Την αντίθεσή τους με τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως εξέφρασαν για μία ακόμη φορά οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών φορέων, που τοποθετήθηκαν, χθες, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Οι περισσότεροι φορείς ζήτησαν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, με εξαίρεση τους εκπροσώπους των εργοδοτών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων, που τάχθηκαν υπέρ των προτεινόμενων αλλαγών, καθώς και τον εκπρόσωπο των Πρυτάνεων ο οποίος τοποθετήθηκε θετικά προς τις ρυθμίσεις που αφορούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Ads

Κατά οι εκπαιδευτικοί 

Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Θεόδωρος Μαλαγάρης στάθηκε στην αλλαγή που προωθείται για επαναληπτικές προαγωγικές εξετάσεις μόνο τον Σεπτέμβριο, στον ορισμό του 10 ως βαθμού προαγωγής, αλλά και στην επαναφορά της διαγωγής, μέτρο το οποίο χαρακτήρισε αναχρονιστικό, ενώ προειδοποίησε πως η αυστηροποίηση των όρων φοίτησης, προαγωγής και απόλυσης των μαθητών θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην ενίσχυση των φροντιστηριακών μαθημάτων και στη σχολική διαρροή. 

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας  (ΔΟΕ) Θανάσης Κικινής χαρακτήρισε αντιεπιστημονική την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, ενώ εξέφρασε την άρνησή του για την εισαγωγή των αγγλικών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, τονίζοντας ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν έχουν προλάβει καλά καλά να εμπεδώσουν τη μητρική τους γλώσσα. 

Ads

Για εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης μίλησε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) Γιώργος Χριστόπουλος, ενώ η Γεωργία Μπουλμέτη, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας για έλλειψη διάθεσης για ουσιαστική διαβούλευση, επισημαίνοντας παράλληλα ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει «καμία μέριμνα για παιδιά με αναπηρία» ούτε και κάποιο ουσιαστικό μέτρο για τις ανάλογες υποστηρικτικές δομές της ειδικής αγωγής. 

Καμία μέριμνα για τους μαθητές με αναπηρία

«Με έκπληξη διαπιστώσαμε από την αρχή, απ’ όταν βγήκε στη διαβούλευση μέχρι και σήμερα, ότι, παρά και τις τελικές παρατηρήσεις και συστάσεις της επιτροπής του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, είναι ένα ακόμα σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που δεν κάνει καμία απολύτως αναφορά στους μαθητές με αναπηρία, λες και είναι αόρατοι οι μαθητές αυτοί» σχολίασε αρνητικά ο γενικός γραμματέας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜΕΑ) Γιάννης Λυμβαίος σημειώνοντας ότι είναι περίπου 90.000 μαθητές.

Υπέρ σχολάρχες και φροντιστές 

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ). «Για πρώτη φορά η ιδιωτική εκπαίδευση βρίσκει το κράτος συνοδοιπόρο και όχι αντίπαλο» δήλωσε εκ μέρους των σχολαρχών ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, προσθέτοντας ότι το υπουργείο Παιδείας «αγκαλιάζει» την ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Στην ίδια λογική κινήθηκε και η τοποθέτηση του προέδρου της ΟΕΦΕ Γιάννη Βαφειαδάκη, ο οποίος υποστήριξε την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων ως ένα μέτρο που «προετοιμάζει τα παιδιά και τα εξοικειώνει σε ένα περιβάλλον εξετάσεων που θα έχουν και στο μέλλον», αλλά και με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ πρότεινε το «κόντρα μάθημα» να εξετάζεται πανελλαδικά ώστε να εξασφαλίζεται η κινητικότητα των υποψηφίων ανάμεσα στα επιστημονικά πεδία. 

Ανησυχία από τους γονείς 

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Λάμπρου, αντιπρόεδρος της Aνώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), σχολίασε ότι το νομοσχέδιο έλαβε τεράστια στήριξη από τους εκπροσώπους των επιχειρηματιών της ιδιωτικής εκπαίδευσης σημειώνοντας ότι οι γονείς πρέπει να ανησυχούν και μόνο από το γεγονός ότι σχολάρχες και φροντιστές επιβραβεύουν το νομοσχέδιο, ζητώντας και αυτός με τη σειρά του την απόσυρσή του. 

Με Λατινικά αλλά όχι κοινωνιολογία 

Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων θεωρεί ότι το νομοσχέδιο κινείται σε σωστή κατεύθυνση αναφορικά με τη διδασκαλία και την εξέταση των φιλολογικών μαθημάτων, με την πρόεδρο της Εταιρείας Γεωργία Ξανθάκη να χαιρετίζει την επαναφορά των Λατινικών ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές και την εξέταση των Αρχαίων στο Γυμνάσιο. Σημειώνεται ότι στην ακρόαση δεν προσκλήθηκε ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων.

Αναφορικά με τις διατάξεις που αφορούν την τριτοβάθμια, το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, της εισαγωγής ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές φοιτητών και του επαναπροσδιορισμού των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, καθώς και των αλλαγών που προτείνονται για τον τρόπο εκλογής των πρυτανικών αρχών, σημείο πάντως το οποίο δεν βρίσκει σύμφωνους τους εκπροσώπους του Διδακτικού και Εργαστηριακού Προσωπικού των Πανεπιστημίων που αποκλείονται από τη συμμετοχή στις εκλογές.

Η στάση της αντιπολίτευσης

«Διαπίστωσα ότι όλοι οι φορείς της Εκπαίδευσης, οι μεγάλοι, οι μαζικοί, η ΟΛΜΕ, η ΟΙΕΛΕ, αλλά και εκπρόσωποι άλλων φορέων, όπως η ΕΣΑΜΕΑ, και άλλες οργανώσεις των εκπαιδευτικών, έχουν όχι απλώς αντιθέσεις, αλλά ζητούν και την απόσυρση του νομοσχεδίου. Βέβαια, όταν υπάρχει αυτή η αρχή, όταν υπάρχει μια τόσο μεγάλη αντίθεση των φορέων, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι δεν υπήρχε διαβούλευση μαζί τους, καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολη πια η περαιτέρω συζήτηση» διαπίστωσε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης. «Η υπουργός παριστάνει ότι ακούει τις παρατηρήσεις, αλλά τελικά τις πετάει στο καλάθι των αχρήστων» υπογράμμισε και η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου.