Η επαναφορά της επιδότησης του πετρελαίου κίνησης στην αντλία αποτελεί πλέον ειλημμένη – και εσπευσμένη – απόφαση της κυβέρνησης για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι ότι η εκρηκτική άνοδος της τιμής του ντίζελ δεν επιβαρύνει και δεν προκαλεί δυσαρέσκεια μόνον στους επαγγελματίες οδηγούς, αλλά πυροδοτεί ανατιμήσεις ντόμινο σε όλο το εύρος της αγοράς λόγω της έκρηξης του μεταφορικού κόστους.

Με την μέση τιμή του ντίζελ να βρίσκεται ήδη στα 2,135 ευρώ το λίτρο έναντι 2,036 της αμόλυβδης (με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης), οι ανατιμήσεις αυτές λειτουργούν ως επιπλέον «καπέλο» στις μεγάλες αυξήσεις που ήδη έχουν πάρει πολλά είδη πρώτης ανάγκης και συσσωρεύουν κοινωνική δυσφορία για την κυβέρνηση.