Την απόφαση να μην είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ανακοίνωσε νωρίτερα από το βήμα της Βουλής ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Αποφάσισα ότι δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση» δήλωσε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας όμως πως οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να διδάξουν μόνο με εργαστηριακά τεστ.

Ads

«Αν το 70% έχει εμβολιαστεί υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών που δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας ότι «θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη» και κάλεσε τα κόμματα να στείλουμε από κοινού μήνυμα υπέρ του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών ώστε να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι το πρώτο μέλημα είναι να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, καθώς για δύο χρονιές η εκπαίδευση λειτούργησε με περιορισμούς λόγω της πανδημίας.
Ενώ η τηλεκπαίδευση, παρά την προσφορά της αυτή την περίοδο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Ειδικότερα για το θέμα του εμβολιασμού εκπαιδευτικών ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε συγκεκριμένα:

Ads

«Θα πρέπει όλοι σε αυτή την αίθουσα να συμφωνήσουμε ότι πρέπει να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα να εμβολιαστούν.

Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. ‘Ανω του 70% έχει εμβολιαστεί. Σημαντικός αριθμός δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση. Θα πρέπει να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα σήμα που αυτό εγκυμονεί για την υγεία των εκπαιδευτικών».

Παράλληλα, σημείωσε:

«Γνωρίζουμε ότι η πανδημία, το 4ο κύμα αφορά πρώτα και πάνω από όλα τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας. Έχουν ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, απέναντι στην οικογένειά τους και απέναντι στα παιδιά. Η αναπλήρωση ενός εκπαιδευτικού δεν είναι εύκολη ύποθεση. Θέλω να επαναλάβω την έκκλησή μου στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί να σπεύσουν να το κάνουν.

Οι εκπαιδευτικοί εκείνοι οι οποίοι θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστουν, είναι βέβαιο ότι θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη.

Έχει ανοίξει η πλατφόρμα για εφήβους 15-17 ετών και από την Παρασκευή από 12-15 ετών. Είναι μια προσωπική απόφαση, κάθε οικογένεια θα κάνει αυτό που θεωρεί σωστό. Αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα δισταγμό να το εμβολιάσω».

Η αναφορά στο νομοσχέδιο

Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο και συνολικά την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε στο γεγονός των 11.700 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών.

Ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μια μεταρρύθμιση που προσφέρει ανοιχτή γνώση στα παιδιά, εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και προσφέρει ανεξαρτησία στη δράση κάθε σχολείου αλλά και λογοδοσία στους συντελεστές του.

«Οι ρυθμίσεις για το νέο σχολείο έρχονται να συμπληρώσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δηλώνουν κυρίως την πολιτική μας επιλογή η οποία είναι και προσωπική μου επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα, να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλους και καταλύτης για τη συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας.  Οργανώνει σε σύγχρονα πρότυπα τη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης» είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Σε αυτή την επιχείρηση αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου αξιοποιούνται όλες οι δυνάμεις. Περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Έγιναν για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια 11700 μόνιμοι διορισμοί. Σε συνέχεια 4500 προσλήψεων που έγιναν στην ειδική αγωγή», σχολίασε ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:

«Ταυτόχρονα καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγεία, 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες, εργαστήρια, νέος ψηφιακός εξοπλισμός, μαθήματα δεξιοτήτων παντού, επιμόρφωση διδασκόντων και διπλάσια πρότυπα και σχολεία και επαγγελματικά λύκεια. Μόνο φέτος για 4039 θέσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία κατατέθηκαν παραπάνω από 13.000 μοναδικές αιτήσεις. Στα 6 πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, από την πρώτη φάση ήδη έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων που είχε συμπληρωθεί ολόκληρη τη χρονιά πέρσι.

Η κοινωνία δεν είναι απλά  πια πιο ώριμη από ποτέ για αυτές τις αλλαγές, τις επιζητά με ένταση. Καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθερώσης των εκπαιδευτικών. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας. Την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση των διδασκόντων, την αξιολόγησή τους και ενίσχυση εκπαιδευτικών δομών. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο.

Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων, ισχυρίστηκε ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας ότι η Ελλάδα είναι σήμερα ουραγός καθώς από το 80% των αποφάσεων για τη λειτουργία του σχολείου λαμβάνονται από το υπουργείο παιδείας και όχι από τους διδάσκοντες και τον διευθυντή τους.

Με λίγα λόγια, συνέχισε ο πρωθυπουργός, αυτοί που έχουν λόγο είναι όχι όσοι μοχθούν στις τάξεις αλλά κάποιοι άλλοι από τα γραφεία τους. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο, είπε αναφερόμενος στην εισαγωγής της επιλογής του πολλαπλού βιβλίου.

Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει ανοικτή γνώση στα παιδιά και επιδεικνύει μεγάλη εμπιστοσύνη στους δασκάλους και καθηγητές μας» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Επίθεση σε Τσίπρα για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Παράλληλα, επιτέθηκε στον Αλέξη Τσίπρα αναφορικά με την δέσμευσή του για όσους μαθητές “κόπηκαν” αδίκως λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Ζητώ να πάψουν να ακούγονται εύηχα ψέματα που κολλακεύουν τα αυτιά αλλά καίνε τα μυαλά ανέφερε ο πρωθυπουργός λέγοντας ότι δεν είναι ελιτισμός η στήριξη της κατάρτισης για να υπάρχουν καταρτισμένοι τεχνίτες. Συμπλήρωσε δε ότι είναι λαϊκισμός να ψαρεύει κανείς σε ένα πανεπιστήμιο δήθεν για όλους αλλά με μέλλον για κανέναν.

Δεν γίνεται να μην υπάρχει μια στοιχειώδη βάση εισαγωγής για τα πανεπιστήμια κ. Τσίπρα συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης ενώ συμπλήρωσε ότι δεν γίνεται να μην έχουν λόγο για τον αριθμό των φοιτητών που θα δέχονται τα ίδια τα Ιδρύματα.

Τέλος, ξανασκεφτείτε την τόσο άτοπη υπόσχεση που εκτοξεύσατε κ. Τσίπρα, πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας ότι η αναδρομική κατάργηση της ΕΒΕ στα πανεπιστήμια είναι κατάφωρη αδικία για την επόμενη γενιά, ενώ κατηγόρησε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει ψηφοθηρική λογική.

«Δυσάρεστη απόφαση με πολιτικό κόστος η επιβολή της ΕΒΕ»

Ο πρωθυπουργός κατά τη δευτερολογία του επιχείρησε να απαντήσει στην κριτική του Αλέξη Τσίπρα ότι έχει άγνοια του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου και των πανελλαδικών εξετάσεων λέγοντας ότι «έδωσα πανελλήνιες. Όλοι όσοι ζούμε την ελληνική πραγματικότητα ασχέτως που επιλέγουμε να σπουδάζουν τα παιδιά μας έχουμε εικόνα των αδυναμιών της ελληνικής εκπαίδευσης».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης  χαρακτήρισε «αντικειμενικό και αξιοκρατικό το σύστημα οι πανελλαδικές εξετάσεις» προσθέτοντας ότι «τα πλεονεκτήματα περισσότερα από τα μειονεκτήματα».

«Αρκεί να ρίχνει κανείς μια ματιά στο κοινωνικό προφίλ των αριστούχων για να διαπιστώσει κανείς την ευρεία κοινωνική και γεωγραφική διαστρωμάτωση. Το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων προωθεί την κοινωνική κινητικότητα» επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης και χαρακτήρισε καλό που γίνεται η συζήτηση για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια προκειμένου «να γκρεμίσουμε μύθους και στερεότυπα».

«Η απόφασή μας να επιβάλλουμε την ΕΒΕ δεν είναι μια δημοφιλής απόφαση. Είναι δύσκολη και δυσάρεστη απόφαση που έχει πολιτικό κόστος. Ταράζει τα νερά της εκπαίδευσης γιατί έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα παιδιά που μπαίνουν στις σχολές αλλά είναι μια απόφαση επιβεβλημένη γιατί αποτέλεσαν μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος όσα κάνουμε στην εκπαίδευση» υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσθέτοντας:

«Τίποτα από όλα αυτά δεν πρέπει να εσας είναι ξένο. Η ΝΔ είναι συνεπής. Είχαμε δεσμευτεί να εισάγουμε τη ΕΒΕ και το πράξαμε με τον πιο σωστό τρόπο δίνοντας τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να καθορίσουν τη ΕΒΕ».