«Λάδι στη φωτιά» έριξε με ανάρτησή του για τη σειρά «Άγιος Παΐσιος» ο συγγραφέας και πολιτευτής Πέτρος Τατσόπουλος, προκαλώντας την αντίδραση των Μητροπολιτών Μεσσηνίας Χρυσόστομου και Πειραιώς Σεραφείμ.

Ads

Ειδικότερα, ο Π. Τατσόπουλος ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook το ακόλουθο κείμενο, με αφορμή τη νέα τηλεοπτική σειρά του Mega, «Άγιος Παΐσιος», η οποία σημειώνει μεγάλη τηλεθέαση αλλά έχει προκαλέσει και σφοδρές αντιδράσεις από σημαντική μερίδα πολιτών για την αναπαραγωγή θρησκόληπτων στερεοτύπων.

«-Πώς πάει, άγιε πατέρα; Προχωράει το πρότζεκτ με την αποβλάκωση;
-Μια χαρά προχωράει, τέκνο μου. Έχουμε όμως ακόμη τεράστια περιθώρια.
-Να αποβλακωθούμε περισσότερο;
-Όχι. Να εκδηλώσουμε την αποβλάκωσή μας πιο απενοχοποιημένα».

Ακολούθησαν απαντητικές δηλώσεις των δύο Μητροπολιτών, οι οποίοι κάνουν λόγο για «αήθη φρασεολογία, ισοπεδωτική έκφραση του λόγου» και «ιδεοληπτική επίθεση στην πίστη».

Ads

Η δήλωση του Μητροπολίτη Χρυσόστομου

«Με λαϊκίστικη ρητορεία και απαράδεκτες διατυπώσεις ο κ. Πέτρος Τατσόπουλος, για άλλη μια φορά, προσπαθεί να καυτηριάσει ό,τι αφορά την Εκκλησία, τη Θρησκεία και την Πίστη. Αυτή το φορά βρήκε και πάλι ως θύμα των απόψεων και της ιδεοληψίας του το πρόσωπο του αγίου Παϊσίου, πιστεύοντας με τον τρόπο αυτό ότι επιβεβαιώνει τον προοδευτισμό του και την διαφοροποίησή του από κάθε τι το εκκλησιαστικό και κατά τη γνώμη του οπισθοδρομικό. Και είναι αποδεκτή η οποιαδήποτε διαφοροποίησή του, όμως η διακωμώδηση, η αήθη φρασεολογία και η ισοπεδωτική έκφραση του λόγου, με τρόπο ειρωνικό και δηκτικό, μάλλον έλλειψη διάκρισης υποδεικνύουν και αυτοπεποίθησης ως προς την αλήθεια των λεγομένων του.

Επιπλέον ο τρόπος με τον οποίον διακωμωδεί το περιεχόμενο της τηλεοπτικής παραγωγής, το οποίο αναφέρεται στη ζωή του αγίου Παϊσίου, αποδεικνύει την έλλειψη σεβασμού στη λαϊκή ευσέβεια των απλών Χριστιανών και στο αίσθημα θρησκευτικότητας των ανθρώπων εκείνων οι οποίοι τιμούν και σέβονται το πρόσωπο του αγίου.
Ο όρος “αποβλάκωση” είναι ενδεικτικός του τρόπου, με τον οποίο ο κ. Τατσόπουλος αντιμετωπίζει απορριπτικά το περιεχόμενο της πίστης των απλών και ευσεβών χριστιανών, επειδή αυτό δεν συνάδει με την υψηλόφρονα διανόηση και λογικοκρατούμενη αυτοπεποίθησή του. Συγχρόνως αποδεικνύει και το ενοχικό σύνδρομο ή τον τρόπο απενοχοποιητικών διεργασιών που σχετίζονται με το περιεχόμενο της πίστης όταν αυτό ιδεολογοποιείται.

