Ενώ θεωρητικά ακούγεται ως θετική και ενδεχομένως απαραίτητη διαδικασία, η αξιολόγηση στο ελληνικό σχολείο έχει μείνει μάλλον στο επίπεδο της ανάμνησης του «επιθεωρητή» που έμπαινε στην τάξη και περνούσε το δάσκαλο «από κόσκινο». Αυτό το κενό φιλοδοξεί να καλύψει τώρα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το νέο νομοσχέδιο Κεραμέως, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις. 

Επιχειρώντας μια ψύχραιμη προσέγγιση του νομοσχεδίου ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Αγγελόπουλος, μιλώντας στο tvxs.gr, βλέπει ένα σύστημα αξιολόγησης που θεωρείται διεθνώς ξεπερασμένο και δεν μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εφόσον δεν εμπλέκει όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας με όρους ισοτιμίας.