Με μικρές αλλαγές, οι οποίες δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία και τις γενικές αρχές του, αναμένεται να τεθεί τις προσεχείς μέρες σε δημόσιο διάλογο και ακολούθως να κατατεθεί στη Βουλή, το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την απελευθέρωση των ταξί. Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από το σημερινό υπουργικό συμβούλιο, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι «δεν μπορούμε να αφήσουμε να διαιωνίζεται αυτό το θέμα και πρέπει να ληφθεί απόφαση από αυτήν την κυβέρνηση».

Ads

Οι κυριότερες τροποποιήσεις που έγιναν στο αρχικό σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί, προκειμένου σε αυτό να συμπεριληφθούν και οι παρατηρήσεις της τρόικας, είναι:
 

  • Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5 – 9 θέσεων, τα οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.

 

  • Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.

 

Ads
  • Τον αριθμό των αδειών καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια και στηρίζεται σε ειδικό μαθηματικό τύπο. Ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 (+1, -1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως 2,5).

 

  • Ισχύουν οι έδρες των ταξί, όπως έως σήμερα.

 

  • Η μονή ταρίφα αφορά πλέον όλο τον νομό Αττικής εκτός των νησιών του.

 

  • Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου.

 

  • Επίσης, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.

 
Με τις γενικές αρχές του σχεδίου νόμου είναι σύμφωνη και η τρόικα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, διευκρινίζοντας ότι οι παρατηρήσεις της τρόικας ήταν τεχνικής φύσεως και τυπικές.

Η τρόικα ζήτησε εξηγήσεις κυρίως για το θέμα της μεταβίβασης των αδειών, το ύψος του διοικητικού κόστους, αλλά και του ρόλου των περιφερειών στην εκτίμηση των αναγκών κάθε περιοχής (θεσπίζονται περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά κριτήρια).

Οι αλλαγές θα ενταχθούν στη διαδικασία της διαβούλευσης που θα ακολουθήσει.

Οι απαλλοτριώσεις
 
Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο του υπουργείο Μεταφορών, έγινε «μεγάλη συζήτηση» και για το θέμα των απαλλοτριώσεων για τα μεγάλα έργα, με το υπουργικό συμβούλιο να αποφασίζει ότι θα υπάρχει μια κρίση από τα κατά τόπους εφετεία και θα προβλέπει αποζημιώσεις έως και 30% επί των αντικειμενικών αξιών γης.
 
Σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές, οι αποφάσεις του εφετείου θα είναι μαχητές αλλά με προσκόμιση στοιχείων, καθώς, όπως έφεραν ως παράδειγμα, τα έργα του αεροδρομίου της Χίου έχουν μπλοκαριστεί επειδή ζητείται 1 εκατ. ευρώ ανά στρέμμα.
 
Για την ψηφιακή τηλεόραση
 
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει και τη διαχείριση δικτύων και παρόχων περιεχομένου για την ψηφιακή τηλεόραση. Κατά τις κυβερνητικές πηγές, οι πάροχοι δικτύου είναι τρεις εκ των οποίων ο ένας είναι η ΕΡΤ, ενώ από την αγορά φάσματος θα εισπραχθούν 300 εκατ. ευρώ.
 
Σε ό,τι αφορά στην αδειοδότηση των ψηφιακών καναλιών, το ΕΣΡ θα κάνει σχετική εισήγηση, θα αποφασίζει ο αρμόδιος υπουργός και οι άδειες θα δίδονται από το ΕΣΡ.