Πρέπει να ξέρει όμως ο κ. Τατσόπουλος ότι αυτή η πίστη των απλών Χριστιανών κράτησε τον λαό ενωμένο απέναντι σε διχαστικές και διασπαστικές εντάσεις και οι άγιοι ήταν αυτοί που στήριξαν, ενέπνευσαν και ενίσχυσαν τον λαό σε κάθε περίοδο μάλιστα σε καιρούς δύσκολους και σκληρούς για την Πατρίδα μας όταν κάποιοι ιδεολόγοι αγωνιστές την “πωλούσαν” στους ξένους.

Όταν λοιπόν, κ. Τατσόπουλε, δεν μπορείτε να βιώσετε αυτό το περιεχόμενο της πίστης, καλύτερα να σιωπάτε, να μην το αποδομείτε, ούτε να το αποδυναμώνετε με σκοπό να αποδείξετε την “αποβλάκωση” και την “απενοχοποίηση”».

Η ανακοίνωση του Μητροπολίτη Σεραφείμ:

«Ὁ κ. Πέτρος Τατσόπουλος πού μέ τήν πολιτική του σταθερότητα ἀπό τόν ΣΥΡΙΖΑ τῆς Ἀνανεωτικῆς Ἀριστερᾶς καί τῆς Προόδου προσεχώρησε στήν Νέα Δημοκρατία καί προεβλήθη ὡς ὑποψήφιός της ἀνήρτησε μέ ἀφορμή τή νέα σειρά τοῦ MEGA «Ἅγιος Παΐσιος» στό Facebook ἕναν δεικτικό σχολιασμό γιά «ἀπενοχοποιημένη ἀποβλάκωση».

Οἱ χαμηλοῦ ἐπιπέδου διατυπώσεις τοῦ κ. Τατσόπουλου καί ἡ πρόδηλη εἰρωνεία του, μέ τίς ὁποῖες διακωμωδεῖ τήν πίστη τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανικοῦ κόσμου, δέν ἀποτελοῦν προοδευτισμό διότι ἀποδεικνύουν ὅτι δέν σέβεται τήν πίστη τῶν συνανθρώπων του, δέν τιμᾶ τήν ἑτερότητα, περιφρονεῖ τήν θρησκευτική ἐλευθερία καί τά ἀνθρώπινα δικαιώματα καί προβάλλει φονταμενταλισμό καί θρησκευτικό ρατσισμό διότι προσβάλλει τό ὀντολογικό θεμέλιο ἑκατομμυρίων ὀρθοδόξων χριστιανῶν πού εἶναι ἡ διά τοῦ Χριστοῦ θέωση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου.

Ταυτοχρόνως λησμονεῖ ὅτι τά ὀλίγιστα δευτερόλεπτα τοῦ ἀνθρωπίνου βίου τοῦ κάθε ὑβριστοῦ καί διώκτου μέσα στήν αἰωνιότητα εἶναι ἀπειροελάχιστες στιγμές πού σέ ἐμᾶς τούς χοϊκούς φαντάζουν σημαντικές, ἐνῶ μπροστά μας ἐκτείνεται ὁ ἀβόλιστος ὠκεανός τῆς αἰωνιότητας.

Ἐπιτίθεται ὁ κ. Τατσόπουλος εἰς τήν πίστη τῶν συνανθρώπων του, ἀλλά τοῦ διαφεύγει προδήλως ὅτι «ἐδόθη τοῖς ἀνθρώποις ἅπαξ ἀποθανεῖν καί μετά ταῦτα κρίσις» στήν ὁποία ἀσφαλῶς δέν πιστεύει ἀλλά δυστυχῶς γι’ αὐτόν καί τούς ὁμοίους του τήν ἀποδεικνύει a contrario ἡ ὕπαρξη τοῦ ἀρνητικοῦ πνευματικοῦ κόσμου καί τά ψυχικά καί μεταφυσικά φαινόμενα καί τήν πιστοποιεῖ ἡ ἄτεγκτη ἀλήθεια τοῦ Πνευματικοῦ Νόμου. Ἄλλωστε στό Σύμπαν ἐπικρατεῖ σκέψις, νομοτέλεια καί ὑπερμαθηματική ἀκρίβεια καί σκοπιμότης, πού ανάγουν στόν Αἰώνιο καί Ἄφθιτο Δημιουργό.

