Μηνυτήρια αναφορά στις εισαγγελικές αρχές και αναφορά προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κατέθεσαν 48 Έλληνες πολίτες για Απιστία σε βάρος του Δημοσίου από τις «Λίστες Πέτσα».

Ads

Στην αναφορά τους κατηγορούν τους συνυπογράφοντες υπουργούς, Στέλιο Πέτσα και Θεόδωρο Σκυλακάκη, «κατασπατάληση εκατομμυρίων ευρώ διαφημιστικής δαπάνης, που μπορούσε κατά τον νόμο να γίνει δωρεάν, προς ΜΜΕ ή ανύπαρκτα τέτοια, με αδιαφανή και μεροληπτικό τρόπο, αποβλέποντας στη χειραγώγησή τους σε εποχή πανδημίας, έλλειψης ΜΕΘ και χειμαζόμενης οικονομίας».

Παράλληλα, σημειώνουν  :Όλο και περισσότερα επίσημα στοιχεία αναδεικνύουν, ότι η Ελλάδα πρωτοστατεί εν καιρώ πανδημίας σε φαινόμενα διαφθοράς, υποχώρησης των αρχών του κράτους δικαίου και έλλειψης ανεξαρτησίας των ΜΜΕ. Σύμφωνα με αφιέρωμα των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, η Ελλάδα στην προστασία της ελευθεροτυπίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 κατατάσσεται 24η στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27».

«Η κοινή γνώμη έχει συνειδητοποιήσει, το καθεστώς έκτακτης συνθήκης που έχει δημιουργήσει η πανδημία, χρησιμοποιείται από τη κυβέρνηση προσχηματικά, ώστε να παρακαμφθούν οι ελληνικοί νόμοι και οι γενικές αρχές του ανταγωνισμού, της διαφάνειας και της αμεροληψίας του κοινοτικού δικαίου κατά τη σύναψη συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών. Μια τέτοια περίπτωση, που πλήττει και την ίδια τη δημοκρατία, αφορά τη διαφημιστική δαπάνη στα πλαίσια της καμπάνιας για τον COVID-19 «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε ασφαλείς» σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, προκειμένου η κυβέρνηση να τα ποδηγετήσει. Τα χρήματα αυτά, ύψους 31 εκατομμυρίων, στερήθηκαν από το ΕΣΥ και τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν για τις ζωές των συνανθρώπων μας» επισημαίνουν στη συνέχεια.

Ads

Επιπλέον, δηλώνουν ότι « Η μηνυτήρια αναφορά στηρίζεται σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις τέλεσης κακουργηματικής Απιστίας κατά του Δημοσίου:

Α) Κατασπατάληση τουλάχιστον 31 εκατομμυρίων για διαφημιστική δαπάνη κατά παράβαση των κανόνων επιμελούς διαχείρισης, αφ’ ης στιγμής προβλέπεται από τις πάγιες διατάξεις της νομοθεσίας μας, ότι μια τέτοιου είδους καμπάνια για τη δημόσια υγεία οφείλει να προβάλλεται δωρεάν,
Β) Για τη κατανομή της ανωτέρω δαπάνης και κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος με αδιαφανή τρόπο σε ανύπαρκτα, ή χαμηλότατης αναγνωσιμότητας ή ξένα και όχι εγχώρια ΜΜΕ,
Γ) Για την παράβαση των κανόνων επιμελούς διαχείρισης στον τρόπο που διαχειρίστηκαν τη ανωτέρω δημόσια περιουσία, ευνοώντας ΜΜΕ με χαμηλότερη αναγνωσιμότητα σε σχέση με άλλα, τα οποία είχαν το κοινό χαρακτηριστικό ότι ασκούσαν κριτική στη Κυβέρνηση».

Αναλυτικά, η μηνυτήρια αναφορά μαζί με τα ονόματα των 48 πολιτών που την συνυπογράφουν