Απάντηση στα «νομικά» τρικ που χρησιμοποίησε ο Νότης Μηταράκης στην προσπάθειά του να καλύψει κάθε ευθύνη των ελληνικών αρχών για το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, έδωσε ο υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Στέφανος Κασσελάκης.

Ads

Με ανάρτησή του στον προσωπικό λογαριασμό του στο Twitter, απευθυνόμενος στον κ. Μηταράκη τονίζει ότι ο πρώην υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου της ΝΔ επικαλέστηκε λάθος σύμβαση για την έρευνα και διάσωση, σχολιάζοντας μάλιστα «”αριστεία”, όχι αστεία…».

Όπως τονίζει ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο οποίος είναι επιχειρηματίας στο χώρο της ναυτιλίας, «εφαρμογή έχει η “Διεθνής Σύμβαση για τη ναυτική Έρευνα και Διάσωση” του 1979, η οποία κυρώθηκε από την Ελλάδα με το ν. 1844/1989 (ΦΕΚ Α’ 100/1989)».

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η εν λόγω διεθνής σύμβαση αναφέρει: «Με τη λήψη πληροφορίας ότι ένα άτομο βρίσκεται σε κίνδυνο στη θάλασσα σε μια περιοχή όπου ένα Μέρος μεριμνά για το συνολικό συντονισμό των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης, οι υπεύθυνες αρχές του Μέρους αυτού θα λάβουν άμεσα μέτρα για να παράσχουν την καταλληλότερη διαθέσιμη βοήθεια».

Ads

Υπενθυμίζεται ότι ο Ν. Μηταράκης, σχολιάζοντας τις κινήσεις των ελληνικών αρχών, οι οποίες βέβαια μετά το «αλαλούμ» παραδέχθηκαν πως έριξαν σχοινί στο σκάφος με τους μετανάστες, αναφέρθηκε στην Διεθνή Σύμβαση των δικαιωμάτων της Θάλασσας, UNCLOS.

Όπως υποστήριξε, μιλώντας στην ΕΡΤ «είναι σε ισχύ από το 1994 και έχει υπογραφεί από 168 κράτη-μέλη. Αυτή ορίζει ότι το Λιμενικό Σώμα έχει δικαίωμα να σταματήσει ένα σκάφος, να το ελέγξει για παράνομη δράση εντός χωρικών υδάτων. Τα χωρικά ύδατα της Ελλάδος σε εκείνο το σημείο είναι 12 ναυτικά μίλια. Υπό προϋποθέσεις μπορεί να υπάρχει μία ζώνη επιπλέον 12 μιλίων, η συνορεύουσα ζώνη, η οποία δεν υπάρχει στο Ιόνιο και να φτάσει τη δικαιοδοσία του Λιμενικού στα 24 μίλια. Εν πάσει περιπτώσει εδώ μιλάμε για 49 μίλια εκτός από την ακτογραμμή της Ελλάδος. Εκεί το Λιμενικό δεν έχει δικαίωμα να παρέμβει σε διεθνή ύδατα. Όπως δεν μπορούν άλλες χώρες να σταματήσουν ελληνικά πλοία που πλέουν ανά τον πλανήτη σε διεθνή ύδατα, έτσι και το ελληνικό λιμενικό δεν μπορεί προληπτικά να σταματήσει ένα σκάφος για έλεγχο για μία παράνομη πράξη όπως είναι η παράνομη μετανάστευση, εκτός χωρικών υδάτων».