Μια σειρά νέων αυθαιρεσιών από τη Διεύθυνση της ΚΣΟΤ (Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης) έρχονται στο φως μετά την αποκάλυψη της καταγγελίας που δημοσίευσε το tvxs.gr.

Ads

To Σωματείο  Εργαζομένων στο  Χώρο Του Χορού (ΣΕ.ΧΩ.ΧΟ), με επιστολή του τόσο στο Υπουργείο Πολιτισμού όσο και στη διεύθυνση της ΚΣΟΤ, μιλούν για «…αδιαφάνεια και παρατυπία, αν όχι και  παρανομία» σε σχέση με τη διαδικασία προσλήψεων όπως υπογραμμίζουν στην επιστολή τους.

Την καταγγελία αυτή επιβεβαιώνει μιλώντας στο  tvxs.gr και η Βάσω Μπαρμπούση η οποία υπογραμμίζει μάλιστα ότι αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο παραιτήθηκε από το ΔΣ το 2006.

Να σημειώσουμε ότι το tvxs.gr ήρθε σε επικοινωνία με το γραφείο της νέας υπουργού πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου και λάβαμε τη διαβεβαίωση πως το υπουργείο παρακολουθεί το θέμα, συλλέγει στοιχεία προκειμένου να έχει όσο γίνεται πιο σφαιρική άποψη γύρω από τα γεγονότα καθώς είναι πολύ πρόσφατη η ανάληψη καθηκόντων τόσο της υπουργού όσο και της ομάδας της και ήδη είναι ανοιχτά πολλά θέματα στον χώρο του πολιτισμού. 

Ads

Οι νέες καταγγελίες

«Μέσα από μια διαδικασία μοριοδότησης που εφάρμοσε  η Διεύθυνση της Σχολής και το Διοικητικό Συμβούλιο προέκυψαν  οι πίνακες των απορριπτέων και αυτών που πληρούσαν τις μονάδες μοριοδότησης. Οι πίνακες αυτοί είχαν μάλιστα χαρακτήρα κατάταξης. Αυτό που δημιουργεί ερωτήματα είναι το γεγονός ότι η τελική επιλογή δεν ανταποκρίνεται στους πίνακες αυτούς.  Ετέθησαν κατόπιν διαδικασίας  κριτήρια που άφηναν εκτός  υποψηφίους που είχαν σημειώσει  μεγαλύτερη βαθμολογία από άλλους συναδέλφους που τελικά επιλέχθηκαν» σημειώνει μεταξύ άλλων το Σωματείο στο Χώρο του Χορού.

Το σωματείο παίρνει θέση και στο θέμα της καταγγελίας μητέρας σπουδάστριας το οποίο δημοσιεύσαμε σημειώνοντας: «Τέλος, με αφορμή την επιστολή  μητέρας μίας αποπεμφθείσας φοιτήτριας από την ΚΣΟΤ που δημοσιεύτηκε σε κάποια διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης νιώθουμε ότι έχουμε χρέος να πάρουμε θέση. Η συγκεκριμένη κυρία μέσα από την προσωπική ιστορία του παιδιού της θίγει το ζήτημα της οριστικής αποβολής μαθητών από την σχολή χωρίς όμως να τηρείται κανένας από τους κανόνες που ορίζει το ισχύον νομικό πλαίσιο ( βαθμολογία, επανεξέταση)  και να φτάνει μέχρι το σημείο η σχολή να βάζει τους φοιτητές να υπογράφουν οικειοθελή αποχώρηση προκειμένου να τους χορηγήσουν βεβαίωση φοίτησης του έτους που ολοκλήρωσαν». 

Τις νέες καταγγελίες του σωματείου επιβεβαιώνει και η Βάσω Μπαρμπούση μιλώντας στο tvxs.gr η οποία αναγκάστηκε όπως μας είπε να παραιτηθεί από το ΔΣ της ΚΣΟΤ το 2006 εξαιτίας της αδιαφάνειας σε σχέση με την πρόσληψη διδακτικού προσωπικού. «Έγινε προκήρυξη, συμμετείχαν συνάδελφοι με εξαιρετικά βιογραφικά, με διδακτορικά διπλώματα οι οποίοι απορρίφθηκαν και τοποθετήθηκαν άλλοι της αρέσκειας της κυρίας Βερέμη» σημειώνει και προσθέτει: «Δεν μπορούσα να παραμείνω εφόσον δεν λαμβάναμε υπόψη μας την αξιολόγηση». 

Η κυρία Μπαρμπούση δεν είναι η μόνη που παραιτήθηκε από ΔΣ της ΚΣΟΤ όμως όλα αυτά τα χρόνια. Μια σειρά μελών παραιτήθηκαν αφού το ΔΣ ήταν μονίμως παροπλισμένο και η σχολή ήταν ενός ανθρώπου αρχή. 

Το 2013 η τότε πρόεδρος του ΔΣ Λία Μελετοπούλου δήλωνε την παραίτησή της εκδηλώνοντας την άρνησή της απέναντι στην προχειρότητα, αλλά και τη δυσαρέσκειά της για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες υποχρεώθηκε, ως Πρόεδρος του ΔΣ να συνεργαστεί με τη Διεύθυνση της ΚΣΟΤ!! Η Λία Μελετοπούλου, ιδρύτρια του Μικρού Χορευτικού Θεάτρου, το 1982 έγραφε μεταξύ άλλων:

«Η μονίμως πρόχειρη και απαράδεκτα ελλιπής ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου και η αιφνιδιαστική απαίτηση της υπογραφής μου, για πολύ σοβαρά θέματα, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, με έχουν φέρει επανειλημμένα σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η συνεργασία με τη διεύθυνση της Σχολής δεν μπορεί να είναι αρμονική, πόσο μάλλον καρποφόρα και παραγωγική.

Σεβόμενη το θεσμό, την αείμνηστη ιδρύτρια της Σχολής Κούλα Πράτσικα, αλλά και τη δική μου πορεία, παρακαλώ να δεχτείτε την παραίτηση μου, αφού αδυνατώ να προσφέρω όσα εκ του Καταστατικού ως πρόεδρος θα όφειλα». 

Ολόκληρη η επιστολή του ΣΕ.ΧΩ.ΧΟ

Η παρακάτω επιστολή που συντάχθηκε και προσυπογράφεται από την πλειοψηφία  του Δ.Σ. του Σωματείου μας , έχει σταλεί στη νέα ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμου, στην Κρατική Σχολή Χορού.

   Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα που ήρθαν στην επιφάνεια σχετικά με την λειτουργία της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, της μοναδικής κρατικής σχολής χορού της χώρας,  αισθανόμαστε ότι σαν Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού οφείλουμε να τοποθετηθούμε.  Είναι σημαντικό να μπουν τα ουσιαστικά ζητήματα στο δημόσιο διάλογο, ούτως ώστε να αποφευχθούν τα -μεμονωμένα ομολογουμένως- φαινόμενα που εκθέτουν ονομαστικά συγκεκριμένους  συναδέλφους οι οποίοι εργάζονται αυτή τη στιγμή στην ΚΣΟΤ, αποπροσανατολίζοντας έτσι από το πραγματικό πρόβλημα.

Μετά από καταγγελίες συναδέλφων , αλλά και βλέποντας  ιδίοις όμμασι  την τροπή που πήρε η διαδικασία πρόσληψης διδακτικού προσωπικού, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αδιαφάνεια και παρατυπία, αν όχι και  παρανομία. Μέσα από μια διαδικασία μοριοδότησης που εφάρμοσε  η Διεύθυνση της Σχολής και το Διοικητικό Συμβούλιο προέκυψαν  οι πίνακες των απορριπτέων και αυτών που πληρούσαν τις μονάδες μοριοδότησης. Οι πίνακες αυτοί είχαν μάλιστα χαρακτήρα κατάταξης. Αυτό που δημιουργεί ερωτήματα είναι το γεγονός ότι η τελική επιλογή δεν ανταποκρίνεται στους πίνακες αυτούς.  Ετέθησαν κατόπιν διαδικασίας  κριτήρια που άφηναν εκτός  υποψηφίους που είχαν σημειώσει  μεγαλύτερη βαθμολογία από άλλους συναδέλφους που τελικά επιλέχθηκαν.

Είναι απολύτως κατανοητό και λογικό ότι η επιλογή διδακτικού προσωπικού σε καλλιτεχνική σχολή εμπεριέχει μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας και είναι μέρος της  χάραξης καλλιτεχνικού στίγματος του εκάστοτε καλλιτεχνικού διευθυντή με το αντίστοιχο Διοικητικό Συμβούλιο. Ταυτόχρονα όμως οφείλει να γίνεται νομότυπα, με απόλυτη διαφάνεια και επαρκή αιτιολόγηση των αποφάσεών. Ειδικά όταν καταστρατηγούνται  οι όροι οι οποίοι τίθενται στην προκήρυξη που η ίδια η Διεύθυνση και το Διοικητικό Συμβούλιο συνέταξαν και δημοσιοποίησαν.

Την ίδια στιγμή διαπιστώνουμε ότι και το  σύστημα αξιολόγησης των καθηγητών καθαυτό, όπως προκύπτει από την εν λόγω μοριοδότηση είναι προβληματικό και ζητάμε τον επαναπροσδιορισμό του. 

Τέλος, με αφορμή την επιστολή  μητέρας μίας αποπεμφθείσας φοιτήτριας από την ΚΣΟΤ που δημοσιεύτηκε σε κάποια διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης νιώθουμε ότι έχουμε χρέος να πάρουμε θέση. Η συγκεκριμένη κυρία μέσα από την προσωπική ιστορία του παιδιού της θίγει το ζήτημα της οριστικής αποβολής μαθητών από την σχολή χωρίς όμως να τηρείται κανένας από τους κανόνες που ορίζει το ισχύον νομικό πλαίσιο ( βαθμολογία, επανεξέταση)  και να φτάνει μέχρι το σημείο η σχολή να βάζει τους φοιτητές να υπογράφουν οικιοθελή αποχώρηση προκειμένου να τους χορηγήσουν βεβαίωση φοίτησης του έτους που ολοκλήρωσαν.

Αναγνωρίζοντας τα τεράστια προβλήματα υποχρηματοδότησης της ΚΣΟΤ αλλά και συνολικά του χορού από το ελληνικό κράτος, αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες κάτω από τις οποίες εργάζονται σκληρά οι συνάδελφοι καθηγητές, κομίζοντας εξαιρετικά δείγματα δουλειάς, πολλές φορές και απλήρωτοι για καιρό.  Σεβόμενοι λοιπόν  την προσωπική θυσία καθενός συμβαλλομένου , απαιτούμε από το υπουργείο να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε η απόλυτα διαφανής και εύρυθμη λειτουργία του μοναδικού κρατικού εκπαιδευτικού ιδρύματος  επαγγελματιών χορού να μην επαφίεται στην ευχέρεια των εμπλεκομένων και να αποφεύγονται φαινόμενα στρεβλής οικειοποίησης των θεσμών  και αυθαιρεσίας από την κάθε διοίκηση και διεύθυνση.

Για το Διοικητικό συμβούλιο του ΣΕ.ΧΩ.ΧΟ.

Η πρόεδρος                       Η γενική γραμματέας 

Αγγελική Στελλάτου         Χαρά Κότσαλη 

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ-ΠΟΘΑ