Κριτική άσκησε στην κυβέρνηση η ΝΔ αναφορικά με τις τελευταίες αποφάσεις για τα ταξί, αλλά και την χαμηλή απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ. Παράλληλα, επανήλθε στο θέμα της εργασιακής εφεδρείας, υποστηρίζοντας ήταν πρόταση του κόμματος της αξιωματικής απέναντι στην απειλή μαζικών απολύσεων και έγινε δεκτή από την τρόικα.

Ads

Απελευθέρωση των ταξί

Χαρακτηρίζοντας την κυβέρνηση «σκορποχώρι», ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης σημείωσε: «Ο ένας γκρεμίζει όσα έχτιζε ο άλλος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Ραγκούσης που ακυρώνει ετσιθελικά και χωρίς καμία συνεννόηση με κανένα όσα συμφώνησε και προωθούσε, ως προς την απελευθέρωση των “ταξί”, ο προκάτοχός του κ. Δ. Ρέππας».

Θύμισε ότι ο Δ. Ρέππας, ύστερα από διαβούλευση με τον ενδιαφερόμενο κλάδο, είχε στείλει προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο ρυθμίζονταν οι όροι απελευθέρωσης των ταξί και πρόσθεσε ότι ο σημερινός αρμόδιος υπουργός Γ. Ραγκούσης αρνείται την υπογραφή του και ανατρέπει την πολιτική που εφάρμοζε ο προηγούμενος υπουργός.

Ads

«Ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος -υποτίθεται- είχε και την ευθύνη συντονισμού του κυβερνητικού έργου, δεν ήξερε τι κάνει ο Ρέππας; Υπάρχει κυβερνητική πολιτική ή κάθε Υπουργός πειραματίζεται κατά το δοκούν και κατά περίσταση, εμπαίζοντας τους πάντες; Υπάρχει κυβερνητική συνέχεια και συνέπεια; Και επειδή, τελικά, γίνεται πολύ λόγος για συναίνεση. Με ποιον η κυβέρνηση ζητά να συναινέσουμε; Με τον κ. Ρέππα ή τον κ. Ραγκούση;», διερωτήθηκε.

Χαμηλή απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ

Η ΝΔ εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση και για την διαχείριση του ΕΣΠΑ, καταλογίζοντάς της σύγχυση και ανεπάρκεια που έχει συνέπεια τη μειωμένη απορρόφηση των πόρων. Ο τομεάρχης Ανάπτυξης της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε ότι το ποσοστό των απορροφήσεων κινείται σήμερα στο 21,8%, αυξημένο μόλις κατά 3,8% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2010, ποσοστό που κατατάσσει την χώρα μας στην 20η θέση μεταξύ των 27 της ΕΕ από την 5η που κατείχε τον Σεπτέμβριο του 2009.

Ως ενδεικτικό των αναιτιολόγητων καθυστερήσεων της κυβέρνησης ανέφερε την αλλαγή τριών εποπτευόντων υφυπουργών μέσα σε 20 μήνες. Καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι «το ποσοστό απορρόφησης που παρουσιάζει είναι εν μέρει πλασματικό καθώς επίσης ότι μεγάλο μέρος των κονδυλίων που έχουν αποροφηθεί οφείλεται στα έργα γέφυρες», καθώς και ότι «εξαγγέλλει νέα προγράμματα ενώ τα ήδη υπάρχοντα δεν έχουν καθόλου ικανοποιητικά αποτελέσματα».

Καθεστώς της «εργασιακής εφεδρείας»

Παράλληλα, ο κ. Μιχελάκης επανήλθε σήμερα στο θέμα της εργασιακής εφεδρείας, υποστηρίζοντας ότι ήταν πρόταση του κόμματος της αξιωματικής απέναντι στην απειλή μαζικών απολύσεων και έγινε δεκτή από την τρόικα.

«Όταν έχεις συγκεκριμένες προτάσεις, μπορείς να πετύχεις επαναδιαπραγμάτευση και απτά αποτελέσματα», είπε ο κ. Μιχελάκης και επανέλαβε «τα θετικά που έχει η υιοθέτηση του συγκεκριμένου θεσμού, τόσο για την οικονομία, όσο και για την κοινωνία».

Ανέπτυξε την πρόταση της ΝΔ για την εφαρμογή του θεσμού ανάλογα με την ηλικία των προσώπων που μπαίνουν σε εργασιακή εφεδρεία.

– Για όσους είναι πάνω από τα 50, προτείνεται εφεδρεία με το βασικό μισθό ως τη σύνταξη, εκτός κι αν βρει δουλειά αλλού.

– Για όσους είναι από τα 40-50, δύο τριετίες και

– Για όσους είναι από τα 30-40, μια τριετία.

Για τις δυο τελευταίες κατηγορίες, τα όρια εφεδρείας ισχύουν εφόσον, στο μεταξύ, υπάρχει ανάκαμψη, δημιουργούνται θέσεις εργασίας και μπορούν να τις διεκδικήσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, τα όρια εφεδρείας παρατείνονται.