Χριστούγεννα και «Star Wars» είναι έννοιες αλληλένδετες τα τελευταία χρόνια. Έτσι και φέτος, λίγο πριν το αντίο του 2019, το «Star Wars: Skywalker Η Άνοδος», έρχεται να ολοκληρώσει μία επική τριλογία και να μας ταξιδέψει σε έναν μακρινό γαλαξία, σε μία εβδομάδα που διαθέτει αρκετές όμορφες και αξιόλογες ταινίες.

Ads

Έξι καινούργια φιλμ κυκλοφορούν στις Αίθουσες τη Νέα Κινηματογραφική Εβδομάδα και εκτός από το «Star Wars» του Τζέι Τζέι Έιμπραμς, που κερδίζει δικαίως τις εντυπώσεις, αξίζει να αναφερθούμε σε τρεις ακόμα ταινίες που αποτελούν μία καλή επιλογή για κινηματογραφική έξοδο.

Η «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή, παρουσιάζει τη ζωή και το έργο της κορυφαίας Ελληνίδας στιχουργού, Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, σε μία ταινία που ταξιδεύει και συγκινεί τον θεατή, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε μία σπουδαία ερμηνεία. Οι «Τρεις Αδερφές» του Εμίν Αλπέρ, είναι ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής του Νέου Τούρκικου Σινεμά, ενώ στο φιλμ «Μετά το Γάμο», ο Μπαρτ Φρέντλιχ  παρουσιάζει το ριμέικ της ομώνυμης δανέζικης ταινίας, σκηνοθετώντας την Μισέλ Ουίλιαμς και την υπέροχη σύζυγό του, Τζούλιαν Μουρ. Αναλυτικά:

«Star Wars: Skywalker Η Άνοδος» (Star Wars: The Rise of Skywalker – 2019) του Τζέι Τζέι Έιμπραμς (Η.Π.Α.)

Ads

image

Η ιστορία μιας ολόκληρης γενιάς φτάνει στο τέλος της, με το νέο «Star Wars». Το τελευταίο κεφάλαιο του έπους από έναν πολύ μακρινό γαλαξία. Πρωταγωνιστούν: Κάρι Φίσερ, Μαρκ Χάμιλ, Άνταμ Ντράιβερ, Ντέιζι Ρίντλεϊ, Τζον Μπογιέγκα, Όσκαρ Άιζακ, Άντονι Ντάνιελς, Ναόμι Άκι, Ντόναλ Γκλίσον, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, Λουπίτα Νιόνγκο, Κέρι Ράσελ, Κέλλυ Μαρί Τραν, Ίαν ΜακΝτίαρμιντ, Μπίλλυ Ντι Ουίλιαμς.

Διαβάστε Επίσης:

«Ευτυχία» (2019) του Άγγελου Φραντζή (Ελλάδα)

image

Ένα κορίτσι, μικροπαντρεμένο, ταξιδεύει από το Αϊδίνι στην Ελλάδα με τη μητέρα και τις δύο της κόρες. Στο πλοίο του ξενιτεμού, παίρνει την απόφαση να μην αφήσει τη ζωή να την προσπεράσει, αλλά να τη ζήσει, όπως θέλει. Και τη ζει! Γράφει ακατάπαυστα σε ό,τι πιάνει το μελάνι, από χαρτοπετσέτες και κουτιά από τσιγάρα, μέχρι υπόλοιπα λογαριασμών. Καπνίζει, ερωτεύεται με πάθος, χαρτοπαίζει με θράσος σε πολυτελή σαλόνια, αλλά και σε παράνομα υπόγεια. Μία δασκάλα που γίνεται ηθοποιός στα μπουλούκια και στο θέατρο, μία ποιήτρια που γίνεται η μεγαλύτερη Ελληνίδα στιχουργός του λαϊκού τραγουδιού. Συνεργάζεται με όλες τις διάσημες μουσικές προσωπικότητες της χώρας, από τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Απόστολο Καλδάρα, έως τον Μανώλη Χιώτη, τον Αντώνη Ρεπάνη και τον Μάνο Χατζιδάκι, υψώνοντας θαρραλέα ανάστημα, σ’ έναν σκληρό και τυπικά ανδροκρατούμενο κόσμο.

Ο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης Άγγελος Φραντζής («Σύμπτωμα», «Ακίνητο Ποτάμι»), παρουσιάζει τη νέα του ταινία «Ευτυχία», βασισμένη στον ταραχώδη βίο και το σπουδαίο έργο που κληρονόμησε η ελληνική μουσική από τη μεγαλειώδη πένα της στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου. Το φιλμ, σε σενάριο της Κατερίνας Μπέη, αντλεί έμπνευση από τα πάθη και τις αδυναμίες αυτής της πληθωρικής, αντισυμβατικής και πρωτοπόρου γυναίκας, που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο λαϊκό τραγούδι. Η μοναδική της προσωπικότητα αποτυπώθηκε στους στίχους της που έγιναν μερικές από τις μεγαλύτερες και διαχρονικότερες επιτυχίες, όπως τα «Περασμένες μου αγάπες», «Όνειρο απατηλό», «Είμαι αϊτός χωρίς φτερά», «Ηλιοβασιλέματα», «Η φαντασία», «Είσαι η ζωή μου», «Μαντουμπάλα», «Στ΄ Αποστόλη το κουτούκι», «Πετραδάκι, πετραδάκι», «Μου σπάσανε τον μπαγλαμά», «Δύο πόρτες έχει η ζωή» («Το τελευταίο βράδυ μου»), «Ρίχτε στο γυαλί φαρμάκι».

Ο ιδιοσυγκρασιακός σκηνοθέτης συναντά την ασυμβίβαστη «Ευτυχία» στο πρόσωπο της υπέροχης Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη και της μούσας του, Κάτιας Γκουλιώνη, που υποδύονται τη στιχουργό σε δύο διαφορετικές ηλικίες. Στο πλάι αυτής της καθαρόαιμης καλλιτέχνιδας στέκονταν οι πιο κοντινοί της άνθρωποι χάρη στους οποίους κατόρθωνε να ισορροπεί το δημιουργικό της δαιμόνιο  με την αιρετική -για την εποχή- προσωπικότητα και ζωή της. Τους ρόλους αυτούς αναλαμβάνουν οι Ντίνα Μιχαηλίδου, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης, Παύλος Ορκόπουλος, Ευαγγελία Συριοπούλου, Λίλα Μπακλέση, Ευγενία Σαμαρά και Γιάννης Δρακόπουλος. Γνωστές προσωπικότητες του καλλιτεχνικού κόσμου της εποχής ζωντανεύουν μέσα από ένα επιτελείο γνωστών ηθοποιών, όπως οι Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντώνης Λουδάρος, Κρατερός Κατσούλης, η Ματθίλδη Μαγγίρα, Χρύσα Ρώπα, Χάρης Μαυρουδής, Λεωνίδας Κακούρης, Κατερίνα Διδασκάλου και ο τραγουδοποιός Φοίβος Δεληβοριάς.

«Τρεις Αδερφές» (A Tale of Three Sisters / Kiz Kardesler – 2019) του Εμίν Αλπέρ (Τουρκία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα)

image

Τρεις αδερφές, που είχαν σταλεί παρακόρες σε πλούσιες οικογένειες στην πόλη, συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια, όταν αναγκάζονται, για διαφορετικούς λόγους, να επιστρέψουν στο πατρικό τους σε ένα φτωχό χωριό της ορεινής Ανατολίας. Στη σκιά των χιονισμένων βουνοκορφών, υπό το βλέμμα του αυταρχικού πατέρα, οι τρεις γυναίκες μοιάζει να επαναλαμβάνουν τα λάθη του παρελθόντος, σε ένα ζοφερό υπνωτιστικό παραμύθι που συνδυάζει Τσέχοφ και αδερφούς Γκριμ. Με φόντο ένα μαγευτικό αλλόκοσμο τοπίο, που τη νύχτα μεταμορφώνεται σε τρομακτικό τόπο αθέατων κινδύνων, η ζωή αποτυπώνεται ως αέναη κυκλική πορεία – πολλές σκηνές μάλιστα φαίνεται να επαναλαμβάνονται – η οποία οδηγεί αναπόδραστα στην καταστροφή.

Ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής του Νέου Τούρκικου Σινεμά. Οι «Τρεις Αδερφές» του Εμίν Αλπέρ, πραγματοποίησαν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, συμμετέχοντας στο Διαγωνιστικό Τμήμα, ενώ στη χώρα μας είχαμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε και στο επετειακό 60ό Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, όπου συμμετείχε στο Τμήμα «Ματιές στα Βαλκανία». Μεταξύ άλλων, η ταινία έχει τιμηθεί με το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI, ως Καλύτερη Τουρκική Ταινία, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κωνσταντινούπολης 2019.

Tο ντεμπούτο του Εμίν Αλπέρ, «Πέρα απ’ τον Λόφο» (2012) έλαβε πλήθος τιμητικών διακρίσεων, ενώ η δεύτερη ταινία του, «Υποψίες», (2015) πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στο 72ο Φεστιβάλ της Βενετίας, αποσπώντας το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής. Εκτός από την καριέρα του ως σκηνοθέτη, ο Αλπέρ διδάσκει Σύγχρονη Ιστορία στο Τμήμα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Κωνσταντινούπολης. Οι «Τρεις Αδερφές», αποτελούν την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του.

