Πολλές αλλαγές προβλέπονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος πρόκειται να ψηφιστεί το επόμενο διάστημα, και φέρει τον πλήρη τίτλο Σχέδιο Νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα».
Η υποτροπή, δηλαδή η επανάληψη των ίδιων παραβάσεων εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος, τιμωρείται ιδιαίτερα αυστηρά με τον νέο ΚΟΚ, για μια σειρά σοβαρών παραβάσεων όπως οι κόντρες, σούζες, η παραβίαση Στοπ και Κόκκινου, η οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, η μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης παιδιών στο αυτοκίνητο, η χρήση κινητού, η υπέρβαση ορίου ταχύτητας, η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και η στάθμευση σε ράμπα αναπήρων.
Οι ποινές για την υποτροπή φτάνουν πλέον έως και την αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 7 χρόνια αλλά και την υποχρεωτική επανεξέταση των παραβατών, για να αποκτήσουν εκ νέου την άδεια.
Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι παραβάσεις που γίνονται από έναν οδηγό για δεύτερη φορά μέσα σε ένα έτος, επιφέρουν πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για διάστημα έως 180 ημέρες.
Ειδικότερα πρόκειται για:
- οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- παραβίαση STOP
- παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- οδήγηση για επίδειξη ικανότητας, συμμετοχή σε κόντρες
- χρήση κινητού τηλεφώνου
- μη χρήση ζώνης
- υπέρβαση ορίου ταχύτητας
- χρήση ΛΕΑ
- στάση ή στάθμευση σε θέση όπου βρίσκεται ράμπα διάβασης ατόμων με αναπηρία
- οδήγηση χωρίς δίπλωμα

Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναφέρθηκε στον νέο ΚΟΚ, για τον οποίο τόνισε ότι «είναι εν πολλοίς έτοιμος, διότι έχει τελειώσει η διαβούλευση».
Σημείωσε ακόμη ότι υπάρχουν «τρία-τέσσερα ζητήματα που θέλουμε να αυστηροποιήσουμε, όπως είναι η παρεμπόδιση σιδηροδρομικού έργου».
Όσον αφορά τις μεγάλες αλλαγές που θα εισάγει ο νέος ΚΟΚ, ο Κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι απενοχοποιείται το όχημα, καθώς η ποινή θα βαραίνει τον οδηγό και όχι το αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι περιορίζεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας.
«Δεν θα τιμωρείται το όχημα που μπορεί να χρησιμοποιεί μια οικογένεια. Μπορεί να κάνει λάθος το παιδί μιας οικογένειας και επειδή υπάρχει μόνο ένα όχημα, να μην μπορεί ο πατέρας να πάει στη δουλειά του», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι η επιβολή εξουθενωτικών ποινών για όσους επαναλαμβάνουν παραβάσεις, δηλαδή είναι κατά συρροή παραβάτες. «Γι’ αυτούς θα υπάρχουν διπλές και τριπλές ποινές», επισήμανε.
Το πρόστιμο μπορεί να είναι βαρύτερο σε περιπτώσεις που ένας οδηγός βρεθεί να οδηγεί μέσα σε ένα έτος με συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα άνω του 1,10g/l (μετρούμενη με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή άνω των 0,60 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου).
Σε αυτήν την περίπτωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 2.000 ευρώ και το δίπλωμα χάνεται έως και για 2 έτη.
Σε περίπτωση που ένας οδηγός παραβιάσει κόκκινο, οδηγήσει υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβιάσει STOP, ή συμμετάσχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών, τότε η άδεια οδήγησης αφαιρείται για 7 χρόνια. Παράλληλα, γίνεται υποχρεωτική η επανεκπαίδευση και εξέταση για τη χορήγηση της άδειας οδήγησης.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >