Αλλαγές στο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, συγκεκριμένος αριθμός φοιτητών αναμένεται να μπορεί να μετεγγράφεται σε κάθε τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης, η διαδικασία θα γίνεται με βάση τα μόρια που έχει ο υποψήφιος και θα ακολουθεί η σειρά προτίμησης στο μηχανογραφικό, ενώ θεσπίζεται πλαφόν οικογενειακού εισοδήματος, που θα ισχύει μόνο για τις σχολές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Ads
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, θεσπίζεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων εισακτέων από μετεγγραφές για κάθε τμήμα και για κάθε ειδική κατηγορία. Σήμερα, δεν υπάρχει ποσοτικός περιορισμός στις μετεγγραφές για αρκετές κατηγορίες (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, σοβαροί λόγοι υγείας κ.ά.). Με το νέο σύστημα, όσοι ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες θα έχουν τη δυνατότητα να εισάγονται σε ίδρυμα της περιοχής όπου κατοικούν όπως και πριν, με τη διαφορά ότι το τμήμα στο οποίο θα εισάγονται θα εξαρτάται από την απόδοσή τους στις πανελλαδικές και τη σειρά προτίμησης που θα έχουν δηλώσει.
Οι υποψήφιοι αυτοί θα κρίνονται αρχικά µε το σύνολο των υποψηφίων για κάθε τµήµα ή σχολή για το σύνολο των θέσεων εισαγωγής, µε τη γενική σειρά κατάταξης, βάσει της συνολικής βαθµολογίας τους και της σειράς προτίµησής τους στο Μηχανογραφικό τους ∆ελτίο. Αν δεν επιλεγούν από τη γενική σειρά σε κάποιο τµήµα, θα κρίνονται στη συνέχεια για το ίδιο τµήµα ή την ίδια σχολή µε τους συνυποψηφίους τους στην ειδική κατηγορία στην οποία ανήκουν, ή στην οποία έχουν επιλέξει σε περίπτωση κατά την οποία ανήκουν σε περισσότερες από µία ειδικές κατηγορίες.
Δηλαδή, αν σε ένα τμήμα της Αθήνας με βάση εισαγωγής τα 18.000 μόρια θέλει να μετεγγραφεί φοιτητής ο οποίος εισήχθη σε αντίστοιχο της επαρχίας με πολύ λιγότερα μόρια, δεν θα μπορεί να το κάνει αυτομάτως. Από τις θέσεις που θα έχουν προκαθοριστεί για κάθε κατηγορία θα επιλεγούν κατά προτεραιότητα όσοι έχουν τα υψηλότερα μόρια και οι υπόλοιποι θα έχουν μεν δικαίωμα μετεγγραφής στην Αθήνα, αλλά σε τμήματα με χαμηλότερη βάση εισαγωγής.
Σημειώνεται ότι με τα κριτήρια που ισχύουν σήμερα, καταγράφεται μαζική φυγή προς κεντρικά τμήματα. Για παράδειγμα, στο τμήμα Πολιτικών Δομικών Εργων του ΤΕΙ Πειραιά, ο αριθμός εισακτέων ήταν μόλις 60 και οι μετεγγραφές ανήλθαν σε 123. Στο ίδιο ίδρυμα, το τμήμα Λογιστικής είχε 150 εισακτέους και άλλους 257 από μετεγγραφή. Στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας, ο αρχικός αριθμός των εισακτέων ήταν 250 και οι μετεγγραφέντες ανήλθαν σε 218.
Παράλληλα, τμήματα της περιφέρειας χάνουν πολλούς φοιτητές από τις μετεγγραφές. Για παράδειγμα, το τμήμα Λογιστικής του ΤΕΙ Μεσολογγίου δέχθηκε αρχικά 450 σπουδαστές αλλά στη συνέχεια αποχώρησαν με μετεγγραφή 170. Στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας εισήχθησαν 550 και έφυγαν 166.
Εν τω μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας συγκροτεί ομάδα εργασίας για “την αναβάθμιση των Διδασκαλείων και την ένταξή τους στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών”. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η εμπειρία των Διδασκαλείων χρειάζεται να αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του ρόλου τους με στόχο την υψηλή ποιότητα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων. Επιπλέον, πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο θα προχωρήσει σε ευρύτερη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και των εκπαιδευτικών.
Επίθεση ΟΛΜΕ σε υπουργείο για το «Νέο Λύκειο»
Επίθεση στο υπουργείο Παιδείας εξαπέλυσε η ΟΛΜΕ με αφορμή τις αλλαγές για το «νέο Λύκειο», αλλά και την ημέρα που αποφάσισε να ανακοινώσει η υπουργός τις εν λόγω αλλαγές.
Στην ανακοίνωσή γίνεται λόγο για «απαξίωση» της ΟΛΜΕ του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, αφού η υπουργός αιφνιδίασε με τις εξαγγελίες της και αποδεικνύει «περίτρανα το πώς αντιλαμβάνεται το διάλογο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Αντί να καταθέσει τις προτάσεις της στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) του ΕΣΥΠ, προκειμένου να καταθέσουν και τις δικές τους απόψεις τα κόμματα και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που συμμετέχουν, προτίμησε την αιφνιδιαστική δημοσιοποίηση του «Νέου Λυκείου». Αυτονόητες λοιπόν είναι οι διαμαρτυρίες κομμάτων και συνδικαλιστικών οργανώσεων για την πρακτική που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας στο ΕΣΥΠ».
Σχετικά με τις προτάσεις του υπουργείου για το «Νέο Λύκειο», η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι «οι επιχειρούμενες αλλαγές δεν είναι καθόλου νέες». «Με κάποιες διαφοροποιήσεις παραμένει ο διαχωρισμός σε κατευθύνσεις, αντίστοιχες με τις ισχύουσες σήμερα», προσθέτει.
«Η Υπουργός Παιδείας δεν ανακοίνωσε το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με δεδομένη όμως την τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας για το ζήτημα αυτό στο ΕΣΥΠ, βαδίζουμε σε ένα σύστημα πολλαπλών εξετάσεων. Η πρώτη εξεταστική διαδικασία θα πραγματοποιείται για την εισαγωγή του μαθητή σε σχολή της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η δεύτερη μετά το 1ο έτος για την επιλογή τμήματος. Είναι λοιπόν προφανές ότι όχι μόνο δεν μειώνεται ο εξεταστικός Γολγοθάς των μαθητών αλλά αυξάνεται. Συνακόλουθα, όχι μόνο δεν θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που θα παρακολουθούν φροντιστήρια, αλλά θα προκύψουν και «Πανεπιστημιακά φροντιστήρια» για να προετοιμάσουν τους φοιτητές του 1ου έτους. Επιπρόσθετα ο συνυπολογισμός της τελικής βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου (ακόμα και με χαμηλό συντελεστή) θα επιτείνει την ανασφάλεια των μαθητών. Επί της ουσίας οι μαθητές καλούνται με το νέο σύστημα να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες ενός εξαντλητικού εξεταστικού συστήματος», σημειώνει στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ
Σχετικά με την εισαγωγή του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας, η ΟΛΜΕ τονίζει ότι «παρόλο που κάτω από προϋποθέσεις όπως η λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, πρόσβαση στο διαδίκτυο και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρούμε ότι μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες. Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού οι βαθμοί των εργασιών θα συνυπολογίζονται στην διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πιθανόν να οδηγήσει σε «βιομηχανία» παραγωγής εργασιών».
Τέλος, η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι «το βασικό της αίτημα για 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση παραπέμπεται στις καλένδες, ενώ συνεχίζεται η υποχρηματοδότηση της Παιδείας» και «γνωστοποιεί ότι και οι εκπαιδευτικοί από το εξωτερικό έστειλαν επιστολές συμπαράστασης στους συναδέλφους τους στην Ελλάδα, για τις μειώσεις των δαπανών στην παιδεία και την περικοπή των μισθών των εκπαιδευτικών».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >