Στις θυελλώδεις αντιδράσεις των δύο πρώην υπουργών Μεταφορών και της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος «σκόνταψε» η τροπολογία του υπουργού Μάκη Βορίδη για τα βυτιοφόρα Δημόσιας Χρήσης. Τελικά, αργά το απόγευμα της Δευτέρας, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε την απόσυρση της επίμαχης τροπολογίας.

Ads

Ειδικότερα, ο κ. Βορίδης απέσυρε τις δύο τελευταίες παραγράφους της τροπολογίας σύμφωνα με τις οποίες:
 
– Άδειες Φ.Δ.Χ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 3887/2010 δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου, μέχρι την λήξη της μεταβατικής περιόδου. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για τις άδειες ΦΔΧ που τίθενται σε κυκλοφορία στο όνομα μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3887/2010 και διαθέτουν Άδεια Οδικών Μεταφορών.
 
– ΦΔΧ που κυκλοφόρησαν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 3887/2010 μπορούν να αντικαθίστανται με φορτηγά μεγαλύτερου ή μικρότερου μικτού βάρους. Κατά την αντικατάσταση των φορτηγών αυτοκινήτων με φορτηγά μεγαλύτερου μικτού βάρους καταβάλλεται για το επιπλέον ύψος μικτού βάρους εφάπαξ υπέρ του δημόσιου εισφορά που αντιστοιχεί σε 200 ευρώ ανά τόνο μικτού βάρους.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο ΥΜΔ διευκρινίζει ότι η πρόσβαση στην ειδική κατηγορία βυτίων υγρών καυσίμων έχει απολύτως απελευθερωθεί και όποιος επιθυμεί μπορεί να αιτηθεί την έκδοση νέας άδειας, οποιασδήποτε κατηγορίας και οποιουδήποτε βάρους, πληρώνοντας ένα μικρό διοικητικό παράβολο 1.000 ευρώ (ή πεντακοσίων εάν διαθέτει ήδη μία άδεια).
 
Η τροπολογία, σημειώνει το υπουργείο αφορά αποκλειστικά αλλαγές σε κατόχους παλιών αδειών, σύμφωνα με τον νόμο Ρέππα, και δεν έχει καμία σχέση με τις νέες άδειες που εκδίδονται. Κατά το υπουργείο, σκοπός της ρύθμισης είναι αφενός να ενθαρρυνθεί η έκδοση νέων αδειών και ο περιορισμός της δευτερογενούς αγοραπωλησίας αδειών και αφετέρου να προστατευθεί η δημόσια ασφάλεια μέσω της αδειοδότησης βυτιοφόρων τα οποία ανήκουν στην πλέον σύγχρονη, τεχνολογικά και περιβαλλοντικά, κατηγορία EURO 5.

Ο υπουργός Μάκης Βορίδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε ότι με την τροπολογίας δεν ετίθετο κανένας περιορισμός στην έκδοση νέων αδειών, αλλά σκοπός της ήταν να περιορίσει την ελεύθερη μεταβίβαση αδειών μεταξύ των παλαιών μεταφορέων ακριβώς για να ενισχύσει την έκδοση νέων αδειών μεταφορέων. Ήταν λοιπόν σε μια λογική ενεργοποίησης του ανοίγματος της αγοράς και όχι στη λογική του κλεισίματος.

Ads

Ο κ. Βορίδης σημείωσε επίσης ότι, επειδή έχουμε συγκυβέρνηση και οι γνώμες των συγκυβερνώντων κομμάτων πρέπει να γίνονται σεβαστές, εφόσον το ΠΑΣΟΚ έχει αντίρρηση για οποιοδήποτε λόγο, έχει διαφορετική οπτική στο συγκεκριμένο ζήτημα, «δεσμεύτηκα ότι πράγματι οι συγκεκριμένες διατάξεις θα απαλειφθούν από την τροπολογία».

Διάβημα από ΠΑΣΟΚ – Οργή Ρέππα και Ραγκούση

Νωρίτερα, σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος με τους υπουργούς που ανήκουν στο Κίνημα και κορυφαία κομματικά στελέχη, αποφασίστηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Πρωτόπαπας, ο οποίος συμμετείχε στη διαδικασία, να μεταβεί στο υπουργείο Υποδομών με την εντολή να ζητήσει από τον Μάκη Βορίδη την απόσυρση της τροπολογίας που αφορά στα βυτιοφόρα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν, κατά πληροφορίες, οι υπουργοί Κώστας Σκανδαλίδης, Δημήτρης Ρέππας, Άννα Διαμαντοπούλου και Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του κόμματος Πέτρος Ευθυμίου και Χρήστος Πρωτόπαπας και η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Φώφη Γεννηματά.
 
Πριν τη σύσκεψη, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρέππας, επί των ημερών του οποίου στο ΥΥΜΔ πέρασαν ο νόμος και τα Προεδρικά Διατάγματα για το άνοιγμα του συγκεκριμένου επαγγέλματος, μιλώντας στο Βήμα FM και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, εκτίμησε ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν πρόκειται να περάσει, επισημαίνοντας ότι κακώς σε αυτήν τη Βουλή δεν υπάρχει κόμμα που να έχει την απόλυτη πλειοψηφία και χρειάζεται τη συναίνεση και του άλλου κόμματος προκειμένου να ψηφιστεί.
 
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με τέτοιες διατάξεις, όπως και κάποιες άλλες, δεν συμφωνούν και δεν θα τις ψηφίσουν, τόνισε ο κ. Ρέππας και άφησε αιχμές κατά του κ. Βορίδη, λέγοντας ότι τέτοιου είδους σημαντικές για τη λειτουργία της αγοράς ρυθμίσεις δεν μπορεί να κατατίθενται αιφνιδιαστικά χωρίς να ενημερωθούν τα κυβερνητικά όργανα. Κατά τον κ. Ρέππα, η τροπολογία πρέπει να αποσυρθεί γιατί, όπως τόνισε, γυρίζει τα πράγματα πίσω και κάλεσε τον κ. Βορίδη να λάβει υπόψη του ότι «είμαστε μέλη μιας κυβέρνησης η οποία δεν είναι μονοκομματική».
 
Από την πλευρά του, ο τέως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και νυν αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Ραγκούσης, απαντώντας σε ερώτηση άφησε αιχμές τόσο κατά του κ. Βορίδη όσο και κατά της Νέας Δημοκρατίας. «Η αντίληψη και οι επιδιώξεις σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Βορίδης προσεγγίζει όλα τα επαγγέλματα στις μεταφορές που πρέπει να ανοίξουν -τελικά μόνο στα λόγια- είναι από την πρώτη στιγμή ίδιες και αναλλοίωτες, έχουν συνέπεια και συνέχεια στο χρόνο», τόνισε ο κ. Ραγκούσης και πρόσθεσε ότι «γι’ αυτό, δεν ανήκει μόνο στον ίδιο η ευθύνη και για τις τελευταίες πολιτικές αποφάσεις- τροπολογίες που εκθέτουν τη χώρα και διασύρουν για μία ακόμη φορά το πολιτικό σύστημα στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία δεν είδε να γίνεται και γι’ αυτήν κάποια εξαίρεση στους κόπους και τις θυσίες που υποβλήθηκε. Η ευθύνη ανήκει και στον πολιτικό του χώρο συνολικά», τόνισε.
 
Αντιδρούν και οι ιδιοκτήτες των υπόλοιπων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης

 
Οι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης κατήγγειλαν ότι το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».
 
Η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) έκανε λόγο για «φωτογραφική διάταξη», η οποία αποτελεί «πληρωμή επιταγής που έχει ως εκδότη συγκεκριμένα στελέχη του κόμματος της ΝΔ από τον τομέα Μεταφορών και συντεχνιών που πρόσκεινται στο συγκεκριμένο κόμμα».
 
Ζήτησε επίσης την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, των πολιτικών κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Βουλής, «προκειμένου να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».