Επιστολή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) έστειλε το απόγευμα της Τρίτης ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας, με την οποία ζητά να ακυρώσει την προηγούμενη απόφασή της «που ελήφθη λόγω πλάνης».

Ads

Επίσης ζητά από την Επιτροπή να καλέσει για εξηγήσεις τους αρμόδιους του ΟΛΠ, προκειμένου να αποκαταστήσουν την εγκυρότητα-ακρίβεια των μελετών και των δεδομένων του master plan.

Η έρευνα αυτή, σύμφωνα με τον καθηγητή, έδειξε τεράστιες αποκλίσεις από αυτά που είχαν δηλωθεί στην τελευταία συνεδρίαση της ΕΣΑΛ (25/9/2019). Όπως ενημερώνει την ΕΣΑΛ το κτιριακό συγκρότημα που σχεδιάζει να κατασκευάσει η Cosco στην προβλήτα εκτιμούν ότι έχει μέγεθος δόμησης 193.000 τ.μ αντί για 22.000 τ.μ., που δηλώνονται μέσα στο κείμενο του master plan.

«Είναι ένα σύμπλεγμα γιγαντιαίου εμπορικού κέντρου, αναψυχής και διημέρευσης της κρουαζιέρας και όχι duty free. Έχει δυναμικό 29.000 επισκεπτών, θα είναι ανοικτό στο ευρύ κοινό, πέραν των 10.000 τουριστών της κρουαζιέρας. Επιφέρει σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη επιβάρυνση στην πόλη της τάξης των 8-11.000 ΙΧ οχημάτων (10%-70%) πέραν των 360 πούλμαν κ.ά. οχημάτων και, τέλος, στη σχετική μελέτη περί αέριων ρύπων έχουν αφαιρεθεί οι σελίδες με τους πίνακες των μετρήσεων. Αντιλαμβάνεστε ότι όλα αυτά δεν έχουν ουδεμία σχέση με όσα δηλώνονται από τον ΟΛΠ», αναφέρει στην επιστολή του προς την ΕΣΑΛ και προσθέτει:

Ads

«Τα πιο πάνω επιβεβαιώνουν ότι η ΕΣΑΛ ενέκρινε εν αγνοία της, εμπιστευόμενη τις συνοπτικές αφηγήσεις των στελεχών του ΟΛΠ και όχι τις υπό έγκριση μελέτες. Όμως εδώ εγείρεται ένα σοβαρό θέμα παραπλάνησης, σχετιζόμενο πλέον με την έννοια της νομιμότητας των πράξεων της διοίκησης και με την ευθύνη των τεχνικών οι οποίοι καταθέτουν ή ελέγχουν τεχνικά στοιχεία».

Νωρίτερα, σε συνέντευξη Τύπου στο ΕΒΕΠ, και αναφερόμενος στο νότιο προβλήτα του Master Plan του ΟΛΠ, ο Ν.  Μπελαβίλας εκτίμησε ότι πρόκειται για το έργο που επηρεάζει περισσότερο από όλα τα άλλα την περιοχή του δήμου Πειραιά.

«Επάνω στον προβλήτα θα κατασκευαστεί ένας σταθμός επιβατών και ένα duty free συνολικήςεπιφάνειας 22.000 τ.μ. “στη διεθνή ζώνη”, δηλαδή μη προσβάσιμο από το ευρύ κοινό» ανέφερε, προσθέτοντας ότι «δεν πρόκειται για duty free, αλλά για μία εγκατάσταση εμπορίου-αναψυχής διημέρευσης των τουριστών της κρουαζιέρας».

Πρόσθεσε, ότι σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη του master plan «ο κυκλοφοριακός φόρτος στην ώρα αιχμής, αντιστοιχεί περίπου στο 10% του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου, ενώ ο συνολικός φόρτος που αντιστοιχεί στην τυπική καθημερινή, αντιστοιχεί στο 70% του συνολικού φόρτου της ημέρας αιχμής (Σάββατο)».