Για την περίοδο κατάθεσης του Μηχανογραφικού Δελτίου από τους υποψηφίους προβληματίζεται το υπουργείο Παιδείας, επανεξετάζοντας την πρόθεσή του για πρώιμη συμπλήρωση του δελτίου, πριν ακόμη τις Πανελλήνιες . Την ίδια στιγμή, η επιλογή του 6ου μαθήματος προβληματίζει τους υποψηφίους.

Ads

Διαμαντοπούλου: «Δεν έχουμε ακόμα πάρει καμία απόφαση»

Μετά και τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για την πρόθεση του υπουργείου να συμπληρώνεται το Μηχανογραφικό πριν τις εξετάσεις, το θέμα εξετάζει τώρα εκ νέου και το υπουργείο, με την υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου να δηλώνει πως οι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ακόμα ληφθεί.

«Πρέπει να σας πω ότι δεν έχουμε ακόμη πάρει καμία απόφαση» δήλωσε χθες η υπουργός, παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού Ι. Πανάρετου, ο οποίος επεσήμανε τα οφέλη της κατάθεσης των Μηχανογραφικών δελτίων ήδη από το Μάρτιο.

Ads

Το κρίσιμο 6ο μάθημα

Στο επίκεντρο των πάνω από 85.000 υποψηφίων, φετινών αποφοίτων και μη, που καλούνται να δώσουν φέτος Πανελλήνιες βρίσκεται τώρα το έκτο μάθημα, το δεύτερο, δηλαδή μάθημα Γενικής Παιδείας, η έγκαιρη επιλογή του οποίου είναι τώρα διπλά κρίσιμη.

Το μάθημα αυτό, δηλαδή, από τη μια καθορίζει το δεύτερο πεδίο που θα δηλώσει κάθε υποψήφιος και από την άλλη προσμετράται στον τελικό αριθμό μορίων που αυτός θα συγκεντρώσει για την εισαγωγή του στη σχολή της επιλογής του.

Ο υποψήφιος πρέπει τώρα να έχει κατασταλάξει ως προς τις σπουδές που θέλει να ακολουθήσει προτού επιλέξει το μάθημα, το οποίο θα τον οδηγήσει σε αυτές μέσω του συνδυασμού των κατάλληλων πεδίων. Επιπλέον, καθώς η βαθμολογία στο μάθημα αυτό προσμετράται στα τελικά μόρια που θα συγκεντρώσει, ο υποψήφιος πρέπει να προσέξει γιατί δυσκολότερα θέματα στο μάθημα αυτό μπορούν να «ρίξουν» κατά πολύ τη συνολική βαθμολογία του.

Όπως εξηγεί και σημερινό ρεπορτάζ των «Νέων», η επιλογή του κρίσιμου αυτού μαθήματος και η βαρύτητά του στη συγκέντρωση των μορίων διαφέρει και ανάλογα με την κατεύθυνση την οποία έχει επιλέξει ο υποψήφιος.

Θεωρητική Κατεύθυνση

Αν οι υποψήφιοι ενδιαφέρονται µόνο για το 1ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά (1,3) και την Ιστορία Κατεύθυνσης (0,7). Συνεπώς, μπορούν να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα τέσσερα µαθήµατα Γενικής Παιδείας θέλουν.

Αν, όμως, ενδιαφέρονται να συνδυάσουν 2ο ή το 1ο και το 4ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε θα πρέπει να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας.

Στην περίπτωση, πάλι, που επιλέξουν να συνδυάσουν το 1ο και το 3ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε πρέπει να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα τη Βιολογία Γενικής Παιδείας.

Σημειώνεται, όμως, ότι η διεκδίκηση τµηµάτων των παραπάνω επιστηµονικών πεδίων αλλάζει τα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας, καθώς και τους αντίστοιχους συντελεστές. ∆ηλαδή οι συντελεστές τους µειώνονται σε 0,9 και 0,4 αντιστοίχως, με αποτέλεσμα το άριστα από 20.000 να γίνεται 18.600 µόρια.

Αν οι υποψήφιοι επιλέξουν τµήµατα του Επιστηµονικού Πεδίου, έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας και τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας, των οποίων οι συντελεστές είναι αντιστοίχως 1,3 και 0,7.Οι υποψήφιοι, δηλαδή, αυτοί δεν υφίστανται µείωση.

Θετική Κατεύθυνση

Αν οι υποψήφιοι της κατεύθυνσης αυτής ενδιαφέρονται για το 2ο ή το 4ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε έχουνµαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά (1,3) και τη Φυσική Κατεύθυνσης (0,7). Μπορούν, λοιπόν, να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας επιθυµούν.

Για το 3ο Επιστηµονικό Πεδίο έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τη Βιολογία (1,3) και τη Χηµεία Κατεύθυνσης (0,7) και, και στην περίπτωση αυτή, µπορούν να επιλέξουν όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας θέλουν.

Για το το 1ο Επιστηµονικό Πεδίο έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας και το µάθηµα Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας (0,7 και 1,3), τα οποία είναι υποχρεωµένοι να δηλώσουν ως έκτο και έβδοµο µάθηµα αντίστοιχα.

Αν, πάλι, ενδιαφέρονται να συνδυάσουν κάποιο από τα παραπάνω πεδία µε το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο, είναι υποχρεωµένοι να δηλώσουν ως έκτο µάθηµα την Ιστορία Γενικής Παιδείας.

Στην τελευταία αυτή περίπτωση,τα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας είναι η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας (0,9) και η Νεοελληνική Ιστορία Γενικής Παιδείας (0,4), τα οποία έχουν µειωµένους συντελεστές και ως εκ τούτου η µέγιστη βαθµολογία που µπορεί να συγκεντρώσει ο υποψήφιος είναι τα 18.600 µόρια.

Τεχνολογική Κατεύθυνση

Αν οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ενδιαφέρονται για το 2ο και 4ο Επιστηµονικό Πεδίο ή για ένα από αυτά, τότε έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά (1,3) και τη Φυσική Κατεύθυνσης (0,7). Μπορούν να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας επιθυµούν.

Η διεκδίκηση τµηµάτων του 1ου ή του 3ου Επιστηµονικού Πεδίου αλλάζει το έκτο µάθηµα, το οποίο γίνεται υποχρεωτικά Ιστορία Γενικής Παιδείας στην πρώτη περίπτωση και Βιολογία στη δεύτερη και µειώνει τους συντελεστές. Συγκεκριμένα, και στις δυο τελευταίες περιπτώσεις η µέγιστη βαθµολογία που µπορούν να συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης είναι τα 18.600 µόρια.

Για το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο, τέλος, τα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας είναι τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας (0,7) και το µάθηµα Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας (1,3). Οι υποψήφιοι στην περίπτωση αυτή είναι υποχρεωµένοι να επιλέξουν τα μαθήματα αυτά ως έκτο και έβδοµο µάθηµα αντίστοιχα.