Παρά το πλήθος και την ένταση των αντιρρήσεων,  επιφυλάξεων, ενστάσεων και διαφωνιών για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, δεν απέσυρε τη σχετική πρόβλεψη από το νομοσχέδιο.

Ads

Οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί σε επιστολή τους στις 13 Μαϊου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υπόθεσεων της Βουλής αποδόμησαν την σχετική επιχειρηματολογία του Υπουργείου.

Συνοπτικά, η κριτική εστιάζεται στο ότι μεγάλο ποσοστό των νηπίων παρουσιάζει μεγάλες μαθησιακές και άλλες δυσκολίες και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να επιβαρυνθεί και με ξένη γλώσσα.

Επιπλέον, οι απόφοιτοι της αγγλικής φιλολογίας που σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα επιφορτιστούν το έργο της εκμάθησησης γλώσσας, δεν μπορούν να μπουν σε νηπιακές τάξεις αφού δεν έχουν λάβει τα κατάλληλα γνωστικά εφόδια στις σχολές τους.

Ads

Στην επιστολή τονίζεται χαρακτηριστικά ότι «στην περίπτωση της προσχολικής αγωγής, μόνο εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κατέχουν τις γνώσεις και την εμπειρία ώστε να παρέχουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό έργο στα νηπιαγωγεία και στα παιδιά αυτής της ηλικίας. Επομένως, δεν είναι παιδαγωγικά πρόσφορο και δόκιμο αιφνιδίως και χωρίς κατάλληλη επιστημονική και επιμορφωτική προετοιμασία να κληθεί ένας εκπαιδευτικός που διαθέτει συγκεκριμένες σπουδές για να διδάξει σε διαφορετική εκπαιδευτική βαθμίδα».

Επίσης, «το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου δεν αποτελείται από διακριτά διδακτικά αντικείμενα, αλλά προάγεται η έννοια της διαθεματικότητας και του αναδυόμενου εγγραμματισμού μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες. Στόχος των προγραμμάτων είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά , μέσω παιγνιωδών μορφών μάθησης, και όχι με τη “σχολειοποίηση” της γνώσης με διακριτά αντικείμενα μάθησης».

Συνεπώς, όπως τονίζουν στην επιστολή τους οι Αναπληρωτές Νηπιαγωγοί «δηλώνουμε ξεκάθαρα την αντίθεσή μας, στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας να εντάξει το μάθημα των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο καταστρατηγώντας και αλλοιώνοντας το χαρακτήρα της προσχολικής εκπαίδευσης μετατρέποντάς το σε χώρο αποσπασματικών κατακερματισμένων γνώσεων και δεξιοτήτων. Κάθε βίαιη παρέμβαση δίχως επιστημονική τεκμηρίωση και χωρίς καμία διαβούλευση με αρμόδιους φορείς, θεωρούμε πως είναι καταδικασμένη να αποτύχει».

Αν και πέρασε ένας μήνας από την επιστολή, το υπουργείο δεν απάντησε στα παραπάνω επιχειρήματα, κάτι που απλώς υπογραμμίζει το γεγονός, ότι σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του σχεδίου νόμου, δεν υπήρξε η παραμικρή επαφή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με την εκπαιδευτική κοινότητα.