Αν και τελειώνει ο Οκτώβρης, χιλιάδες παραμένουν τα κενά στα σχολεία τόσο της πρωτοβάθμιας, όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες, ακόμη και στο Λύκειο, όπου οι μαθητές θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις πολύ απαιτητικές πανελλαδικές εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς. 

Ads

Όπως αναφέρει, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θόδωρος Τσούχλος, μιλώντας στο Έθνος, από τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα λείπουν περίπου 2.500 καθηγητές, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να παρουσιάζονται στην ειδική εκπαίδευση, στα ΕΠΑΛ και στα μουσικά σχολεία.

Ωστόσο, πολύ μεγάλα κενά εντοπίζονται και σε γενικά λύκεια, ακόμα και σε μαθήματα πρώτης ανάγκης. Μάλιστα, κατά τον κ. Τσούχλο, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα κάποια κενά να μην καλυφθούν πριν από τον ερχόμενο Μάρτιο, κάτι που δεν θα συμβεί για πρώτη χρονιά. 

Κατά τον ίδιο, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα κενά σε καθηγητές έφταναν το 40%-45%, αφού τότε είχε δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη δεύτερη φάση τοποθέτησης των αναπληρωτών, στα τέλη Σεπτεμβρίου, καλύφθηκαν κάποια κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ακόμα και να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.

Ads

Διαβάστε επίσης: 

«Πολλοί καθηγητές που τοποθετήθηκαν σε τέτοιες περιοχές υπέβαλαν παραίτηση. Το υπουργείο έκανε 310 διορισμούς, αλλά και πάλι υπάρχουν πολύ μεγάλα κενά. Σήμερα η κάλυψη των θέσεων φτάνει το πολύ στο 75%. Πριν από λίγες μέρες ψηφίσθηκε η κάλυψη περίπου 1.800 θέσεων. Ωστόσο, και αυτές οι τοποθετήσεις δεν θα αρκούν, αφού σήμερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπάρχουν περίπου 2.500 κενά. Προτεραιότητα αναμένεται να δοθεί στα Λύκεια και στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Ωστόσο, θα συνεχίσουμε να έχουμε τεράστια προβλήματα στα μουσικά σχολεία, στα γυμνάσια, στα ΕΠΑΛ, αλλά και στην ειδική εκπαίδευση, στην οποία δεν αναμένεται να γίνουν διορισμοί πριν από τον Δεκέμβριο. Δεν ευελπιστούμε ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά» αναφέρει ο κ. Τσούχλος.

Κατά τον ίδιο, το πρόβλημα γιγαντώθηκε εξαιτίας του γεγονότος ότι την τελευταία δεκαετία δεν έγιναν διορισμοί καθηγητών, ενώ στο ίδιο διάστημα για διάφορους λόγους έφυγαν περίπου 19.500 καθηγητές και συνολικά περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί. Η αντιμετώπιση έγινε με τοποθετήσεις αναπληρωτών, μετακινήσεις καθηγητών σε τρία, τέσσερα ή και πέντε σχολεία, με τη δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων και με άλλα ημίμετρα, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να παραμένουν. Οι καθηγητές ζήτησαν άμεση συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, από την οποία περιμένουν να τους καλέσει για συζητήσεις.

2.000 – 2.500 κενά στην πρωτοβάθμια

Ανάλογη είναι η εικόνα και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Θανάση Κικινή, τα κενά υπολογίζονται σε περίπου 2.000 – 2.500, συμπεριλαμβανομένης της παράλληλης στήριξης. Το πρόβλημα είναι τεράστιο σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου μονόδρομος αποτελεί η σύμπτυξη τμημάτων. 

«Υπάρχουν πολλές αστελέχωτες δομές ειδικής αγωγής και πολλά ολοήμερα σχολεία υπολειτουργούν. Δυστυχώς, σε πολλά σχολεία τα μαθήματα δεν γίνονται με τους σωστούς όρους εκπαίδευσης. Ζητούμε άμεσα μόνιμους διορισμούς, αλλά η κ. Κεραμέως λέει ότι ψάχνει και χαρτογραφεί τα κενά. Λες και δεν είναι δηλωμένα τα κενά. Αυτά μάλλον είναι προφάσεις» τονίζει ο Θανάσης Κικίνης.