜΕ τοπικής η περιφερειακής εμβέλειας

1 φορά σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες

Δεν υπόκεινται σε περιορισμούς οι δηλώσεις και άλλες δραστηριότητες αυτοδιοικητικών αρχόντων στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων τους σε έκτακτα γεγονότα.

Οι επικεφαλής των συνδυασμών για δήμους και περιφέρειες και οι αντιπεριφερειάρχες μπορούν να συμμετέχουν σε panel συζητήσεων ή debate, αρκεί:

• Μέχρι την ανακήρυξη των συνδυασμών από το αρμόδιο Πρωτοδικείο (23 Οκτωβρίου 2010), να έχει διασφαλιστεί η συμμετοχή τουλάχιστον 3 ακόμη συνυποψήφιών τους σε αυτές τις συζητήσεις.
• Μετά την ανακήρυξη, να συμμετέχουν στη συζήτηση εκπρόσωποι από τα 2/3 των ανακηρυχθέντων συνδυασμών.

Η εγκύκλιος αναφέρει επιπλέον ότι απαγορεύεται η καταβολή χρηματικής δαπάνης για τη συμμετοχή υποψηφίων σε συζητήσεις στα ΜΜΕ και στο Διαδίκτυο, όρος αυτονόητος στη δημοσιογραφική δεοντολογία. Αν μετά από έλεγχο διαπιστωθεί από ότι υπάρχει οικονομική συναλλαγή μεταξύ υποψηφίου και ΜΜΕ, τότε ο υποψήφιος χάνει το αξίωμα του ενώ προβλέπεται ποινή φυλάκισης για τους ιδιοκτήτες ή νόμιμους εκπροσώπους των αντίστοιχων μέσων.

Γενικότερα για την ευρύτερη προβολή των συνδυασμών και υποψηφίων, στο πλαίσιο της προεκλογικής τους καμπάνιας η εγκύκλιος απαγορεύει:

• Την ανάρτηση αφισών και αεροπανό.

• Τη διακίνηση έντυπου υλικού ως ένθετου στον τοπικό ή ημερήσιο Τύπο. (Η διακίνηση επιτρέπεται σε δημόσιους χώρους από ανθρώπους του συνδυασμού)

• Τη λειτουργία εκλογικών κέντρων ή εκλογικών γραφείων από υποψήφιους συμβούλους ή από τρίτους για λογαριασμό υποψηφίων.

• Τη λειτουργία περισσότερων από ένα εκλογικό κέντρο ανά εκλογική περιφέρεια για κάθε συνδυασμό.

• Την παραμονή και την ημέρα των εκλογών, απαγορεύονται οι προεκλογικές συγκεντρώσεις, η πραγματοποίηση ομιλιών, η χρήση κάθε μέσου διαφήμισης (π.χ αφίσες, έντυπο υλικό), ραδιοτηλεοπτικής προβολής και προβολής στο διαδίκτυο.

Οι υποψήφιοι στο διαδίκτυο

Με βάση τον νόμο Ν. 3870/2010 περί εκλογικών δαπανών και την εγκύκλιο 21 που ακολούθησε στις 3 Σεπτεμβρίου, ξεκαθαρίζεται ο τρόπος προβολής των υποψηφίων για τις αυτοδιοικητικές εκλογές μέσω διαδικτύου.

Τόσο ο νόμος όσο και η εγκύκλιος απαγορεύουν την παρουσίαση εκπομπών από υποψηφίους (εκπομπές web TV, live ή on demand) και θέτουν περιορισμό για τη συμμετοχή υποψηφίων σε τέτοιου είδους εκπομπές, ώστε οι εμφανίσεις να περιορίζονται σε μία φορά ανά δικτυακό τόπο ή ιστοσελίδα.

Με βάση τη συγκεκριμένους περιορισμούς που θέτει ο νόμος και η συνοδευτική εγκύκλιος για τις δαπάνες και τους τρόπους προβολής υποψηφίων και συνδυασμών είναι προφανές ότι, υποψήφιοι και συνδυασμοί μπορούν να προβληθούν από το διαδίκτυο (στο πλαίσιο του ορίου δαπανών που δικαιούνται) με διαφημιστικά banners ενώ επιτρέπεται γενικά η διακίνηση προεκλογικού υλικού μέσω διαδικτύου.

Επίσης δεν τίθεται κανένας περιορισμός στη δημοσίευση άρθρων υποψηφίων, δηλώσεών ή ομιλιών τους, περιοδειών και άλλων προεκλογικών δραστηριοτήτων τους, των θέσεων των συνδυασμών τους αλλά και συνεντεύξεων γραπτού κειμένου. Εφόσον όλα τα παραπάνω αποτελούν δημοσιογραφική ύλη και δεν εμπεριέχουν οικονομική συναλλαγή.

Οι προαναφερόμενοι περιορισμοί για υποψηφίους αλλά οι δυνατότητες δυναμικής προβολής τους από το διαδίκτυο βρίσκονται σε εφαρμογή από τις 7 Σεπτεμβρίου. Ασαφές παραμένει τι θα γίνει με όσους προβάλλονται ήδη χωρίς να έχουν ανακοινωθεί επίσημα οι υποψηφιότητές τους, χωρίς να έχουν ακόμη αποφασίσει αν θα είναι υποψήφιοι ή χωρίς να τους έχει γίνει ακόμη σχετική πρόταση.

Εκλογικές δαπάνες: Πόσα μπορούν να ξοδέψουν υποψήφιοι και συνδυασμοί

Διαφάνεια: Ανάρτηση εσόδων – δαπανών των υποψηφίων