Νέα διόδια στην Εγνατία Οδό προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης ενημερώνοντας την Πέμπτη για το θέμα των διοδίων στο εθνικό δίκτυο. Κριτική δέχθηκε ακόμα και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ενώ αναγνώρισε πως υπάρχουν αδικίες στα διόδια των υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων.
Ads
Ο υφυπουργός Υποδομών άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων για το πρόβλημα με τα αυξημένα διόδια στις εθνικές οδούς, με τις 19 κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε βασικών εθνικών αξόνων, καθώς και τις 26 τράπεζες που δανειοδοτούν τους ιδιώτες και το Δημόσιο. “Υπερασπιζόμαστε τα έργα, το δημόσιο συμφέρον και τον πολίτη και σε καμία περίπτωση, λόγω επίκλησης της κρίσης, δεν θα δεχθούμε εκβιασμούς από κανέναν”, είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης θα έλθουν περί το τέλος Μαρτίου για κύρωση από τη Βουλή, προσθέτοντας ότι οι αυξήσεις των διοδίων στην αρχή κάθε έτους και με την ολοκλήρωση κάποιων τμημάτων των έργων, προβλέπονται από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης που καταρτίστηκαν και ψηφίστηκαν από τη Βουλή το 2007.
«Προσπαθούμε να βρούμε λύση για το θέμα των τιμών των διοδίων με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του Δημοσίου», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, προσθέτοντας ότι το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει, δηλαδή να αποδίδουν τα διόδια από το Σεπτέμβριο του 2012.
Αναφορικά με τις τρεις οδούς Αιγαίον, Νέα Οδός και Ολυμπία Οδός ο υφυπουργός είπε ότι είναι τρεις συμβάσεις που δεν έχουν εγγύηση του Δημοσίου για τα τριάντα χρόνια παραχώρησης, γεγονός που σημαίνει ότι έχουν πάρει όλα τα ρίσκα οι ιδιώτες παραχωρησιούχοι. Ο υφυπουργός Υποδομών αναγνώρισε ότι υπάρχουν αδικίες, ιδίως για όσους οδηγούς κινούνται στις περιοχές πέριξ των τοπικών σταθμών και εκτίμησε πως το ηλεκτρονικό διόδιο και η έκπτωση που θα συνεπάγεται από τη χρήση του για όσους διέρχονται συχνά από τους σταθμούς διοδίων θα είναι μια λύση.
Διαβεβαίωσε, τέλος, ότι θα παραταθούν οι κάρτες διέλευσης που έχουν δοθεί στους κατοίκους γύρω από τους σταθμούς Αγ. Τριάδας και Πελασγίας, έως ότου ολοκληρωθούν οι παράπλευροι δρόμοι που όπως είπε “είναι υποχρέωση του Δημοσίου και όχι των παραχωρησιούχων“.
Αντιδράσεις
Την αντίδρασή του εξέφρασε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νίκος Τσώνης, ο οποίος εξέφρασε τη διαφωνία του σχετικά με το φαινόμενο, όπως είπε, να συμμετέχουν οι κατασκευαστές το πολύ με το 8% της δαπάνης του έργου και να τους παραχωρούνται πολλαπλά. Πρότεινε δε, να μην μπορούν να επιβληθούν διόδια, αν δεν έχουν παραδοθεί οι απαιτούμενοι παράδρομοι και να καθιερωθεί η πληρωμή, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύονται.
Και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λάμπρος Μίχος, πρότεινε την πληρωμή για τη συντήρηση, αλλά όχι την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων και ζήτησε να αναστέλλεται η πληρωμή διοδίου στο προκατασκευαστικό στάδιο.
Η Φωτεινή Πιπιλή από τη ΝΔ τόνισε ότι δεν είναι μόνο η τιμή των διοδίων που εξοργίζει τον κόσμο, αλλά και η συχνότητα με την οποία καλούνται να πληρώσουν.
Από την πλευρά του ΚΚΕ, η Λιάνα Κανέλλη έκανε λόγο για συμβάσεις δουλείας, ενώ ο Θόδωρος Δρίτσας από τον ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε νόμιμο το αίτημα των πολιτών να μην πληρώνουν διόδια.
Από τον ΛΑΟΣ, ο Γιώργος Ανατολάκης, υποστήριξε ότι η τιμή των διοδίων πρέπει να ανταποκρίνεται και στην ποιότητα των αυτοκινητόδρομων.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >