Ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων με αφορμή την υπουργική απόφαση για την ελάχιστη μίσθωση των Ε.Ι.Χ., εκφράζοντας τις ευχαριστίες τους προς τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, αλλά και την πρώην υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, επειδή όπως επισημαίνουν «έμειναν πιστοί στο πλάνο ισονομίας». Παράλληλα, αφήνει αιχμές κατά της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, και δηλώνουν πως βρίσκονται στο πλευρό της κυβέρνησης, αναφέροντας χαρακτηριστικά:  «Ο ταξιτζής έχει διαλέξει στρατόπεδο»

Ads

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ταξί αναφέρει:

«Με την υπουργική απόφαση για την ελάχιστη μίσθωση των Ε.Ι.Χ. (180€ για 3ωρη σύμβαση, 80€ για το μισάωρο), ολοκληρώνεται το μεγαλύτερο μέρος των υπουργικών αποφάσεων που απορρέουν από το Ν.4530/2018. Τόσο ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης όσο και η πρώην υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, έμειναν πιστοί στο πλάνο ισονομίας που αφορά το νομοθετικό πλαίσιο των επιβατικών μεταφορών. Παρά τις αφόρητες πιέσεις που δέχθηκαν από την τουριστική βιομηχανία, κατάφεραν να μετατρέψουν το νομοθετικό έκτρωμα των Χατζηδάκη-Κεφαλογιάννη σε ένα σύγχρονο και σύννομο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες πλαίσιο.

Από τώρα και στο εξής, κάθε Ε.Ι.Χ. που ασκεί επιβατική μεταφορά, υποχρεωτικά πρέπει να έχει 3ωρη σύμβαση με τον πελάτη, η οποία δεν μπορεί να χρεωθεί λιγότερο από 180€. Η αντίστοιχη σύμβαση για τη νησιωτική Ελλάδα (πλην Κρήτης και Εύβοιας) είναι μισή ώρα, με ελάχιστη χρέωση 80€. Οι επιβατικές μεταφορές μπήκαν επιτέλους σε τροχιά εξυγίανσης και απόλυτης διαφάνειας. Τέλος στο μαύρο χρήμα της τουριστικής βιομηχανίας.

Ads

Ο κλάδος των ταξί δεν υπήρξε ποτέ αχάριστος. Μπορεί και ξέρει να αναγνωρίζει τις προθέσεις και το έργο κάθε πολιτικού φορέα και κάθε κυβερνητικού ή μη στελέχους. Γι’ αυτό και η στήριξη σε αυτούς τους δύο υπουργούς (Χρήστος Σπίρτζης – Έλενα Κουντουρά), την ώρα των εκλογών, θα είναι αυτονόητη και δεδομένη. Απέναντι στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό και την επιχειρηματική ασυδοσία που προτείνει η αντιπολίτευση με μπροστάρη τη Νέα Δημοκρατία του Μητσοτάκη, υπάρχει η εφηρμοσμένη πολιτική της κυβέρνησης που βασίζεται στην δικαίωση της εργασίας και στην δικαιοσύνη στην οικονομία. Ο ταξιτζής έχει διαλέξει στρατόπεδο.

Σε ότι αφορά την τροποποίηση του άρθρου 12 του Ν.4530/2018 τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Κανείς άλλος πλην του ταξιτζή δεν μπορεί να εισπράξει το κόμιστρο, είτε αυτό είναι με μετρητά είτε με χρέωση της πιστωτικής κάρτας του πελάτη. Η οικονομική συναλλαγή του ταξιτζή με οποιαδήποτε εφαρμογή οριοθετείται ξεκάθαρα στο άρθρο 75 του Ν.4607/2019. Η εταιρεία (εφαρμογή) εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό παραστατικό (τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών) με την συνολική μηνιαία αμοιβή και ο συνεργαζόμενος αυτοκινητιστής καταβάλει το τίμημα στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας στη χώρα μας. Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία του νόμου, εντάσσεται σε επιχειρηματικές φαντασιώσεις και σε άνομες πρακτικές που κρατάνε οικονομικά δέσμιο τον ταξιτζή».