Το προς ψήφιση πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, δημιούργησε αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς σε μια περίοδο που είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, όπως λένε στο tvxs.gr εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ, η κυβέρνηση, είναι έτοιμη να περάσει όλες τις κόκκινες γραμμές που είχαν θέσει εκπαιδευτικοί, μαθητές και φοιτητές. «Είναι ένα νομοσχέδιο διάλυσης  των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων και υπονόμευσης του Δημόσιου σχολείου που έρχεται την ώρα που η κα Κεραμέως θα έπρεπε να τρέχει να καλύψει τα κενά και να ορίσει την ημερομηνία των πανελλαδικών εξετάσεων για να μην αγωνιούν τα παιδιά» λέει στο tvxs.gr η Έφη Γάνιαρη, πρόεδρος της Β’ΕΛΜΕ Αθήνας, η οποία ανακοινώνει ότι ήδη οι ΕΛΜΕ πήραν απόφαση για κινητοποιήσεις και οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται έξω από την βουλή την Παρασκευή, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας.

Ads

«Η κυβέρνηση θεωρεί, ότι επειδή κατάφερε να μην πεθάνουμε πολλοί από κοροναϊό, μπορεί να διαλύσει ότι υπάρχει. Θα πρέπει να μπούμε άμεσα σε αγωνιστική δράση. Η κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει, ότι η Υγεία και η Παιδεία, δεν είναι χώροι για να βγάλει φράγκα. Το απέδειξε η πανδημία. Στην Αμερική που ισχύει το σύστημα που ονειρεύεται η κα Κεραμέως, σήμερα τους τρώει η μαρμάγκα. Πεθαίνει κόσμος γιατί δεν έχει χρήματα να νοσηλευτεί» λέει στο tvxs.gr o Χρήστος Κουρνιώτης, μέλος ΔΣ της ΟΛΜΕ προσθέτοντας ότι η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, θα συνεδριάσουν την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου να αποφασίσουν πότε και πως θα δράσουν. Ήδη 77 εκπαιδευτικά σωματεία έχουν προτείνει Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία «αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Κύριοι άξονες του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, είναι η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης με τη βάση του 10, η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», επιμορφώσεις εξ αποστάσεως και δια ζώσης με επιμορφωτές – πολλαπλασιαστές, αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης, εσωτερική και εξωτερική, από τον Σεπτέμβρη του ΄20, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εφαρμογή της από τον Σεπτέμβρη του ΄21,  αύξηση του αριθμού των προτύπων, ποινές για τους αναπληρωτές, μείωση εισακτέων και μεταγραφών στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα. Οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν και την επαναφορά του αναχρονιστικού μέτρου της διαγωγής και της αύξησης ποινών για τους μαθητές.

Η αξιολόγηση δεν έχει θετικό πρόσημο. Ανοίγει την πόρτα στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και στη μείωση του προϋπολογισμού για την παιδεία

Ads

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τον Σεπτέμβρη του 2020 και των εκπαιδευτικών από το 2021. Η αξιολόγηση των μονάδων, είχε ψηφιστεί και από τον κο Γιαβρόγλου. Σήμερα όπως λένε οι εκπαιδευτικοί, αυστηροποιείται το πλαίσιο και μπαίνει καθαρά το θέμα πλέον της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

«Ο κόσμος αντιλαμβάνεται την αξιολόγηση ως κάτι θετικό, γιατί έτσι λένε τα ΜΜΕ χρόνια τώρα, με αποτέλεσμα να στρέφουν τους γονείς εναντίον μας. Πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα» λέει ο Χρ. Κουρνιώτης. «Δεν έχει να κάνει σε τίποτα με βελτίωση του παρεχόμενου αγαθού. Ουσιαστικά το κράτος, επιδιώκει να βαθμολογεί τις σχολικές μονάδες, ώστε να καθορίζει στη συνέχεια με βάση τη βαθμολογία τα ποσά που θα δίνει σε κάθε σχολείο. Θα λέει, στα καλά δίνω περισσότερα και στα κακά λιγότερα. Αν συμβεί αυτό, τότε τα σχολεία των χρόνων των μνημονίων, με τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομή και εκπαιδευτικούς, θα φαίνονται παράδεισοι, μπροστά σε αυτά που θα δούμε» καταλήγει.

Διαβάστε επίσης

«Σταδιακά, θα έχουμε κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη συσχέτιση τους με τη χρηματοδότηση. Ναι αλλά, η επίδοση των παιδιών εξαρτάται και από την ταξική τους προέλευση, από τις δυνατότητες που δίνει το σπίτι κλπ. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι σε φτωχές περιοχές, που οι γονείς δεν έχουν χρήματα να στηρίξουν τα παιδιά τους με φροντιστήρια για παράδειγμα, θα υποβαθμίζονται τα σχολεία καθώς θα υποχρηματοδοτούνται σταδιακά» λέει η Έφη Γιάνναρη.