Μέσα στήν δίνη τῆς ἰδεοληψίας του ὁ κ. Τατσόπουλος παραθεωρεῖ τό ἀναντίρρητο πραγματικό καί ἱστορικό γεγονός, ὅτι αὐτοί οἱ γνήσιοι Ἕλληνες, πού ἦρθαν πρόσφυγες ἀπό τίς ἀλύτρωτες πατρίδες καί συγκεκριμένα ἀπό τά Φάρασα καί πού ἐνέπνευσαν τήν πατρώα εὐσέβεια στόν μικρό Ἀρσένιο, τόν μετέπειτα οὐρανοβάμονα μοναχό Παΐσιο, μέσα στήν ἀφόρητη αἰώνων καταπίεση καί δουλεία τῶν Ὀθωμανῶν καί τῶν Νεοτούρκων, ἀντλοῦσαν τό ζείδωρο ὕδωρ τῆς ἐθνικῆς καί πνευματικῆς τους ἰδιοπροσωπίας ἀπό τήν εἰς Χριστόν πίστη. Ἐνεπνεύσθησαν ἀπό τά αἵματα τῶν Νεομαρτύρων καί τῶν ἡρώων καί Ἁγίων καί δονοῦσε τήν ὕπαρξή τους ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάσταση.

Παραθεωρεῖ ὁ κ. Τατσόπουλος ὅτι αὐτοί οἱ ἄνθρωποι θά μπορούσαν μέ μιά ἁπλή δήλωση ὅτι ἀσπάζονται τό Ἰσλάμ νά παραμείνουν στόν τόπο τους καί στό βιός τους, ἀλλά ἐκεῖνοι προτίμησαν τήν ἐξορία καί τήν προσφυγιά καί τήν συμπόρευση μέ τόν σταυρωμένο Χριστό γιατί ἤξεραν ἐμπειρικά ὅτι μόνο μέ αὐτή τή θυσία ἀνάγεσαι στήν Ἀνάσταση. Αὐτό μεταλαμπάδευσαν στόν μικρό Ἀρσένιο καί αὐτό εἰρωνεύεται ὁ κ. Τατσόπουλος, καταδεικνύοντας ὅτι εἶναι ἄμοιρος τῶν οὐσιωδῶν τοῦ βίου καί ἄγευστος τοῦ πολιτισμοῦ τῶν ἐνθέων.

Ἑπομένως παρέλκει κάθε ἐνασχόλησις μέ τήν νεκρά του ἰδεοληψία, τήν ἀποτυχημένη ἄλλωστε διϊστορικά. Τήν ἀπάντηση ἔδωσε ἤδη ἡ ἔκρηξη τῆς τελεθεάσεως πού κατεγράφη μέ τήν προβολή τοῦ πρώτου ἐπεισοδίου, ἀλλά καί τήν δίδουν καθημερινῶς οἱ χιλιάδες «ἐρασταί» τῆς ὄντως ζωῆς πού καταφθάνουν στό Ἡσυχαστήριο τῆς Σουρωτῆς γιά νά προσλάβουν εὐλογία ἀπό τόν ἀπέριτο τάφο τοῦ ταπεινοῦ ἀσκητή καί νά ἐμπνευσθοῦν ἀπό τόν ἔνθεο βίο του γιά τήν δική τους ἀγωνιστική πορεία.

Συγχαίρουμε τόν ὀργανισμό ALTER EGO καί τό MEGA γιά τήν ὑπέροχη πρωτοβουλία τους νά εἰσαγάγουν σέ κάθε σπιτικό τήν εὐλογία τῶν οὐρανῶν καί τά ζώπυρα τῆς πίστεως, ἀπαραίτητα δομικά στοιχεῖα κάθε ὑπάρξεως».