Ο «Αγώνας για Δικαιοσύνη» του Ντεστίν Ντανιέλ, με πρωταγωνιστές τους Μάικλ Μπ. Τζόρνταν (φωτογραφία), Τζέιμι Φοξ και Μπρι Λάρσον, είναι ένα εμπνευσμένο δράμα που μεταφέρει μία από τις πιο σημαντικές ιστορίες της εποχής μας στην μεγάλη οθόνη και δικαίως κερδίζει τις εντυπώσεις στη νέα κινηματογραφική εβδομάδα.

Ads

Ο Φεβρουάριος μας αποχαιρετά με επτά καινούργιες ταινίες στις Αίθουσες και εκτός από τον αμερικανικό «Αγώνα για Δικαιοσύνη», την προσοχή μας αξίζουν τρεις ακόμα ταινίες από την Ευρώπη. Πρόκειται για το βρετανικό φιλμ η «Emma» του Ότομ Ντε Γουάιλντ, με την Άνια Τέιλορ-Τζόι να πρωταγωνιστεί στο κλασικό έργο της Τζέιν Όστιν, τον «Εξαφανισμένο» του Ροντρίγκο Σορογκογιέν, από την Ισπανία και τις «Σφυρίχτρες» του Κορνέλιου Πορουμπόιου, από τη Ρουμανία. Αναλυτικά:

«Emma» (2020) του Ότομ Ντε Γουάιλντ (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Ads

Γοητευτική, έξυπνη και πλούσια, η Έμμα είναι μια ανήσυχη «βασίλισσα των μελισσών», χωρίς ανταγωνισμό σε μια μικρή, σχεδόν βαρετή πόλη. Σ’ αυτήν την απαστράπτουσα σάτιρα κοινωνικών τάξεων και ενηλικίωσης, η Έμμα πρέπει να περιπλανηθεί, να λάβει μέρος σε «πειραγμένους» αγώνες και να κάνει λάθος βήματα, για να βρει την αγάπη που υπήρχε εκεί από την αρχή.

Το κλασικό έργο της Τζέιν Όστιν παίρνει μια νέα μορφή σε αυτήν την φιλμική προσαρμογή. Ηθοποιοί: Άνια Τέιλορ-Τζόι, Τζόνι Φλιν, Μπιλ Νάι, Μία Γκοθ, Μιράντα Χαρτ, Τζος Ο’ Κόνορ, Κάλουμ Τέρνερ, Ρούπερτ Γκρέιβς, Τζέμα Γουίλαν, Άμπερ Άντερσον, Τάνια Ρέινολντς, Κόνορ Σουίντελς. Πρόκειται για μια τρυφερή, αστεία και όμορφη ιστορία, σκηνοθετημένη από τον Ότομ ΝτεΓουάιλντ, στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο. για πολλές γενιές, διατηρώντας τη δύναμη και την φρεσκάδα τους. Η Τζέιν Όστεν παραμένει μια από τις πιο διαχρονικές φωνές της παγκόσμιας λογοτεχνίας και τα έργα της έχουν τη δύναμη να συγκινούν μέχρι σήμερα. Το βιβλίο «Emma» δημοσιεύτηκε το 1815 και για την ιστορία, ήταν το τέταρτο βιβλίο της Όστεν. Είχαν ήδη κυκλοφορήσει τόσο το «Λογική και Ευαισθησία» (Sense and Sensibility – 1811), όσο και το «Περηφάνια και Προκατάληψη» (Pride and Prejudice – 1813).

Ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει η Τζέιν Όστιν μια ηρωίδα, η οποία μπορεί να έχει καλές προθέσεις, αλλά ταυτόχρονα να είναι τόσο προβληματική στη συμπεριφορά της, να φέρεται αλαζονικά και να μην αντιλαμβάνεται τα ελαττώματά της είναι απερίγραπτος. Ο δρόμος της ηρωίδας προς την ταπεινότητα, την ωρίμανση και την ευτυχία, θα είναι δύσκολος, αστείος και άκρως απολαυστικός. Αυτό ακριβώς αποτυπώνει και αυτή η κινηματογραφική προσαρμογή, ενώ ταυτόχρονα κρατάει τις κοινωνικές παρατηρήσεις, την κριτική στην αστική τάξη, τις λεπτές συμβάσεις των ρομαντικών σχέσεων και τους περιοριστικούς συμβιβασμούς της καλής κοινωνίας. To συγκεκριμένο βιβλίο της Τζέιν Όστεν είχε μεταφερθεί ξανά στον κινηματογράφο το 1996, με πρωταγωνίστρια την Γουίνεθ Πάλτροου, αποσπώντας μία Υποψηφιότητα για Όσκαρ, στην Κατηγορία Καλύτερων Κοστουμιών και κερδίζοντας το Όσκαρ Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής.

«Εξαφανισμένος» (Madre – 2019) του Ροντρίγκο Σορογκογιέν (Ισπανία, Γαλλία)

image

Δέκα χρόνια έχουν περάσει από την εξαφάνιση του 6χρονου γιου της Έλενα. Στην τελευταία επικοινωνία της μαζί του, ο μικρός τής τηλεφώνησε για να της πει ότι είχε χαθεί σε μια παραλία στη Γαλλία και ότι δεν μπορούσε να βρει τον πατέρα του. Σήμερα, η Έλενα ζει στην ίδια παραλία, και δουλεύει σ’ ένα εστιατόριο. Έχει επιτέλους αρχίσει να αφήνει πίσω της το τραγικό αυτό συμβάν, όταν γνωρίζει έναν Γάλλο έφηβο που της θυμίζει έντονα τον χαμένο της γιο. Οι δυο τους θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σπείρει χάος και καχυποψίες στους γύρω τους.

Το πρωτόγνωρο για τα κινηματογραφικά χρονικά είναι ότι τρία χρονιά μετά την υποψηφιότητά του για Όσκαρ για την μικρού μήκους ταινίας «Madre», ο Ροντρίγκο Σορογκογιέν και η καταπληκτική πρωταγωνίστριά του, Μάρτα Νιέτο, επιστρέφουν για να μας αφηγηθούν την συνέχεια της ιστορίας εκείνης μετά το γεμάτο αγωνία φινάλε της και πλάθουν μια αναπάντεχη, γεμάτη οξυδέρκεια και ανθρωπιά ταινία, που αναρωτιέται τι συμβαίνει μετά την απώλεια, μετά την πραγματοποίηση του μεγαλύτερού σου φόβου, μετά την χειρότερη μέρα της ζωής σου. Μετά τις ταινίες «Ο Έκπτωτος» και «Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει», ο Ροντρίγκο Σορογκογιέν επιστρέφει με ένα ακόμη συγκλονιστικό, αναπάντεχο θρίλερ αναζήτησης. Παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου η πρωταγωνίστρια Μάρτα Νιέτο τιμήθηκε με το Ά Βραβείο Ερμηνείας στο τμήμα Orizzonti.

«Αφότου ολοκληρώσαμε την ομώνυμη μικρού μήκους, οι βασικοί συνεργάτες μου κι εγώ μείναμε με μια αίσθηση τεράστιας ικανοποίησης. Από την αρχή κιόλας, είχα αναφέρει σε αυτούς και το συνεργείο μου ότι αυτή η μικρού μήκους ταινία μού έδινε την αίσθηση ότι είναι μια πολύ μεγάλη πρώτη σκηνή μιας μεγάλου μήκους ταινίας. Και όλοι συμφωνούσαν μαζί μου: ήταν προφανές ότι είχαμε στα χέρια μας καταπληκτικό υλικό. Θέλαμε να συνεχίσουμε την ιστορία της Έλενα. Δεν μπορούσαμε να την αφήσουμε έτσι, να βγαίνει τρέχοντας από το σπίτι της, τρομοκρατημένη, γυρεύοντας τον γιο της. Νιώθαμε ότι κάτι της χρωστούσαμε. Η μεγάλου μήκους ταινία συνεχίζει την ιστορία της Έλενα αρκετά χρόνια μετά. Τι θα συμβεί αν η Έλενα γνωρίσει έναν έφηβο που της θυμίζει τον γιο που έχασε τόσα χρόνια πριν; Ξέρει ότι δεν είναι ο γιος της. Αλλά θέλει να περάσει χρόνο μαζί του. Να τον γνωρίσει. Όταν αρχίσαμε να γράφουμε το σενάριο, δεν ξέραμε γιατί ο Γάλλος έφηβος είναι τόσο ενδιαφέρων για την Έλενα – αλλά, κατά έναν περίεργο λόγο, ταυτόχρονα την καταλαβαίναμε απόλυτα.» – Ροντρίγκο Σορογκογιέν

«Οι Σφυρίχτρες» (La Gomera / The Whistlers – 2019) του Κορνέλιου Πορουμπόιου (Ρουμανία)

image

Πρωταγωνιστής είναι ένας διεφθαρμένος αστυνομικός που έχει συναναστροφές με διακινητές ναρκωτικών οι οποίοι θέλουν να τον χρησιμοποιήσουν για να βγάλει από την φυλακή έναν μαφιόζο. Για να πετύχει τον στόχο του είναι απαραίτητο ωστόσο να μάθει μια συνθηματική αρχαία γλώσσα με σφυρίγματα, μοναδική στον κόσμο, η οποία πλέον ομιλείται μόνο στις Καναρίους Νήσους. Ένα αστυνομικό θρίλερ από τη Ρουμανία, με κεντρικό ήρωα έναν στο Βουκουρέστι, που ταλαντεύεται ανάμεσα στις δύο πλευρές του νόμου ανάλογα με το συμφέρον του. Δίπλα του στέκεται η όμορφη Τζίλντα, η οποία τον παρασύρει με σκοπό να βοηθήσει στην δραπέτευση ενός μαφιόζου από την φυλακή. Ένα παιχνίδι προδοσίας και διαφθοράς, στο οποίο πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Βλαντ Ιβάνοφ, Κάτρινελ Μάρλον, Κρίστομπαλ Πίντο, Ρόντικα Λαζάρ.

«Αγώνας για Δικαιοσύνη» (Just Mercy – 2019) του Ντεστίν Ντανιέλ Κρετόν (Η.Π.Α.)

image

Μια δυνατή και αληθινή ιστορία που προκαλεί το μυαλό. Ακολουθεί τα βήματα του νεαρού δικηγόρου Μπράιαν Στίβενσον (Μάικλ Μπ. Τζόρνταν) και τη μάχη του με τη δικαιοσύνη, που άφησε ιστορία. Μετά την αποφοίτησή του από το Χάρβαρντ, ο Μπράιαν θα μπορούσε να είχε επιλέξει μία προσοδοφόρα επαγγελματική πορεία. Αντίθετα, κατευθύνεται σ την Αλαμπάμα προκειμένου να υπερασπιστεί όσους καταδικάζονται άδικα, έχοντας την υποστήριξη της δικηγόρου Εύα Άνσλεϊ (Μπρι Λάρσον). Μία από τις πρώτες και πιο εκρηκτικές υποθέσεις που αναλαμβάνει, είναι εκείνη του Γουόλτερ ΜακΜίλαν (Τζέιμι Φοξ), που το 1987, καταδικάζεται σε θάνατο για την περιβόητη δολοφονία ενός 18χρονου κοριτσιού, παρά την ύπαρξη αποδεικτικών στοιχείων που αποδεικνύουν την αθωότητά του και του γεγονότος ότι η μόνη μαρτυρία εναντίον του, ήταν από έναν εγκληματία που είχε κίνητρο να αποκρύψει την αλήθεια. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Μπράιαν εμπλέκεται σε ένα λαβύρινθο νομικών και πολιτικών παρασκηνίων και απροκάλυπτου και αναίσχυντου ρατσισμού, καθώς παλεύει για τον Γουόλτερ και άλλους σαν αυτόν, με τις πιθανότητες – και το σύστημα – να είναι εναντίον τους.

Ο Μάικλ ΜΠ. Τζόρνταν (Black Panther, Creed, Creed II) και οι βραβευμένοι με Όσκαρ, Τζέιμι Φοξ  (Ray, Baby Driver, Django: Unchained) και Μπρι Λάρσον  (Room, The Glass Castle, Captain Marvel), πρωταγωνιστούν στην ταινία «Αγώνας για Διακαιοσύνη». Ένα εμπνευσμένο δράμα που μεταφέρει μία από τις πιο σημαντικές ιστορίες της εποχής μας στην μεγάλη οθόνη. Ο βραβευμένος δημιουργός, Ντεστίν Ντανιέλ Κρετόν (The Glass Castle, Short Term 12) σκηνοθετεί την ταινία, η οποία βασίζεται στο βραβευμένο μπεστ σέλερ του Μπράιαν Στίβενσον. Ο Κρετόν σκηνοθετεί την ταινία βασισμένος στο σενάριο που έγραψε μαζί με τον Άντριου Λάνχαμ (The Glass Castle), βασισμένος στο βιβλίο του Στίβενσον, «Just Mercy: A Story of Justice and Redemption». Στην ταινία εμφανίζονται επίσης οι: Ο’ Σι Τζάκσον Τζ. (Straight Outta Compton), που ενσαρκώνει τον Άντονι Ρέι Χίντον, ακόμα έναν άδικα καταδικασμένο σε θάνατο, του οποίου την υπόθεση αναλαμβάνει ο Μπράιαν, Ρομπ Μόργκαν (Mudbound), που υποδύεται τον Χέρμπερτ Ρίτσαρντσον, επίσης θανατοποινίτη και Τιμ Μπλέικ Νέλσον (Wormwood) που ερμηνεύει τον Ραλφ Μάιερς, του οποίου η μαρτυρία ενάντια στον Γουόλτερ ΜακΜίλαν τίθεται υπό αμφισβήτηση.

«Οι Μητέρες Μας» (Our Mothers / Nuestras Madres – 2019) του Σεζάρ Ντίαζ (Γουατεμάλα, Βέλγιο Γαλλία)

image
 
Βρισκόμαστε στη Γουατεμάλα το 2018. Όλη η χώρα παρακολουθεί τη δίκη των στρατιωτικών που ξεκίνησαν τον εμφύλιο που οδήγησε τη χώρα, στο χάος και τη βία. Ο Ερνέστο είναι ένας νέος ανθρωπολόγος που εργάζεται στο Ιατροδικαστικό Ινστιτούτο για την ταυτοποίηση αγνοουμένων, ενώ  ταυτόχρονα αναζητά τα ίχνη του πατέρα του. Μια μέρα, ενώ καταγράφει τη μαρτυρία μιας ηλικιωμένης γυναίκας, νομίζει ότι βρήκε ένα στοιχείο που μπορεί να τον οδηγήσει στον πατέρα του, ενός αντάρτη που εξαφανίστηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου. Ενάντια στη θέληση της μητέρας του, αφοσιώνεται σε αυτή την υπόθεση, ψάχνοντας για την αλήθεια.
 
Ο Σεζάρ Ντίαζ με φόντο το πρόσφατο παρελθόν της πατρίδας του -που όμως ακόμη στοιχειώνει το παρόν και το μέλλον της χώρας – ξετυλίγει μια σπαραχτική οικογενειακή ιστορία βαθιά οικουμενική και αναγνωρίσιμη, ειδικά σε κάθε χώρα που είδε τη δημοκρατία της να δοκιμάζεται από τη βία. Μαζί καταθέτει έναν συγκλονιστικό ύμνο στην ανάγκη διατήρησης της μνήμης με κάθε μέσο και με οποιοδήποτε κόστος. Η ταινία του Ντίαζ όπως οι μητέρες του τίτλου είναι ένας τέτοιος θεματοφύλακας ενάντια στη λήθη. Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της, στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, όπου τιμήθηκε με το Βραβείο Χρυσή Κάμερα και με το Βραβείο SACD, ενώ αποτέλεσε και την Επίσημη Πρόταση του Βελγίου για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας το 2020.
 