«Η αξιολόγηση  θα συνδυαστεί με την οικονομική αυτονομία της μονάδας άρα και με τις χορηγίες δηλαδή με την ιδιωτικοποίηση. Έτσι συμβαίνει σε όλες τις χώρες που αξιολογούνται οι μονάδες. Η κα Κεραμέως, επειδή δεν έχει σπουδάσει σε κανένα δημόσιο ίδρυμα (και δεν το κρίνω αυτό), δεν έχει καμία εικόνα της ελληνικής εκπαίδευσης και δεν την ενδιαφέρει. Έχουν βάλει σκοπό, πως να βγάλουν περισσότερα φράγκα από την εκπαίδευση. Και θα βγάλουν, γιατί θα μειώσουν τα χρήματα που δίνουν σε σχολεία και πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση που έκανε προμετωπίδα τους Άριστους  και είδαμε στελέχη της να μην έχουν πτυχία. Γι’αυτό αντιδράμε. Η δημόσια υγεία και παιδεία, δεν είναι χώροι για να βγάλεις φράγκα και αυτό το απέδειξε ο κοροναϊός. Τους Αμερικανούς σήμερα τους τρώει η μαρμάγκα γιατί δεν έχουν χρήματα για να νοσηλευτούν» λέει ο Χρ. Κουρνιώτης.

Βάση του 10: Δοκιμάστηκε, απέτυχε, την επαναφέρουν. Πρώτη φορά δίδακτρα σε προπτυχιακές σπουδές στα ΑΕΙ

«Η ιδεολογία της σημερινής κυβέρνησης είναι να μειώσει τους εισακτέους και να ιδιωτικοποιήσει την εκπαίδευση και θα κάνει τα πάντα για να το κάνει χωρίς το κόστος της αντίδρασης». Ο Χρ. Κουρνιώτης εξηγεί, ότι η προσπάθεια υποβάθμισης των δημοσίων πανεπιστημίων ξεκίνησε με τον στιγματισμό τους ως άνδρα τρομοκρατίας, συνεχίστηκε με την καταστρατήγηση του άρθρου 16 που έφερε η εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ με εκείνα των κολεγίων και σήμερα, έρχεται το πολυνομοσχέδιο να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων με τη βάση του 10, πάλι προς όφελος των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

«Η βάση του 10 σημαίνει ότι όποιος έχει γράψει κάτω από 10, θα απορρίπτεται από την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Αυτό υποτίθεται ότι μπαίνει, για να υπάρξει αναβάθμιση σπουδών στο λύκειο και βελτίωση ποιότητας φοιτητών. Δεν έχει καμία σχέση, είναι παραμύθι. Έχει υλοποιηθεί από τη Γιαννάκου η βάση του 10 και έχει αποτύχει, γι’αυτό και καταργήθηκε. Το αν κάποιος υποψήφιος φοιτητής θα μπει μπει με υψηλό ή χαμηλό βαθμό στο πανεπιστήμιο,  καθορίζεται από τη δυσκολία των θεμάτων και τις θέσεις που διεκδικούν. Ο βαθμός δεν καθορίζεται από το επίπεδο του μαθητή, είναι μια μπούρδα αυτό που παρουσιάζουν στα κανάλια. Αν θέλει το κράτος να έχει λιγότερους φοιτητές, μειώνει τις θέσεις στις σχολές. Γιατί δεν το κάνει; Γιατί θα προκαλούσε το κοινό αίσθημα που θέλει «…να μπει το παιδί σε μια σχολή, κι ας μην υπάρχουν θέσεις εργασίας». Γλιτώνει την κατακραυγή και ταυτόχρονα πετυχαίνει να κατακρίνει και να στιγματίζει τη δημόσια εκπαίδευση, που τάχα δεν προετοιμάζει καλά τους μαθητές. Και σε συνδυασμό με την τράπεζα θεμάτων, έρχεται να ποσοτικοποιήσει τις επιδόσεις των μαθητών. Δηλαδή να πει, ότι αυτός πέτυχε ή απέτυχε για συγκεκριμένους λόγους. Πράγμα που στη σχολική λειτουργία δεν μπορεί να γίνει. Ο καθένας αποτυγχάνει για διαφορετικούς λόγους. Αυτή την ποικιλία η αξιολόγηση προσπαθεί να τη βάλει σε κουτάκια. Είναι πολύ απλό. Η ιδεολογία της σημερινής κυβέρνησης είναι να μειώσει τους εισακτέους και θα κάνει τα πάντα για να το κάνει χωρίς το κόστος της αντίδρασης»

Η Έφη Γιάνναρη προσθέτει πως: «Μια μεγάλη αλλαγή είναι το ότι τα δημόσια πανεπιστήμια, μπορούν να φτιάξουν αγγλόφωνα τμήματα όπου μπορούν να σπουδάσουν κάποιοι πληρώνοντας. Στην αρχή θα είναι για ξένους υπηκόους αλλά προφανώς θα προεκταθεί και στους Έλληνες. Μιλάμε για προπτυχιακές σπουδές. Αυτό σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα, δεν αφήνει καμιά αμφιβολία για το ότι πάμε ολοταχώς για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας»

Αύξηση ενδοσχολικών εξετάσεων και τράπεζα θεμάτων: Δοκιμάστηκαν, απέτυχαν τα επαναφέρουν

«Όπως έχει δοκιμαστεί η βάση του 10 και απέτυχε, έτσι και η τράπεζα θεμάτων αλλά και οι αυξημένες ενδοσχολικές εξετάσεις που ήταν σχέδιο του πάτερα Μητσοτάκη» λέει ο Χρ. Κουρνιώτης. «Η προηγούμενη κυβέρνηση, είχε μειώσει τις εξετάσεις και είχαμε φτάσει να δίνουν 5-6 μαθήματα στο γυμνάσιο, άλλα τόσα στο λύκειο και 4 στην 3η λυκείου. Τώρα αυξάνει τα μαθήματα. Είναι μία λογική της ΝΔ.  Τη δεκαετία του ’80, το ΠΑΣΟΚ είχε καταργήσει ουσιαστικά τις ενδοσχολικές εξετάσεις για κάποια χρόνια. Επανήλθαν επί πατρός Μητσοτάκη, παρέμειναν έτσι και στην ίδια κατεύθυνση η κυβέρνηση του γιου του, αυξάνει επιπλέον τα μαθήματα» εξηγεί, λέγοντας ότι το να μπαίνουν τα παιδιά στη λογική των πανελλαδικών, νωρίτερα, δεν προσθέτει κάτι στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρά μόνο άγχος και επί πλέον χρήματα σε φροντιστήρια.

«Η τράπεζα θεμάτων  επίσης σε κάνει να μπαίνεις σε μια διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων. Όταν εφαρμόστηκε αυτό το 2013- 2015, είχαμε υπερτριπλασιασμό  των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση. Γιατί τα θέματα καθορίζονται από τους καθηγητές με βάση τι έχουν διδάξει και το επίπεδο των μαθητών τους. Όταν έχουμε 10 χρόνια κρίσης όμως, κι έχει διαλυθεί η δημόσια παιδεία και δεν επαναφέρεις τουλάχιστον χρηματικά την κατάσταση αλλά αυστηροποιείς το πλαίσιο, τι κάνεις; Ουσιαστικά μετακυλάς την ευθύνη στα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Λες, ότι αν τα παιδιά σας κοπούν εξαιτίας της τράπεζας θεμάτων, δεν φταίμε εμείς που δεν στείλαμε καθηγητές στα σχολεία μέχρι τον Μάρτιο, αλλά εσείς»

Ποινές στους αναπληρωτές έως 3 χρόνια

Το πολυνομοσχέδιο, θίγει και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών όπως λέει στo tvxs.gr  η Έφη Γιάνναρη. «Εκτός από την αξιολόγηση (εξωτερική και εσωτερική) θα έχουμε και ποινές στους αναπληρωτές μέχρι και 3 χρόνια. Αν δεν μπορούν να πάνε εκεί που τους τοποθετούν, έως και 3 χρόνια δεν θα έχουν δικαίωμα να δουλέψουν ως αναπληρωτές. Η κατάσταση που επικρατεί είναι η εξής: Οι θέσεις ανοίγουν συχνά -πως γνωρίζουν πολύ καλά και οι γονείς- στα μεςα  της χρονιάς. Αν κάποιον εκπαιδευτικό, δεν τον έχουν καλέσει έως τον Νοέμβριο, κάτι πρέπει να κάνει για να ζήσει. Δεν μπορεί να περιμένει μέχρι τον Μάρτιο. Σήμερα, κάποια σχολεία, δεν έχουν καλύψει καν την ύλη του Μαρτίου εξαιτίας της απουσίας εκπαιδευτικών από τα σχολεία. Αντί λοιπόν να προσλάβουν εκπαιδευτικούν, τιμωρούν κι αυτούς που έχουν ήδη τραβήξει τα πάνδεινα, πηγαίνοντας σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα να εργαστούν, μακριά από τις οικογένειες τους»