Με επίθεση στον Δημήτρη Κουτσούμπα για την αναφορά του σε φοιτήτριες που αναζητούν «sugar daddies» ξεκίνησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Ads

«Υπέθεσα ότι ζητήσατε τον λόγο εκτάκτως για να ζητήσετε συγγνώμη» είπε απευθυνόμενος στον κ. Κουτσούμπα.

«Για την απαράδεκτη, σεξιστική τοποθέτησή σας, που αποδεικνύει ότι τελικά το ΚΚΕ παραμένει η πιο αναχρονιστική δύναμη αυτής της αίθουσας. Μη σπεύσετε να μας κατηγορήσετε για αντικομμουνισμό κάθε φορά που αναδεικνύουμε τις προκαταλήψεις σας» πρόσθεσε.

«Ίσως φαντασιώνεστε την Ελλάδα ως κομμουνιστική χώρα όταν μιλάτε για γυναίκες που εκδίδονται. Δεν θα παραμείνετε στο απυρόβλητο ως δήθεν δύναμη εκσυγχρονιστικού ιστού που είναι υπεράνω κριτικής όταν με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο απευθύνεστε στις γυναίκες με σεξιστικό τρόπο και δεν έχετε το θάρρος να ζητήσετε συγγνώμη».

Ads

Η κεντρική τοποθέτηση

Στον πυρήνα της τοποθέτησης του ο Πρωθυπουργός μίλησε «όχι μόνο για κομβικό νομοσχέδιο» αλλά «για μια ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση και μία γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης».

Ο ίδιος τόνισε, «Μία πρωτοβουλία η οποία πρωτίστως ενισχύει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα όμως διαμορφώνει και το πλαίσιο ώστε επιτέλους στη χώρα μας να λειτουργήσουν μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Οι νέες διατάξεις αποκτούν έτσι και μία διάσταση καταλυτικά εκσυγχρονιστική αλλά και ευρωπαϊκή».

Κατά τον Πρωθυπουργό, Κυρ. Μητσοτάκη, «Το θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης είναι η ανάταξη και ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου».

«Με σκοπό να απελευθερωθεί από την αγκύλωση της γραφειοκρατίας και της ιδεοληψίας. Γι’ αυτό και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να το πούμε να το ξανακούσετε εσείς που εκφράζετε με πύρινους λόγους την αντίδρασή σας στο ν/σ, αναφέρονται το 85% των άρθρων του σχετικού νομοσχεδίου προβλέποντας χρηματοδότηση η οποία αθροιστικά θα φθάσει κοντά στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ ως το 2027 από ευρωπαϊκούς πόρους και από τις χρηματοδοτήσεις μέσω τους σχήματος των συμπράξεων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και αυτό πέρα από τα χρήματα τα οποία καταβάλλονται ετησίως για μισθούς, λειτουργικά και υποδομές, τα οποία ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο. Σε έναν προγραμματισμό ο οποίος ενισχύει το διδακτικό προσωπικό όχι μόνο αριθμητικά αλλά και εισοδηματικά με αυξήσεις οι οποίες φθάνουν το 15% των αποδοχών», ανέφερε ο ίδιος κατά την τοποθέτησή του.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης υποστήριξε ότι αυξάνεται και η ανώτατη αμοιβή διδασκόντων και ερευνητών από τον εθνικό λογαριασμό κονδυλίων έρευνας, καθώς και ότι διευρύνεται ο όρος συνεργαζόμενος καθηγητής με στόχο την προσέλκυση Ελλήνων καθηγητών, κατόχων διδακτορικού τίτλου, επιστημόνων από το εξωτερικό. «Προχωράμε και ένα βήμα πιο πέρα με την οργάνωση και κοινών μεταπτυχιακών μεταξύ ελληνικών πανεπιστημίων και ξένων», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Για πρώτη φορά δρομολογείται η απογραφή της κινητής αλλά πρωτίστως της ακίνητης περιουσίας των πανεπιστημίων με ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα 18 μηνών, όπως αναφέρθηκε στην ομιλία του.

“Εμβληματικές αποφάσεις”

Για δύο ακόμη «εμβληματικές αποφάσεις» για τη στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου, έκανε λόγο ο Κυρ. Μητσοτάκης και αναφέρθηκε στην ανάδειξη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου σε Μητροπολιτικό που παίρνει όπως είπε τη θέση του αξίζει και λόγω της γεωστρατηγικής του σημασίας μεταξύ των κορυφαίων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας.

Η δεύτερη αφορά τον δυναμικό εκσυγχρονισμό του Ανοιχτού Πανεπιστημίου, 30 χρόνια μετά την ίδρυσή του ώστε η χώρα να αποκτήσει έναν δυναμικό πυλώνα για τη διά βίου μάθηση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιμόρφωση των πολιτών που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, κατά τον ίδιο.

«Οι εποχές που κάποιοι έκαναν καριέρα φωνάζοντας «έξω οι εταιρείες από τα Πανεπιστήμια έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί». Τα πανεπιστήμια είναι εδώ για να παρέχουν εξειδικευμένη γνώση και να συνδέουν αυτή τη γνώση με την αγορά εργασίας», είπε χαρακτηριστικά.

«Προφανής επιδίωξη να πάψουν δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπουλα που φεύγουν κάθε χρόνο για σπουδές εκτός των συνόρων να ξοδεύουν πολύτιμο συνάλλαγμα και πολύτιμους πόρους αλλού εκτός της πατρίδας μας και παράλληλα να επενδύσουν στον τόπο μας εκπαιδευτικοί οργανισμοί που με την τεχνογνωσία τους θα βοηθήσουν στη συνολική ανάπτυξη της εκπαίδευσης» σημείωσε.