«Ο εμφύλιος στη Γουατεμάλα δεν είναι πολύ γνωστός και δεν ξέρω γιατί. Η χώρα ήταν πρωτοπόρα στην ήπειρο σε πολλούς τομείς, με μία από τις πρώτες αγροτικές μεταρρυθμίσεις και με ένα από τα πρώτα Νόμπελ Λογοτεχνίας. Είναι επίσης ο τόπος για μία από τις πρώτες επιχειρήσεις της CIA. Η πρώτη αμερικάνικη εισβολή έγινε το 1954, εγκαθιστώντας στρατιωτική δικτατορία. Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήλεγχαν το εμπόριο μπανάνας, έφτιαξαν το σιδηροδρομικό δίκτυο και το δίκτυο ηλεκτρισμού ώστε να μεταφέρουν τις μπανάνες. Μια μέρα, το επαναστατικό κίνημα αντίστασης ζήτησε την απαλλοτρίωση όλων όσων είχαν πάρει οι Αμερικάνοι. Εκείνοι απάντησαν στέλνοντας αεροπλάνα, τοποθετώντας έναν δικτάτορα στην εξουσία, και προκαλώντας έναν εμφύλιο πόλεμο που κράτησε μέχρι το 1996. Το αποτέλεσμα ήταν 200.000 νεκροί, 45.000 αγνοούμενοι, μια καταγεγραμμένη γενοκτονία, γύρω από την οποία δεν γνωρίζουμε πολλά. Πιστεύω ότι αν οι 200.000 νεκροί δεν ήταν Ινδιάνοι, αλλά λευκοί, ο κόσμος θα είχε μιλήσει περισσότερο για αυτά τα γεγονότα.» – Σεζάρ Ντίαζ
 

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Brahms: The Boy II» (2020) του Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ (Η.Π.Α.)

Μια νέα οικογένεια, δίχως να γνωρίζει την σκοτεινή ιστορία, μετακομίζει στην έπαυλη Χίλσαϊρ. Η ιστορία ακολουθεί τον νεότερο γιο να βρίσκει μια πορσελάνινη κούκλα και να γίνεται φίλος με τους Μπραμς. Ηθοποιοί: Κέιτι Χολμς, Ραλφ Ίνσον, Όουεν Γίομαν.

«Ο Πίνκι και οι Πειρατές» (Captain Sabertooth and the Treasure of Lama Rama – 2014) των Τζον Αντρεας Αντερσεν και Λίζα Μαρί Γκαμλέμ (Νορβηγία, Ηνωμένο Βασίλειο)

Μαζί με τον τρομερό πειρατή Μαυροδόντη, θρύλο των επτά θαλασσών, ο μικρός Πίνκι μαζί με το κορίτσι του, την Ρέιβεν ξεκινούν μία συναρπαστική περιπέτεια προς το εξωτικό βασίλειο της Λάμα Ράμα όπου βρίσκεται κρυμμένος ο θρυλικός θησαυρός του Βασιλιά Ρούφους. Όμως ο Πίνκι έχει έναν τελείως διαφορετικό θησαυρό στο μυαλό του αφού αναζητά τον εξαφανισμένο πατέρα του.

Η ταινία είναι βασισμένη στο graphic novel «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και το Κυνήγι του Θησαυρού του Σουλτάνου» και σηματοδοτεί την έναρξη ενός επικού live-action κινηματογραφικού franchise. Το σενάριο έχει γράψει ο Lars Gudmestad του υποψήφιου για BAFTA, Headhunters, ενώ ο συν-σκηνοθέτης John Andreas Andersen μας έδωσε το πρόσφατο blockbuster «The Quake». Πρόκειται για την πιο ακριβή παραγωγή οικογενειακής ταινίας της Νορβηγίας.