«Μετά το Γάμο» (After the Wedding – 2019) του Μπαρτ Φρέντλιχ (Η.Π.Α.)

image

Η υποψήφια για Όσκαρ, Μισέλ Ουίλιαμς και η βραβευμένη με Όσκαρ, Τζούλιαν Μουρ, πρωταγωνιστούν σε ένα καθηλωτικό δράμα. Στα περίχωρα της ερειπωμένης, αρχαίας πόλης της Καλκούτα βρίσκεται ένα ορφανοτροφείο. Η Ίζαμπελ έχει δουλέψει σκληρά για να φροντίζει τα παιδιά που ζουν εκεί. Όντας σε απελπιστική οικονομική ανάγκη για να κρατήσει το ορφανοτροφείο σε λειτουργία, έχει φαινομενικά βρει τον τέλειο ευεργέτη και πρέπει να ταξιδέψει στην Νέα Υόρκη για να συναντήσει την γυναίκα που προθυμοποιήθηκε να την βοηθήσει. Πρόκειται για ριμέικ της ομώνυμης δανέζικης ταινίας (After the Wedding – Etter Bryllupet) της Σούζαν Μπίερ, η οποία είχε διεκδικήσει το 2007 το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Με την βραβευμένη με Όσκαρ, Τζούλιαν Μουρ και την τέσσερις φορές υποψήφια για Όσκαρ, Μισέλ Oυίλιαμς, σ’ έναν διαφορετικό ορισμό για το τι είναι μία οικογένεια.

«Είναι μια ιστορία που συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο. Με ενθουσίασε και ήθελα να εξερευνήσω περισσότερο την ανθρώπινη ευσπλαχνία και τις χαρές που παίρνουμε από τους ανθρώπους που συναντούμε στην πορεία της ζωής μας. Στο τέλος της ημέρας, είμαστε όλοι σε αυτό το ταξίδι αλλά δεν γνωρίζουμε πού ακριβώς θα μας πάει.» – Μπαρτ Φρέντλιχ

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Το Εγχειρίδιο του Κακού» (The Fieldguide to Evil – 2019)

Μια εξερεύνηση του μύθου και της λαϊκής παράδοσης, με ιστορίες εμπνευσμένες από τη σκοτεινή λαογραφία οχτώ διαφορετικών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Οκτώ νέοι σκηνοθέτες από την Ευρώπη και την Αμερική, εραστές του είδους της ταινίας τρόμου, συνθέτουν σκηνές από τους δικούς τους τοπικούς θρύλους και τα παραμύθια που τους κράτησαν άγρυπνους τα βράδια. Σκηνοθεσία: Γιάννης Βεσλεμές, Πίτερ Στρίκλαντ, Ανιέσκα Σμοζίνσκα, Ασίμ Αχλουάλα, Καν Έβρενολ, Σεβερίν Φιαλά, Βερόνικα Φραντς, Κατρίν Γκέμπε, Κάλβιν Ρίντερ.    

«Ξεκίνησα να γράφω κάτι για το δωδεκαήμερο και τους καλικάντζαρους, και μετά άρχισα να γράφω κάτι για το παγανιστικό καρναβάλι. Και λίγο στο μυαλό μου ήρθαν αυτά τα δύο μαζί. Υπάρχει μια αίσθηση ότι οι ιστορίες αυτές είναι γραπτές, όμως στην πραγματικότητα, αυτές ανήκουν στη προφορική παράδοση. Οπότε ακούς την ιστορία από κάποιον, τη διηγείσαι εσύ σε κάποιον άλλον λίγο διαφορετικά, κι αυτό το πράγμα πηγαίνει κάπου. Κι έτσι σκέφτηκα “ας πάρω κάποιες ελευθερίες” κι ας χρησιμοποιήσω τη δική μου φαντασία για να εμπλουτίσω, λίγο ταπεινά αλλά και λίγο ξεδιάντροπα τον μύθο. Έφτιαξα μια δική μου εκδοχή των Καλικάντζαρων, τη δική μου εκδοχή του παγανιστικού καρναβαλιού. Πήρα στοιχεία από την βόρεια Ελλάδα απ’ όπου κατάγομαι, αλλά και από τα νησιά. Κράτησα το ματσίσμο και την διονυσιακή επιθετικότητα και μπέρδεψα χωρίς μέτρο τον παγανισμό με την ορθοδοξία.» – Γιάννης Βεσλεμές

«Playmobil: Η Ταινία» (Playmobil: The Movie – 2019) του Λίνο ντε Σάλβο (Γαλλία, Η.Π.Α.)

Όταν ο μικρότερος αδελφός του Τσάρλι εξαφανίζεται απροσδόκητα στο μαγευτικό, κινούμενο σύμπαν του Playmobil, η Μάρλα καταβάλει όλες της τις προσπάθειες για να επιστρέψει σπίτι. Ενώ ξεκινάει το φανταστικό της ταξίδι στους εντυπωσιακούς νέους κόσμους, η Μάρλα συνεργάζεται με μερικούς απίθανους και ηρωικούς νέους φίλους: τον ομαλό οδηγό τροχόσπιτων Ντελ, τον αστείρευτο και χαρισματικό μυστικό πράκτορα Ρεξ Ντάσερ, ένα ολόψυχο ρομπότ, μία νεράιδα και πολλούς άλλους. Μέσα από τη ζωντανή τους περιπέτεια, η Μάρλα και ο Τσάρλι συνειδητοποιούν ότι ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στη ζωή, ο καθένας μπορεί να επιτύχει το οτιδήποτε όταν πιστεύει στον εαυτό του.